PDA

View Full Version : Logan Custom guitars



Hendriks
15 juli 2009, 21:05
Op tdpri.com kwam ik deze tegen:http://www.logancustoms.com/ op dat forum zijn ze erg te spreken over deze tele's. Ik heb nu via mail een paar maal contact gehad met Bob (the Builder) Logan en het begint nu toch wel te jeuken. Voor iets meer dan $700 heb ik een tele met mijn specs (o.a. P90 neck pu).

iemand hier met ervaring met Logan?

O'ja nog een vraagje : bij het omrekenen van Dollars naar euri op diverse sites(o.a. GWK) krijg ik allerlei uitkomsten , hoe is het goed te berekenen ? Ik koop voor $ 700 hoeveel € is dit?

J-sus Rulez
15 juli 2009, 21:12
700dollar is in principe
495.546 EUR

Luke-wannabe
15 juli 2009, 21:16
Wow ziet er goed uit!
Volgens mij kun je niet een '72 Thinline style laten maken, of wel?

Hendriks
15 juli 2009, 21:24
Wow ziet er goed uit!
Volgens mij kun je niet een '72 Thinline style laten maken, of wel?

Alles is bespreekbaar , gewoon even mailen.

snaarplukker
15 juli 2009, 21:25
O'ja nog een vraagje : bij het omrekenen van Dollars naar euri op diverse sites(o.a. GWK) krijg ik allerlei uitkomsten , hoe is het goed te berekenen ? Ik koop voor $ 700 hoeveel € is dit?
De wisselkoersen schommelen de hele dag, van minuut tot minuut. Dus op het moment je op een andere site de koers laat bereken kan dat een paar cent schelen. De laatste week is de waarde van mijn aankoop van € 148,38 naar € 150,11 gestegen. De werkelijke kosten van je aanschaf is afhankelijk van de wisselkoers op het moment van de financieële actie + de wisselkoers op het moment van aangifte bij de douane. Op dit moment is $700,-- zo'n €496,84.

Hendriks
15 juli 2009, 21:26
700dollar is in principe
495.546 EUR

Juist "in principe" , ik krijg dus op diverse sites diverse uitkomsten.

Luke-wannabe
15 juli 2009, 21:29
Wat zijn dan de douanekosten? Ik heb me daar nooit nog echt in verdiept..

Hendriks
15 juli 2009, 21:53
Wat zijn dan de douanekosten? Ik heb me daar nooit nog echt in verdiept..

Ongeveer 25% over de totale aanschaf plus verzendkosten , de gitaar kost dan iets van €625. Iets meer als een mex classic player.

!!!!dennis!!!!
16 juli 2009, 09:07
Wow dit is best wel een intressante site!
en een mooi prijsje voor een custom gitaar!
maar durf je dat goed aan ja? een gitaar kopen
die je nog niet in de handen hebt gehad?

Hendriks
16 juli 2009, 09:12
Wow dit is best wel een intressante site!
en een mooi prijsje voor een custom gitaar!
maar durf je dat goed aan ja? een gitaar kopen
die je nog niet in de handen hebt gehad?

Dat zou ik inderdaad wel aandurven , veel over gelezen op het telecaster forum.

Jimwoud
16 juli 2009, 11:50
Ziet er goed uit.

Heb hem ook even een aanvraag gestuurd:

http://i232.photobucket.com/albums/ee6/jimsoprano/tele.jpg

Body:
- Mahogany body with (1/2” ?)maple top.
- Olympic or alpine white solid finish
- Black TOM bridge with string trough body
- Humbucker bridge pu with black mounting ring
- white 3ply pickguard with p90 of rail bridge pu
- black controlplate with black knobs(with push-pull tone knob to switch bridge pu humbucker-single coil)

Neck:
- Birdseye (hard)maple with natural gloss finish
- graphtec nut
- black tuners
- headstock as much like fender, off course with your custom logo!
- stainless steel frets
- normal fender tele scale

Hoop dat hij er wat moois van kan maken.

Luke-wannabe
24 juli 2009, 14:19
Gaat een van jullie het nou doen, of niet? Hendriks of Jimwoud?

Hendriks
24 juli 2009, 14:34
Ik heb nog wel contact gehad , maar ik twijfel. Je hoord(leest) er veel goeds over , maar er zijn ook andere geluiden, zoals hij zou halzen van Mighty Might gebruiken en daar hem ik wat mindere ervaringen mee.
Ik denk dat ik nog even wacht , ik heb inmiddels ook weer wat anders aangeschaft , dus de poen zit daar in.
Hij heeft ook nog wat kant en klare staan , nischien is dat een optie deze zijn ook goedkoper.

