PDA

View Full Version : 2 stratjes gerefinished



wietse
16 juli 2009, 21:27
dinsdag opgepikt 2 stratkopietjes voor 50 euro, beide ernstig mishandeld.
de ene is een J&D fatstrat ( lefty) die was in de handel van een gothic meisje gevallen vermoed ik.
namen ingekrast, overal rode verf zodat hij bebloed leek, was oorspronkelijk een standaard zwart/witte strat, maar dus in die staat onverkoopbaar.
ook zaten er van die veelkleurige knoppen op met doodshoofden en bliksemflitsen e.d.
dus hij moest een nieuwe kleur krijgen, in een restpartijwinkel trof ik mooie kleurtjes aan voor 1,50 de bus zoals seafoam green, turquase blauw etc, dus effe ingeslagen.

seafoamgreen is het dus geworden,
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/jdmercy.jpg

niks mis trouwens met zo'n J&D prima bespeelbaarheid, lekkere hals, klank kan ik niet echt over oordelen want op een rechtshandige gitaar komt er al niet veel fatsoenlijks bij mij uit, laat staan op een linkshandige.
maar de losse snaren klonken goed.

de andere is een samenraapsel, multiplex hardtail strat body en kawai hals.
deze heb ik een mooi blauw kleurtje gegeven.
hij was erg ruw goudkleurig overgekliederd, spannend was wel of de intonatie zou kloppen omdat zo'n kawai hals een andere mensuur heeft dan een strat, maar wist het net in het toelaatbare te krijgen, als ik de schroefjes van de zadels voor langere vervang dan kan ik hem zelfs wel spot on krijgen.
meevaller dus.
dat oude japanse halsje is trouwens verdomd lekker, wel moest ik de hiel ophogen dus een strip van een 2mm dik hout er onder geplakt, anders kwam het fretboard niet boven de slagplaat uit.
maar hij speelt nu echt goed en heeft zat output, alles werkt, hier zaten trouwens geen knoppen op.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/mengelmoes.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/mengelmoesmercy.jpg

beide gitaren staan me nu op het totaal van 80 euro hier moet ik dus wat aan kunnen verdienen.

zo hoop dat het nu wel lukt zonet was het kan de pagina niet vinden dus er stond alleen een titel en geen inhoud.

dus mod aub effe opschonen.

Rinze
16 juli 2009, 21:32
Zonet stond er inderdaad helemaal niks in dit topic, het forum heeft flinke kuren zo nu en dan. Netjes gedaan Wietse, ziet er op de foto's tenminste strak uit!

stijnkenens
16 juli 2009, 21:32
jij ontlakt, vult de poriën, lakt en polijst op 2 dagen :crazyhappy::crazyhappy::crazyhappy:

meer uitleg aub :)


s

wietse
16 juli 2009, 22:05
jij ontlakt, vult de poriën, lakt en polijst op 2 dagen :crazyhappy::crazyhappy::crazyhappy:

meer uitleg aub :)


s

ben jij helemaal van de pot gerukt!!
als de ondergrond goed is deze laten zitten, alleen de dikke beschadigingen opvullen, en ik heb bij deze gitaren bij bepaalde deukjes niks aan gedaan.
dus laagje spuitplamuur, dit glad schuren, kleur erop, blanke lak, dagje laten harden en polijsten met commandant, afbouwen en klaar.
en bij die blauwe luisterde het niet zo nauw, de achterkant is niet echt gelukt, maar die zal wel weer weg gaan voor rond de 50/60 euro dus voor dat geld moet je ook niet zeuren.
en de buitnetemperatuur van de afgelopen dagen werkt ook goed mee lak droogt dan veel sneller dan normaal.

stijnkenens
19 juli 2009, 17:36
ha, fieuw, ik dacht even dat jij hier het wiel had uitgevonden :)

Welke lak gebruik je? Want een lak die op 1 dag droog genoeg is om te polijsten, dat lijkt mij ook wel iets.



s

beruk
20 juli 2009, 10:55
seafoamgreen is het dus geworden,
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/jdmercy.jpg


Ook mooi! Kan ik eindelijk ook eens gas krijgen van een van jouw gitaren!
kleur erg goed gevonden, krijgt gelijk een inorde sixties look.

no 1 hops
20 juli 2009, 13:49
@wietse
ziet er leuk uit, dat spuit gebeuren blijf ik altijd lastig vinden maar je resultaat is mooi

Ukeloeder
20 juli 2009, 15:26
Niet gelijk op MP gooien, eerst PM lezen

wietse
23 juli 2009, 22:37
ha, fieuw, ik dacht even dat jij hier het wiel had uitgevonden :)

Welke lak gebruik je? Want een lak die op 1 dag droog genoeg is om te polijsten, dat lijkt mij ook wel iets.



s

acryl lak, gewoon wat je ook voor auto's e.d gebruikt, gewoon met commandant polijsten, je moet wel weten wat je doet en niet te hard drukken want voordat die acryl lak echt bikkelhard is dat duurt wel effe.
en er zitten wel foutjes in, stof e.d hou je bijna niet tegen.
maar als je voorzichtig bent dan kan het prima.

ben nu met een rickenbacker kopie bezig, die geef ik wel alle tijd om uit te harden, lak deed lastig dus er is eigenlijk veel te veel op gekomen, oogt prachtig maar blijft lang zacht.
ach heb dat ding al minstens 2 jaar in m'n kelder liggen dus een maandje erbij kan ook nog wel. :D

en ben bezig een oude bc rich weer leven in te blazen, was lelijk over geverfd, dat ging er vlot af maar toen zat er iets onder.
een plaat koolstofvezel!!! godverdegodver
man dat spul is hard! en prikt als je het er af beitelt, was die plaat nu netjes uitgesneden dan had ik het laten zitten maar het leek nergens op.
veel werk voor een koreaanse multiplex platinum series.
morgen zal ik die troep eens te lijf gaan met een brander.
een mens moet toch een hobby hebben :D.