PDA

View Full Version : Fotoverslag uurtje Musicstore Köln



Quicksilver
15 juli 2009, 23:09
Ik dacht dat het wellicht interessant zou zijn om jullie even wat gitaren bij de musicstore in keulen te laten zien, oftewel ik plaats hier morgen wel wat foto's.

Alexi-200 (was ondanks mijn verwachtingen een erg fijne gitaar!)
Alexi-600 (speelde beter dan RR24!!)
Jackson RR3 (had ik niets mee, had niet dat 'gevoel')
RR24 (spreekt voor zich, was mijn droomgitaar maar nu ik die alexi-600 in handen heb gehad ben ik erg benieuwd naar Edwards..)

Ook wat foto's van de shop zelf volgen (aldanwel de 'heavy' gitaren en beetje gibson/epiphone)
Ben nu moe (zojuist terug van vakantie) dus foto's add ik morgen.

Welterusten :P:blast:


Ok hier zijn ze dan, heb lang uitgeslapen! :P

http://i189.photobucket.com/albums/z68/dp-team/IMG_2091.jpg
http://i189.photobucket.com/albums/z68/dp-team/IMG_2054.jpg
http://i189.photobucket.com/albums/z68/dp-team/IMG_2065.jpg
http://i189.photobucket.com/albums/z68/dp-team/IMG_2067.jpg
http://i189.photobucket.com/albums/z68/dp-team/IMG_2077.jpg
http://i189.photobucket.com/albums/z68/dp-team/IMG_2085.jpg
http://i189.photobucket.com/albums/z68/dp-team/IMG_2089.jpg


Meer foto's in comments-sectie!

Noctiis
16 juli 2009, 13:35
Nu ben je vast wel weer wakker, kom maar op met die foto's :P

YannickH
16 juli 2009, 13:38
ben erg benieuwd naar de foto's:)

KamikazaGuitar
16 juli 2009, 14:02
Vraag me altijd af waarom mensen niet gewoon wachten met het posten van een topic tot ze de moeite willen nemen ook meteen de foto's te posten :P

JeroenSchaaf
16 juli 2009, 14:03
Om ons in spanning te houden ;)

Arvoitus
16 juli 2009, 14:08
Goed dat je eindelijk een gitaar in de handen pakt en ze 1 op 1 gaat vergelijken!

Ik ben benieuwd waarom je de Alexi-600 beter vindt spelen, de hals/afwerking van de hals/fretboard? Wat vind je van de pickups, welke heeft de alexi-600?

Riky
16 juli 2009, 14:10
Nog niet wakker:D?

Quicksilver
16 juli 2009, 14:28
http://i189.photobucket.com/albums/z68/dp-team/IMG_2090.jpg
http://i189.photobucket.com/albums/z68/dp-team/IMG_2110.jpg
http://i189.photobucket.com/albums/z68/dp-team/IMG_2122.jpg
http://i189.photobucket.com/albums/z68/dp-team/IMG_2128.jpg
http://i189.photobucket.com/albums/z68/dp-team/IMG_2141.jpg
http://i189.photobucket.com/albums/z68/dp-team/IMG_2153.jpg
http://i189.photobucket.com/albums/z68/dp-team/IMG_2155.jpg

Zal vanavond nog even wat meer foto's zoeken, btw let niet op m'n 'cool-look-face' die eigenlijk helemaal niet cool is, kijk nou maar naar het speelgoed :P Had ook nog één foto van de epiphone sectie dus kom vanavond nog mr ff kijken :P

BTW: Godverre*** wat was het warm in die testhokken, ik zweette me nog nét niet letterlijk DOOD :P

Quicksilver
16 juli 2009, 14:31
Goed dat je eindelijk een gitaar in de handen pakt en ze 1 op 1 gaat vergelijken!

Ik ben benieuwd waarom je de Alexi-600 beter vindt spelen, de hals/afwerking van de hals/fretboard? Wat vind je van de pickups, welke heeft de alexi-600?