Orgasmocaster
24 juli 2009, 16:35
zoals hij zou halzen van Mighty Might gebruikenook goedkoper.

dat moet ook wel voor die prijzen!!

Hendriks
24 juli 2009, 17:43
Reken voor een Logan ongeveer $800 incl.verzenden plus 25% invoer , komt hij bijna op iets van €750 , daarvoor kun je ook iets leuks zelf in elkaar zetten.
Ik ben nu bezig met een tele te assembleren o.a. Musikraft hals , SD elementen , etc, allemaal goed spul en dan kom ik op rond de €550 uit en dan heb ik wel Musikraft ipv mighty Might.

Orgasmocaster
24 juli 2009, 17:48
Reken voor een Logan ongeveer $800 incl.verzenden plus 25% invoer , komt hij bijna op iets van €750 , daarvoor kun je ook iets leuks zelf in elkaar zetten.
Ik ben nu bezig met een tele te assembleren o.a. Musikraft hals , SD elementen , etc, allemaal goed spul en dan kom ik op rond de €550 uit en dan heb ik wel Musikraft ipv mighty Might.

Right, ik kom zelf met mijn bouwsels ook meestal uit tussen de 5 en 800.
maar de logan bodies lijken wel hand made..ofwel hand routed.
Nash bijvoorbeeld vraagt heel veel meer voor allparts/mighty mite/USACG bouwsels..

Luke-wannabe
24 juli 2009, 19:39
Right, ik kom zelf met mijn bouwsels ook meestal uit tussen de 5 en 800.
maar de logan bodies lijken wel hand made..ofwel hand routed.
Nash bijvoorbeeld vraagt heel veel meer voor allparts/mighty mite/USACG bouwsels..
Is Nash niet eigenbouw? Damn! Dat ze dat durven te vragen..
Weet iemand trouwens een goede '72 Thinline-style body? Dus met humbucker routes en een hardtail (string through) strat brug?

Hendriks
24 juli 2009, 19:54
Is Nash niet eigenbouw? Damn! Dat ze dat durven te vragen..
Weet iemand trouwens een goede '72 Thinline-style body? Dus met humbucker routes en een hardtail (string through) strat brug?

Bij deze : http://edenhaus.com/telebdy.htm

Hendriks
24 juli 2009, 20:28
Logan doet in ieder geval de finish zelf van zowel de bodies als de halzen en daar zijn velen enthousiast over , bovendien kun je kiezen uit veel houtsoorten ,zoals cedar,pine,ash,etc. Ook levert hij de gitaren perfect af , dus net fretwerk, goede afstelling,etc. (volgens de gebruikers op tdpri.com)

MVH Guitars
24 juli 2009, 22:44
Juist "in principe" , ik krijg dus op diverse sites diverse uitkomsten.

Dat geeft toch niks? Het gaat erom om een beeld te vormen van wat het ongeveer in euro's gaat worden. Wat maakt een paar euro verschil nu uit?

Quicksilver
25 juli 2009, 14:05
Wat zijn dan de douanekosten? Ik heb me daar nooit nog echt in verdiept..

3,7% over de waarde van de (elektrische, akoestische weet ik niet: niet naar gevraagd) gitaar heen berekenen, en dan over de uitkomst nog eens 19% berekenen.

Daar komt bij dat ik www.xe.com de fijnste conversiesite vind voor koersen.

Hendriks
30 juli 2009, 11:36
De kans bestaat dat ik deze week mijn strat heb verkocht en nu begint het Logan verhaal weer te kriebelen.
Dit lijkt mij wel wat:

http://img263.imageshack.us/img263/1954/uni2120.jpg

Chambered Walnoten bodie met Bill Lawrence pickups.
Deze is klaar en kan dus direct geleverd worden.

Luke-wannabe
30 juli 2009, 13:50
Jou kennende (niet dat ik je ken, maar ik weet dat je veel gitaren koopt en verkoopt) vraag ik me af of dat verstandig is om te kopen. Omdat Logan hier in Nederland niet echt bekend is..
Maar mooie gitaar, dat zeker.

Hendriks
30 juli 2009, 14:02
Jou kennende (niet dat ik je ken, maar ik weet dat je veel gitaren koopt en verkoopt) vraag ik me af of dat verstandig is om te kopen. Omdat Logan hier in Nederland niet echt bekend is..
Maar mooie gitaar, dat zeker.

Haha , dat is nou ook net de reden dat ik twijfel , er zijn al personen die denken dat ik een handelaar ben.