PDA

View Full Version : tips voor epi les paul standard



woutB
28 maart 2003, 17:37
Vorige week heb ik er dus een besteld, zonder er eerst op te spelen(shoot me)maar ik ben linkshandig dus dan heb je niet zoveel keus en ik kan toch nog niet echt spelen(sta toch voor lul in zo'n zaak als je niks kan)
Mijn vraag is nu, zijn er dingen waar ik op moet letten(dus niet qwa aankoop,heb ik al gedaan)maar meer praktische tips: snaren advies, onderhoud, onderdelen die snel kapot gaan noem maar op.

BLOK182
28 maart 2003, 17:38
De jackinput, die moet je een beetje vastplakken met blanke nagellak, dan trilt de buitenste moer niet meer los, heel handig.

Negative K3 fan
28 maart 2003, 18:01
Lekker dikke snaren erop, een beetje letten op de tuners (of ze niet te snel ontstemmen) en het fretboard een beetje schoonhouden.

hoofd
28 maart 2003, 18:33
Ik had destijds op mijn Epi de tuners vervangen, omdat ze best wel ruk waren. Maarja, twas dan ook een 2de hands Epi LP DC Junior.

Dude
28 maart 2003, 19:00
Op 2003-03-28 17:37, schreef woutB:
en ik kan toch nog niet echt spelen(sta toch voor lul in zo'n zaak als je niks kan)


oooohhh MAAAANNN why god why, who gives a fuck of jij niet kan spelen dude, er is altijd iemand beter dan jij, moet je daarom maar geen gitaar uitproberen in een winkel... echt het stomste excuus dat je kan geven!

woutB
28 maart 2003, 19:13
oooohhh MAAAANNN why god why, who gives a fuck of jij niet kan spelen dude, er is altijd iemand beter dan jij, moet je daarom maar geen gitaar uitproberen in een winkel... echt het stomste excuus dat je kan geven!

Ik kan toch niet beordelen of het een toffe is of niet en zoals ik al zei, er is bijna niets om uit te proberen.

woutB
28 maart 2003, 19:16
Trouwens wat is een jackinput? :smile:

jules
28 maart 2003, 19:20
mischien toch maar beter dat je niet in de winkel bent geweest8) nee geintje een gitaarkabel heeft aan beide uiteinde jack pluggen zitten de gitaarkabel duw je dus in de jack input

FragDaddy
28 maart 2003, 19:22
(sta toch voor lul in zo'n zaak als je niks kan)


we zijn allemaal ooit begonnen. en daarbij.. ik kan nogsteeds niet gitaarspelen..


er zal echt niemand zijn die zich eraan stoort als jij een gitaar of versterker aan het uitproberen bent.

BLOK182
28 maart 2003, 19:23
En anders kan je de verkoper wat laten spelen, zijn vaak relaxte mensen die je vanalles kunnen laten horen aan verschillende modellen enzo.

Horus
29 maart 2003, 11:57
het klinkt alsof je toch eerst maar eens moet leren wat te spelen, aan tips heb je toch nix als je d'r mee kunt :s

Franc
29 maart 2003, 12:10
pluggen zitten de gitaarkabel duw je dus in de jack input


't is dus een output. Het geluid komt uit je gitaar en gaat de versterker in. Niet andersom...

Droffie
29 maart 2003, 16:13
Onmiddellijk 010 - 052 snaren er zetten (lite top heavy bottom)
Daarna door de winkel de actie hoger of lager laten zetten, naar gelang ge wilt natuurlijk.

En verder...spelen like hell natuurlijk.

Succes
D.