Die speelde veel sneller en lag net iets hoger (in terms of de hogere frets net iets verder naar links, komt waarschijnlijk door die hoorn..

Pickup vond ik heel mooi helder op die alexi-600, maar ik vond de emg81 in de rr24 ook erg mooi. Ik ben nogal een audiofiel maar ik moet zeggen dat ik qua sound niet erg veel verschil hoorde tussen de alexi en de rr24.

De rr3 en alexi-200 zijn echt een hele slag achter die speeltjes!

Dat ik niet eerder andere gitaren in handen heb gehad (harrods in london dan wel) is omdat in dit klotendorp alleen leo's muziekhuis staat die vooral duesenberg (oid) heeft staan en wat vintage dingen. Daar ben ik (if not helemaal niet) niet erg voor te porren.. Niet mijn smaak..

YannickH
16 juli 2009, 14:36
srry maar die alexi 600 ziet er echt niet uit:stop:
kun je beter die ltd alexi met dubbele stripes nemen.
en het is zo spijtig dat op die rr24 het logo is meegekleurd:( vriend van me heeft er 1 en ik ben er niet kapot van

Bram+
16 juli 2009, 14:46
Die RR24 ziet er in ieder geval met afstand het beste uit. Dat meegekleurde logo maakt het voor mij juist een coherent geheel.

Kim Wilson
16 juli 2009, 14:51
Wat maakt het nou uit hoe hij eruit ziet? Het is allang zeer te prijzen dat hij d.m.v. testen de juiste gitaar heeft gekozen. Wat moet je met een prachtige gitaar die net niet zo lekker speelt als degene die ernaast hangt, maar er iets minder mooi uitziet?

Bram+
16 juli 2009, 14:56
Maakt ook niks uit, maar ik kan aan de hand van de foto's alleen maar iets over het uiterlijk zeggen, niks over het speelgemak ;)

Quicksilver
16 juli 2009, 15:01
Wat maakt het nou uit hoe hij eruit ziet? Het is allang zeer te prijzen dat hij d.m.v. testen de juiste gitaar heeft gekozen. Wat moet je met een prachtige gitaar die net niet zo lekker speelt als degene die ernaast hangt, maar er iets minder mooi uitziet?

Als je toevallig dacht dat ik hem heb meegenomen dan moet ik je helaas teleurstellen. Aint got no money.
Daarbij komt dat ik voor die prijzs een qualitatief betere gitaar kan kopen die net zo speeld maar er verdomd veel fraaier uitziet: Edwards E-AL-128 Scythe.
Dat zal hem waarschijnlijk gaan worden. Als ik moest kiezen rr24 of alexi-600 zou ik zeggen rr24 om de looks. Het oog wil ook wat en er zit niet zo bijster veel verschil in.
Ik heb het gevoel dat de alexi-200 een iets kleinere afmeting an de nut heeft, maar daar kan ik ook goed fout zitten; het voelde alleen zo.

M Kactus
16 juli 2009, 15:03
Als je toevallig dacht dat ik hem heb meegenomen dan moet ik je helaas teleurstellen. Aint got no money.
Daarbij komt dat ik voor die prijzs een qualitatief betere gitaar kan kopen die net zo speeld maar er verdomd veel fraaier uitziet: Edwards E-AL-128 Scythe.
Dat zal hem waarschijnlijk gaan worden. Als ik moest kiezen rr24 of alexi-600 zou ik zeggen rr24 om de looks. Het oog wil ook wat en er zit niet zo bijster veel verschil in.
Ik heb het gevoel dat de alexi-200 een iets kleinere afmeting an de nut heeft, maar daar kan ik ook goed fout zitten; het voelde alleen zo.

Tot daar het testen :) Of kun je die ook ergens uitproberen ?

