PDA

View Full Version : nieuwe versterker



m@rijn
16 juli 2009, 23:09
Ik heb nu een Flextone3, maar zou voor mezelf graag een nieuwe versterker kopen. Daar ik er niet zo erg veel verstand van heb had ik graag jullie hulp gehad. Mijn prijsklasse is rond de 500€. Ik had graag een sound in de vorm van een Soldano gehad of iets in de aard van Van Halen.

hopelijk weten jullie raad,
Marijn

caliban
17 juli 2009, 01:42
Je budget is niet erg groot, maar moet op een of andere manier wel haalbaar zijn. Hoeveel kanalen had je aan gedacht.

pannekoek
17 juli 2009, 02:53
misschien iets van een pedaal?

een line 6 pod x3 live? valt een best goed soldano en van halen geluid uit te halen. ik vrees dat je met een budget van 500 euro anders niet veel opschiet.

m@rijn
17 juli 2009, 15:43
ik kan het budget eventueel wel wat omhoog trekken, 750€ bv. Qua aantal kanalen, goh... zoveel heb ik er niet echt nodig. Een 4-tal lijkt me voldoende, de rest kan ik eventueel met pedaaltjes aanvullen. voorstellen? bedankt alvast

caliban
17 juli 2009, 22:50
Een 4-tal lijkt me voldoende

Grappig :D. Vier kanalen is zowat het maximum op een gemiddelde versterker. Diezel VH4, Marshall JVM en enkele ENGL amps zijn de enige waar ik op kan komen. Ik stelde de vraag eerder in de zin of je een kanaal wil hebben, of twee of meer. Een SLO heeft zelfs maar twee kanalen als ik me niet vergis.
Je wilt een Van Halen sound, kan je misschien kijken voor een tweedehandse 6505/5150, is misschien haalbaar in je budget (weet het niet juist).

m@rijn
18 juli 2009, 10:54
ik ken nie veel van versterkers dus ja :p

ik zal even uitkijken voor zo'n tweedehandse. Thx

caliban
18 juli 2009, 12:58
Geef misschien nog een beetje extra informatie over wat voor sound je zou willen, andere bands en gitaristen. Dan kunnen anderen (en ik misschien ook) je nog extra tips geven. Voor de rest is het nooit slecht om eens naar een winkel te gaan. Liefst eentje waar ze veel verschillende dingen verkopen. Gewoon wat vanalles testen, niet te veel geloven van wat de verkoper je zegt en verder natuurlijk je oren vertrouwen.

DVBAS
18 juli 2009, 13:23
Misschien een yamaha T50/T100?
Deze zal misschien iets moeilijker te vinden zijn omdat hij alleen gedurende jaren 90 werd geproduceert (of dat dacht ik toch) en yamaha het bestaan ervan ontkent.

Ze hadden soldano ingehuurd om een versterker te bouwen met gelijkaardige klank als de SLO, maar onder de naam yamaha. Het is een buizenversterker met twee kanalen, waarvan een van de kanalen dacht ik vrijwel identiek is aan dat van de SLO, maar met een aantal veranderingen die hem goedkoper te produceren maakte. Deze zijn echter aanpasbaar, waardoor het geluid best wel dicht nadert bij dat van de SLO.

Alleen het reverb-circuit hebben ze volledig naar de knoppen geholpen, maar dan koop je toch gewoon een reverb pedaal.

Ze zijn wel redelijk lastig te vinden (ik ben er zelf nog geen tegengekomen), maar ze worden meestal voor zo'n 200-400 euro verkocht.

m@rijn
3 augustus 2009, 19:39
Daar ik op reis was, was ik dit topic een beetje uit het oog verloren. Bedankt voor de reacties.

Ik had dus graag een buizenversterker gehad die kan dienen om op te treden. Hij moet een goed clean channel hebben (liefst een warme, volle klank) en een hoge gain/distortion.

qua bands hoor ik enorm graag de sound van The Scorpions (zowel in hun ballads als hun rocknummers), Van Halen, maar ook Led Zeppelin, Deep Purple en dergelijke.

Mijn prijsklasse: 750€, maar wel tweedehands. Ik koop niet nieuw.

bedankt!

levi
3 augustus 2009, 20:46
Een koch supernova heeft 5 kanalen :D

iWishmaster
3 augustus 2009, 21:13
Peavey 5150 combo zonder enige twijfel. Clean is best goed, crunch is prima en de high gain is fantastisch.