PDA

View Full Version : Washburn D10S of Washburn WD125SNK Anniversary



Solidarnosc
17 juli 2009, 15:06
Hallo,

Ik speel nu zo'n jaar gitaar, heb een Klassieke gitaar (goedkope Yamaha C70, overigens wel een leuk ding) En heb ook een elektrische gitaar. (Ibanez SA120)

Ik wil nu eigenlijk ook wel een steel-string akoestische gitaar aanschaffen, en heb mijn oog dus laten vallen op 2 Washburn gitaren. Heb verschillende malen gehoord dat de D10S een redelijk goede gitaar is, voor een niet al te hoge prijs.

Ook heb ik de WD125SNK gezien, en hier gaat mijn vraag voornamelijk over. Heeft iemand ervaring met deze gitaar? Hij is een klein beetje duurder dan de D10S, qua uiterlijk vind ik hem er iets beter uitzien. Waarschijnlijk zal ik in de loop van volgende week even een muziek winkel binnenstappen om ze allebei even te proberen, mits ze deze hebben natuurlijk. Maar als iemand hier al ervaring heeft met 1 van beide, of allebei dan hoor ik het graag. :)

Hierbij ook een paar foto's van de gitaren:

D10S
http://www.janetdavismusic.com/images/d10sfa.jpg http://www.janetdavismusic.com/images/d10sba.jpg

En de WD125SNK:
http://www.pop-music.ru/bigimg/888880002343-2.jpg
http://www.rockpalace.com/en/gfx_productcode/102762/Washburn-WD125SNK-Anniversary.jpg

Over de WD125SNK is verder ook vrij weinig informatie te vinden.

Of als mensen eventueel nog andere aanraders hebben van rond die prijs (200-300 euro) zijn die natuurlijk ook welkom.
Solidarnosc.

Plant
17 juli 2009, 19:50
De Washburn D-10S schijnt volgens allerlei advertenties een award te hebben gehad voor de gitaar met beste prijs / kwaliteit verhouding voor gitaren tussen $200 en $500 als ik me niet vergis. Maar dat zijn waarschijnlijk de Washburn gitaren die op de Amerikaanse markt verschijnen.

De D-10S modellen die hier in Nederland in de winkels hangen worden in China in elkaar geplakt. Ik heb er uit nieuwsgierigheid in twee verschillende zaken een in mijn handen gehad en was absoluut niet onder de indruk.

De nieuwsgierigheid was gewekt omdat ik 2 (Japanse) Washburn D-12 modellen bezit die resp. net voor en net na 1990 werden geproduceerd. Die vind ik best redelijk. Maar van die twee D-10S modellen die ik hier in de winkels in mijn handen had leek in beide gevallen de neck verkeerd geset.
De ene zou je nog bespeelbaar kunnen krijgen door meteen het brugzadel te vervangen voor een véél hogere (de snaren liepen al aan en de hals stond ook nog te hol). Mogelijk was ook de topkam te diep ingevijld. De andere kon je nooit laag genoeg afstellen (het zadel lag al bijna gelijk met de brug, de hals stond te bol en dan nog was het onbespeelbaar hoog).

Er zullen bespeelbare exemplaren zijn, maar de eerste en enige twee exemplaren die ik in mijn handen had stelden niks voor.

Solidarnosc
17 juli 2009, 21:31
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Nu ben ik toch wel een beetje aan het twijfelen geslagen, ik vind het maar moeilijk. Ik zal toch ook maar eens gaan zoeken op andere merken. Nogmaals, als er iemand is die een paar gitaren kan aanraden van rond de 200-300 euro, dan hoor ik het graag. :)

Solidarnosc.

Git Aar
17 juli 2009, 21:50
Heb ik het mis als Tanglewood ook veel gitaar voor weinig maakt?

Solidarnosc
18 juli 2009, 00:37
Ook heb ik een beetje naar de Yamaha FG700S gekeken, en die ziet er toch wel erg goed uit, ook een paar filmpjes gekeken voor geluid. (Niet dat dat geheel accuraat is) Maar Yamaha maakt sowieso wel goede gitaartjes krijg ik zo´n idee van. Misschien iemand met deze dan ervaring? Heb hem bij Thomann.de gezien voor 239 euro.

Solidarnosc.

Muzieknono
18 juli 2009, 09:26
Met Yamaha kun je sowiezo niet mis gaan, maar probeer eens wat andere gitaren voor de klankkleur, dat kan een wereld van verschil maken, een gitaar van esdoorn klinkt heel anders als een gitaar met rosewood of fichte.
Kun je beter van tevoren achter komen wat je echt mooi vindt en daar evt. nog wat voor doorsparen anders blijft het altijd "net niet" wat je zoekt.
Koop nooit een gitaar die je niet bespeelt hebt, dus niet zomaar ergens een gitaar bestellen die je wat lijkt.
Mvgr. Dirk Jan :B