YannickH
16 juli 2009, 15:03
gewoon een esp sv black me gold hardware kopen:p
ga ik ook doen denk ik

Quicksilver
16 juli 2009, 15:08
Tot daar het testen :) Of kun je die ook ergens uitproberen ?

Ik weet niet waar ik die zou kunnen uitproberen.. Ik vraag het me af :P

Quicksilver
16 juli 2009, 15:11
gewoon een esp sv black me gold hardware kopen:p
ga ik ook doen denk ik

No offence maar qua looks word die vermorzeld door de edwards. Ik weet wel dat de esp sv een betere gitaar is, maar je hebt het wel weer over €500 extra voor een pickup die ik toch niet gebruik.

Daar komt ook bij dat volgens mij (en nogmaals kan ik heel goed fout zitten) er 2 EMG 81's in zitten, en ik zie het nut niet van identieke pickups. Ik wil de scythe versie (die inlays zijn mooier als dots imo) en ik vind de look van 1 pickup mooier. Ook de gouden hardware word ik minder warm van op de esp's, doe mij op een edwards liever zilver :P

Inderdaad; ik ga tegen alles in iedereen in! :P:hippie:

YannickH
16 juli 2009, 15:15
No offence maar qua looks word die vermorzeld door de edwards. Ik weet wel dat de esp sv een betere gitaar is, maar je hebt het wel weer over €500 extra voor een pickup die ik toch niet gebruik.

Daar komt ook bij dat volgens mij (en nogmaals kan ik heel goed fout zitten) er 2 EMG 81's in zitten, en ik zie het nut niet van identieke pickups. Ik wil de scythe versie (die inlays zijn mooier als dots imo) en ik vind de look van 1 pickup mooier. Ook de gouden hardware word ik minder warm van op de esp's, doe mij op een edwards liever zilver :P

Inderdaad; ik ga tegen alles in iedereen in! :P:hippie:

mja smaken verschillen en ik heb 2 pickups nodig:p
en die scythe inlays lijken meer op verneukte nike symbolen:p

Quicksilver
16 juli 2009, 15:20
mja smaken verschillen en ik heb 2 pickups nodig:p
en die scythe inlays lijken meer op verneukte nike symbolen:p

Haha comment van de dag?

Toch moet ik zeggen dat ik juist de scythe inlays wel heel erg mooi vind. Doet 'custom' aan voor een gitaar van €1100,-.

Weet iemand toevallig waar ik wat kan rammelen op zo'n edwards scythe? Of een Alexi-600 Scythe for that matter. Ik weet dat ik de edwards elke dag boven de USA-versie zou verkiezen, maar de alexi-600 scythe komt dicht genoeg in de buurt om de knoop door te hakken of ik inderdaad een edwards bestel of dat ik me nog verder ga beraden :seriousf:

Kim Wilson
16 juli 2009, 15:23
Hmm, en je was zo goed bezig... :(

Je bent dus een dagje uit testen geweest, en nu ga je vertellen dat je zo'n ding gewoon off-the-shelf gaat bestellen, zonder er één noot op te hebben gespeeld?

Quicksilver
16 juli 2009, 15:27
Hmm, en je was zo goed bezig... :(

Je bent dus een dagje uit testen geweest, en nu ga je vertellen dat je zo'n ding gewoon off-the-shelf gaat bestellen, zonder er één noot op te hebben gespeeld?

Nee. Daarom wil ik ook alexi-600 scythe óf direct e-al-128 eerst wil bespelen.

Mag ik je eraan herinneren dat liefde weleens héél erg blind kan maken.. :P
Als ik zo'n edwards scythe zie mag de verkoper blij zijn dat die jack-input maar 3,5" is :lovelove::)

Bram+
16 juli 2009, 15:30
En als je Alexi zelf tegenkomt?

YannickH
16 juli 2009, 15:31
ik heb nog geen1 winkel geweten waar ze edwards hebben.
vriend van mij wou zo'n edwards alexi scythe kopen en hij wou die bestellen in de musicstore maar dat duurde een half jaar hadden ze daar gezegt.maar dat is nu ondertusse al 1-2 jaar geleden

Quicksilver
16 juli 2009, 15:31
En als je Alexi zelf tegenkomt?

