PDA

View Full Version : Oefenversterker



Mattijs94
15 juli 2009, 22:34
Hallo iedereen

Ik heb al een tijdje besloten om met elektrische gitaar te beginnen.
Sorry als hier al oneindig veel topics over gemaakt zijn, maar het leek me handig voor mij om hier alles even samen te zetten.

Er zijn heel veel verschillende merken/modellen op de markt. Zo danig veel dat ik er niet wijs uit geraak.Wat is volgens jullie een goeie versterker, waarmee ik nog wel een paar jaartjes mee kan verder oefenen,maar waarop ik na de eerste week niet op uit gekeken ben.
Mijn budget voor een versterker ligt zo rond de 100-300(max).

(Had zo al Roland cube x en Line 6 III Spider reeks in gedachten, wat vinden jullie hiervan?)

Alvast bedankt voor de hulp!:hippie:

caliban
15 juli 2009, 22:51
Hier bestaat inderdaad al heel erg veel over, gebruik de zoekfunctie voor de amps die je al in gedachten had.

bagheera
16 juli 2009, 02:16
geen line 6 spider, en verder ga je met de zoekfunctie echt wel aan je trekken komen :ok:

Exi
16 juli 2009, 15:37
Vox VT-30, Fender Vibro Champ XD en Peavey Vypyr zijn ook het overwegen waard.

iWishmaster
16 juli 2009, 15:53
geen line 6 spider, en verder ga je met de zoekfunctie echt wel aan je trekken komen :ok:

Zeker wel een Line 6 Spider! Prima oefenversterkers. Roland cubes bijv. zijn op een aantal punten beter, maar de line 6 heeft ook zeker zijn voordelen! Dit is echt een kwestie van smaak.

bagheera
16 juli 2009, 15:57
Zeker wel een Line 6 Spider! Prima oefenversterkers. Roland cubes bijv. zijn op een aantal punten beter, maar de line 6 heeft ook zeker zijn voordelen! Dit is echt een kwestie van smaak.
Ik heb niets tegen een line6 spider hoor een gitarist uit mijn band heeft er ook 1 maar die klinkt gewoon echt niet goed daarop afgaand raad ik ze af.
Dat het ook aan de smaak ligt dat is zeker, dus misschien toch maar eens proberen en nadenken wat je zelf lekker spelen vind.

Fame heeft ook goede oefenversterkers , vox ook trouwens.

iWishmaster
16 juli 2009, 16:00
Ik heb niets tegen een line6 spider hoor een gitarist uit mijn band heeft er ook 1 maar die klinkt gewoon echt niet goed daarop afgaand raad ik ze af.

Line 6's zijn moeilijk (goed) in te stellen. En de TS vraagt om een oefenversterker, dus geen versterker voor in een band. Ik ben het met je eens dat Line 6's het in een band niet zo goed doen. Overigens geld dat (maar in mindere mate) voor veel transistor / modelling versterkers.

Mattijs94
16 juli 2009, 18:16
Dus, ik zou beter een andere versterker kiezen die voor hetzelfde geld, beter is? (Dan een Line 6)

pannekoek
16 juli 2009, 18:29
roland cube 60x? dat lijkt me wel wat voor je. genoeg wattage, kan zacht. erg veel opties en veel bruikbare geluiden!

makkelijk aan ipod/headphones uitgang laptop aan te sluiten voor backingtracks bijvoorbeeld! goede recordingout met een degelijke kwaliteit.

iWishmaster
16 juli 2009, 19:38
Zet een Vox AD, Roland Cube en Line 6 Spider van dezelfde prijs naast elkaar en pruts een half uurtje, dan weet je het.

Als je iets meer uit wilt geven, kijk eens naar de Peavey Valveking.

caliban
16 juli 2009, 19:52
Vandaag nog even in een muziek winkel geweest, en serieus, winkels staan vol met deze spullen, moet echt makkelijk zijn om goed te testen. Duurdere amps daarentegen vinden is iets heel anders.
Ik was vandaag in muziek+visie hier in Antwerpen, wat hadden ze daar: ac30, orange-combo, marshall dsl en bluesbreaker, oké, maar die zie je overal; bogner alchemist, oké maar waarom geen überschall of xtc ofzo; en dan nog wat h&k dingen, maar dat interesseert me ook niet zo sterk.
Sorry dat was een beetje off-topic, maar het ergert me dikwijls nogal.

Exi
16 juli 2009, 19:58
Zet een Vox AD, Roland Cube en Line 6 Spider van dezelfde prijs naast elkaar en pruts een half uurtje, dan weet je het.

Als je iets meer uit wilt geven, kijk eens naar de Peavey Valveking.

Vox AD is een oud model, je zal de VT serie wel bedoelen

pannekoek
17 juli 2009, 02:55
Vandaag nog even in een muziek winkel geweest, en serieus, winkels staan vol met deze spullen, moet echt makkelijk zijn om goed te testen. Duurdere amps daarentegen vinden is iets heel anders.
Ik was vandaag in muziek+visie hier in Antwerpen, wat hadden ze daar: ac30, orange-combo, marshall dsl en bluesbreaker, oké, maar die zie je overal; bogner alchemist, oké maar waarom geen überschall of xtc ofzo; en dan nog wat h&k dingen, maar dat interesseert me ook niet zo sterk.
Sorry dat was een beetje off-topic, maar het ergert me dikwijls nogal.

tja, ze kunnen niet iedereen blij maken. sommige merken en types zijn gewoon moeilijk/niet te leveren in nederland/belgie. daar zullen we het er helaas als gitaristen mee moeten doen.