PDA

View Full Version : De zon en m'n gitaar



woutB
28 maart 2003, 15:30
Zoals vandaag is het heerlijk weer om in het zonnetje te zitten. Maar vind mijn gitaar dat ook zo leuk?

Buzz
28 maart 2003, 16:03
Vast wel! Pas alleen op dat-ie niet te lang stilstaat in de zon. Dan warmt-ie te veel op, vooral de donkere delen (lees: hals). mogelijk gevolg: torsie. En voor de rest, speel ze en geniet van 't weer!

guitarmusicman
28 maart 2003, 16:04
weet niet..volgens mij kan het geen kwaad als je in de zon buiten gaat spelen ofzo. maar ik denk niet dat het super goed is om deze zeer lang in volle zon te hebben staan

guitarmusicman
28 maart 2003, 16:05
Op 2003-03-28 16:03, schreef Buzz:
Vast wel! Pas alleen op dat-ie niet te lang stilstaat in de zon. Dan warmt-ie te veel op, vooral de donkere delen (lees: hals). mogelijk gevolg: torsie. En voor de rest, speel ze en geniet van 't weer!


dacht ik al

woutB
28 maart 2003, 17:25
Quote
vooral de donkere delen (lees: hals).

Nou zit het zo in elkaar....

Ik heb namelijk een zwarte gitaar. Das nie zo slim van mij.

guitarmusicman
28 maart 2003, 17:28
:grin: hehe..jah dan is het nog wat anders..

Kjiratsiekoedel
28 maart 2003, 23:38
Ik heb een keer klassieke gitaar in (zwarte) koffer voor 10 minuten in de zon laten liggen, toen was mijn D-snaar gebroken.

Ik heb ook weleens gelezen dat iemand zijn gitaar in een koffer in een kofferbak in de zon heeft laten staan (60 graden!!!) toen was er een of andere reactie tussen koffer en lak opgetreden o.i.d.

maar het lijkt me als je gewoon in de zon speelt niet zo'n groot probleem voor de constructie, wel voor je snaarspanning (stemming)

Stringkiller
31 maart 2003, 09:14
Toch raar, door de warmte zou je snaar juist uit moeten zetten en dus slapper worden....Vraag me af of je snaar door de warmte geknapt is, je kunt hem normaal toch ook nog best wat aandraaien voor dat hij knapt? Maar dat even terzijde...

axmaster
31 maart 2003, 23:03
Als het een goede gitaar is zou ik hem maar uit de zon houden. Alle plotselinge temperatuurschommelingen moet je proberen te vermijden. Voor 'buiten' en vakanties heb ik een goedkope gitaar gekocht (Woodland, een of andere Aziaat, zwaar gelakt - dan zie je het slecht hout niet!): kan ik zorgeloos buiten gitaar spelen.