:seriousf:

Arvoitus
16 juli 2009, 15:35
Edwards is (naar mijn weten) de japanse variant van ESP/LTD. Deze kan je dus ook alleen in/via japan bestellen.

soup
16 juli 2009, 15:39
Hoeveel % van dit forum speelt metal of een afgeleide van dat (als ik vai en co zo mag noemen) ??????

Kim Wilson
16 juli 2009, 15:42
Nee. Daarom wil ik ook alexi-600 scythe óf direct e-al-128 eerst wil bespelen.

Mag ik je eraan herinneren dat liefde weleens héél erg blind kan maken.. :P
Als ik zo'n edwards scythe zie mag de verkoper blij zijn dat die jack-input maar 3,5" is :lovelove::)
Nee, dat bedoel ik niet. Je koopt toch die ene gitaar die je getest hebt? Stel dat je die Scythe getest hebt, neem je díe dan mee (als het bevalt) of ga je dan naar huis om hem via het www te bestellen?

Thundermane
16 juli 2009, 15:44
En als je Alexi zelf tegenkomt?

Dan is hij waarschijnlijk dronken?

Arvoitus
16 juli 2009, 17:45
Nah, laat ik hier maar niet op ingaan.
Precies, laten we verder geen hopeloze discussie uitlokken.

Grappig dat ze bij Musicstore nog steeds de Limited RR24 hebben. Die hangt er echt al 2+ jaar, of zouden ze die niet verkopen?

Noctiis
16 juli 2009, 17:57
Precies, laten we verder geen hopeloze discussie uitlokken.

Grappig dat ze bij Musicstore nog steeds de Limited RR24 hebben. Die hangt er echt al 2+ jaar, of zouden ze die niet verkopen?

Ja inderdaad, wel apart, ik heb hem ook 2 keer zien hangen de keren dat ik er was vorig jaar. Je zou denken dat ze de enige RR24 met neck binding toch wel zouden kunnen verkopen. Ik vind t in ieder geval wel de mooiste uit de TS zijn testronde :)

Quicksilver
16 juli 2009, 18:41
Ik denk niet dat ze wat in de winkel hangt verkopen.

Het zit namelijk zo: ik wou de tremolo-arm erbij om dat ook maar eens te proberen met een échte floyd, maar 'dat doen we niet bij testmodellen'. Aangezien ze een enorme opslagplaats hebben denk ik dat je die uit de winkel mag uitproberen, maar als je een komt halen ze een uit de opslag (ander gebouw, als dat in het centrum van Köln zou zitten zou het bedrijf wel erg duur worden om te onderhouden denk ik..) volgens mij ligt die opslag beetje verder van het centrum af.

Quicksilver
16 juli 2009, 18:44
Edwards is (naar mijn weten) de japanse variant van ESP/LTD. Deze kan je dus ook alleen in/via japan bestellen.

Klopt. Toch worden ze genoeg geïmporteerd en ishibashi heeft ze ook indien je zelf wat voelt voor importeren.. Ik zie dat niet zo zitten want ik heb eens een paar telefoontjes gepleegt (aangezien je hem in japen meer als 300 euro goedkoper hebt dan in DE) maar eerst rekenen ze over de hele (elektrische, bij akoestische is het anders vertelden ze) gitaar 3,9%. Wat daar uitkomt rekenen ze nog eens 19% over. Dan is het ineens niet zo heel voordelig meer..

ESP > Edwards > LTD:chicken:

YannickH
16 juli 2009, 18:45
Ik denk niet dat ze wat in de winkel hangt verkopen.

