PDA

View Full Version : Yamaha C40/CS40



_Jacco
16 juli 2009, 01:04
Hallo iedereen,

Het is voor het eerst dat ik hier post, ik ben een volkomen beginner en wil een beetje redelijke beginnersgitaar kopen om te beginnen. Nou zijn me een aantal Yamaha's opgevallen en ik vroeg me af wat het verschil is. Ik zou misschien een Yamaha CS40 kunnen overkopen van iemand maar na wat gezoek vond ik bijvoorbeeld op harmony central veel reviews over de Yamaha C40 en niet de CS40. In tegenstelling tot de officiele website van Yamaha zelf, waar ik weer alleen kon vinden over de CS40. Zijn deze 2 nou dezelfde types of zit er daadwerkelijk verschil in? En ik las ook het een en ander over 7/8 qua grootte, is dit van groot belang?

Overigens las ik veel positieve reviews hier over de Yamaha F310P (als ik de naam juist heb). Zouden jullie deze aanraden boven de C(S)40? (Probleem is alleen dat ik nog niet ergens in de buurt een verkoper van de F310P heb gevonden)

Hartstikke bedankt!

Jacco

bagheera
16 juli 2009, 02:08
hey welkom hier

misschien moet je eerst eens zeggen welke muziek je wilt gaan spelen.
Verder heb ik geen ervaring met die gitaar maar afhankelijk van je muziek keuze heb je misschien een totaal andere nodig ;)

Solidarnosc
17 juli 2009, 21:38
Hallo iedereen,

Het is voor het eerst dat ik hier post, ik ben een volkomen beginner en wil een beetje redelijke beginnersgitaar kopen om te beginnen. Nou zijn me een aantal Yamaha's opgevallen en ik vroeg me af wat het verschil is. Ik zou misschien een Yamaha CS40 kunnen overkopen van iemand maar na wat gezoek vond ik bijvoorbeeld op harmony central veel reviews over de Yamaha C40 en niet de CS40. In tegenstelling tot de officiele website van Yamaha zelf, waar ik weer alleen kon vinden over de CS40. Zijn deze 2 nou dezelfde types of zit er daadwerkelijk verschil in? En ik las ook het een en ander over 7/8 qua grootte, is dit van groot belang?

Overigens las ik veel positieve reviews hier over de Yamaha F310P (als ik de naam juist heb). Zouden jullie deze aanraden boven de C(S)40? (Probleem is alleen dat ik nog niet ergens in de buurt een verkoper van de F310P heb gevonden)

Hartstikke bedankt!

Jacco

Het grootste verschil tussen de CS40 en de F310P is dat de CS40 een klassieke gitaar is met nylon snaren, en de F310P stalen snaren heeft. Ik heb zelf een Yamaha C70, ook met nylon snaren, en om mee te beginnen is dit zeker een aan te raden gitaar. Heb zelf de actie een beetje veranderd door de brug wat te verlagen. Alleen als je echt strumming liedjes wilt gaan spelen is het geluid niet echt heel mooi, maar voor mooie klassieke stukken is het geluid zeker niet slecht voor de prijs.

Solidarnosc.