PDA

View Full Version : 'Greenbacks' in een Marshall VM 2266C



VanMeekeren
16 juli 2009, 15:50
Heren,

Ik haal deze zaterdag een Marshall VintageModern 2266C op. Ik heb zat over de topversie gespeeld en ben het slepen van een 412 zat. Daarom de keus voor deze combo.

Hij is uitgerust met 2x Celestion G12C en deze zouden een soort greenbacks zijn. Iemand ervaring met deze speakers?

Hoe zouden deze zich verhouden tot 'echte' greenbacks? Ik heb zelf namelijk nog een Greenback liggen en zou er gewoon één bij kunnen halen om de combo dus te vullen met de 'echten'.

Mochten de G12C net zoveel op G12-25M's lijken als VOX probeert met hun Wharfedales, dan heb ik weinig hoop.

mVg,
Van Meekeren

Bernd Veenema
16 juli 2009, 17:12
Je hebt PM.

svdijk
16 juli 2009, 17:15
100% zeker weet ik 't niet, maar ik geloof dat dit gewone G12M 25 watt Greenbacks zijn.
Als je toch nog originele hebt liggen, gewoon proberen, en kijken of je verschil hoort.

Puerco
16 juli 2009, 17:48
G12C (Ceramic) is de originele benaming van greenbacks later verandert in G12M (Medium magnet).
Voor de JH100 stack zijn de G12C in een soort reissue weer uitgebracht en later ook in de vintage modern cabs te verkrijgen.
Qua geluid zouden ze meer op de Heritage greenbacks lijken dan op de gewone goedkope Chinese greenbacks.
Niks mis mee dus, prima speakers.