Het zit namelijk zo: ik wou de tremolo-arm erbij om dat ook maar eens te proberen met een échte floyd, maar 'dat doen we niet bij testmodellen'. Aangezien ze een enorme opslagplaats hebben denk ik dat je die uit de winkel mag uitproberen, maar als je een komt halen ze een uit de opslag (ander gebouw, als dat in het centrum van Köln zou zitten zou het bedrijf wel erg duur worden om te onderhouden denk ik..) volgens mij ligt die opslag beetje verder van het centrum af.
ik ben er al geweest,het is op een soort industrieterrein.
het is een grote plaats waar allemaal grote gebouwen staan.precies van die grote hallen en daar staat alles

macwilliams
16 juli 2009, 18:57
Maarrre Quiksilver?

Welke gaat het nu worden?
Ik heb niet gelezen of erover heen gelezen welke je gaat kopen..??

Quicksilver
16 juli 2009, 19:12
Maarrre Quiksilver?

Welke gaat het nu worden?
Ik heb niet gelezen of erover heen gelezen welke je gaat kopen..??

Ik heb nog zo'n 2 jaar om daarover na te kunnen denken dus ik maak nog geen directe keuze; wil me niet vastleggen.

Als ik nu MOEST kiezen zou ik de RR24 nemen, om bovengeposte reden. Ik heb alleen wel het gevoel dat als die edwards net zo fijn speelt als die alexi-600, dat het ook daadwerkelijk de edwards word. De looks van de alexi-600 staan me niet aan vergeleken met de jackson.

Sinner1980
16 juli 2009, 19:58
nou...dan horen we je over twee jaar weer maat, spaarze:soinnocent:

Quicksilver
16 juli 2009, 20:09
nou...dan horen we je over twee jaar weer maat, spaarze:soinnocent:

Oh zo makkelijk gaat dat niet makker, jullie zijn nog lange na niet van mijn gezeik en gezeur af. Nee, ik ben een blijver.:seriousf:

Riky
16 juli 2009, 20:54
quotes don't lie billy ;)
verder vind ik gewoon: is het je ding niet, reageer dan niet, daar help je toch niemand mee?

dat vind ik niet... iedereen mag zn mening kwijt. Ook al gaat dat tegen de ts in zijn mening in. Dat is een forum. Houd het ook interssant.


Zijn ook niet mijn soort gitaren. Zien er altijd wel strak afgewerkt uit, maar ik ben geen metal of dat soort muziek fan.

Van deze 3 vind ik de rr24 het mooist. Mooi strak. Gewoon zoals zo'n gitaar hoort te zijn!

Noctiis
16 juli 2009, 21:11
Als het op een dergelijke toon moet zoals billy, dan vind ik inderdaad dat je je maar hebt in te houden, ook al is het een openbaar forum.

Maar meer wil ik er niet over kwijt om het topic voor de topicstarter nog een beetje te redden ;)
Ik ben het met je eens dat die RR24 er het leukst uit ziet van de geteste gitaren. Puntgitaren heb ik zelf ongeveer 10 jaar geleden afgezworen dus mijn cup of tea zal het nooit worden :)

Edit: Topicstarter, denk je dat het gaat lukken om 2 jaar te sparen voor dezelfde gitaar? Toen ik op jouw leeftijd zat wilde ik elke maand wel een andere gitaar, hehe. Come to think of it, dat heb ik nu nog steeds!

Quicksilver
16 juli 2009, 22:57
Als het op een dergelijke toon moet zoals billy, dan vind ik inderdaad dat je je maar hebt in te houden, ook al is het een openbaar forum.

Maar meer wil ik er niet over kwijt om het topic voor de topicstarter nog een beetje te redden ;)
Ik ben het met je eens dat die RR24 er het leukst uit ziet van de geteste gitaren. Puntgitaren heb ik zelf ongeveer 10 jaar geleden afgezworen dus mijn cup of tea zal het nooit worden :)

Edit: Topicstarter, denk je dat het gaat lukken om 2 jaar te sparen voor dezelfde gitaar? Toen ik op jouw leeftijd zat wilde ik elke maand wel een andere gitaar, hehe. Come to think of it, dat heb ik nu nog steeds!

Ik heb sowieso elke week wel mijn twijfels over wat ik nu moet doen:seriousf::ok:

Bluze
17 juli 2009, 00:30
Hoeveel % van dit forum speelt metal of een afgeleide van dat (als ik vai en co zo mag noemen) ??????

Veel te weinig!

almarvk
17 juli 2009, 08:44
Alle zooi is weer verwijderd.

Noctiis
17 juli 2009, 09:47
Nog even een vraagje aan Quicksilver: Heb je ze ook getest met strap?

Hoe is de balans van die ESP? Ik vind de balans van de neck-through Jackson Rhoads perfect, die van de bolt-on Jacksons waardeloos (neckdive omdat de strap button niet precies op de hiel zit).

Hardguitar
17 juli 2009, 10:26
Tof!

Kun je je andere foto`s ook op even posten (Epiphone Sectie) ?:crazyhappy:

Quicksilver
17 juli 2009, 23:48
Nog even een vraagje aan Quicksilver: Heb je ze ook getest met strap?

Hoe is de balans van die ESP? Ik vind de balans van de neck-through Jackson Rhoads perfect, die van de bolt-on Jacksons waardeloos (neckdive omdat de strap button niet precies op de hiel zit).

Nou ik heb van meerderen vernomen dat ook juist de RR24 het neck-dive probleem heeft. Toen ik ermee zat had ik zelfs een beetje dat gevoel. Met de alexi-600 had ik dat niet, de 200 ook niet en de rr3 weer wel. No biggie, maar toch voor dat geld... :makeup:

Quicksilver
17 juli 2009, 23:58
Helaas kon ik nog maar 2 foto's terugvinden van de epiphone sectie..

Maargoed, beter wát dan helemaal niets natuurlijk:

http://i189.photobucket.com/albums/z68/dp-team/IMG_2148.jpg
http://i189.photobucket.com/albums/z68/dp-team/IMG_2149.jpg

:hippie:

Guitar GoD
18 juli 2009, 16:42
erg typisch, dat "please, dont touch"

kenx
18 juli 2009, 16:48
Even een vraagje, wat doen jullie als jullie een gitaar willen testen? Nemen jullie er gewoon eentje uit, of hoe gaan jullie te werk?

Guitar GoD
18 juli 2009, 17:07
je bedoeld bij musicstore? geen ervaring mee.

maar in nederland pak ik er gewoon een van het rek. bij sommige winkel toestemming vragen..

kenx
18 juli 2009, 17:35
Nee ik had het specifiek over musicstore...

Grtz

Quicksilver
18 juli 2009, 18:09
Even een vraagje, wat doen jullie als jullie een gitaar willen testen? Nemen jullie er gewoon eentje uit, of hoe gaan jullie te werk?

Aan elke kant van een rek met gitaren staat wel een balie met iemand. Aan de kant waar je binnenkomt aan rechterhand staat er zon lul die eigenlijk helemaal niet wil werken (lang haar) die die gitaren als je ze wil proberen er zonbeetje af slaat (om maar stoer te lijken, zo kwam het over)

Aan de andere kant zit nog iemand met een of andere baret (aardige gast) maar die mag alleen gitaren onder de 1000 euro lenen. Je hebt 4 testhokken (ik zat in 3, en god wat was het daar heet) en die kerel met lang haar die mag je wel gitaren van boven de 1000 doen. Hij heeft het alleen nogal erg drukt en 'merkt je nauwelijks op' (yeah right, die had me allang gezien dat die gitaar in het rek moest en hij een andere moest pakken)

Ik vraag gewoon altijd of ik een gitaar ff mag proberen, of als ik eentje net heb geprobeerd en ik ruil hem om voor een ander die ik wil testen. Gewoon op afstappen. :cheerup::ok: