PDA

View Full Version : snelle vraag over schakel :



Keesz
15 juli 2009, 19:31
Als ik een kleine 3 mini switch precies zoals onderstaande aan mn pot soldeer, is het resultaat dan hetzelfde? (dus dit gezien als 2 losse eenheden ipv een pushpull switch.

http://www.seymourduncan.com/images/support/schematics/coil_splitting.jpg

alvast bedankt!

RoelTM
15 juli 2009, 19:34
Ja. Die push/pull pet bestaat eigenlijk uit 2 delen: de pot en een schakelaar. Deze kun je natuurlijk ook apart doen. Zou ik wel doen, ik vind push/pull's niet zo fijn. Maar dat is een kwestie van smaak hè. :satisfie:

Keesz
15 juli 2009, 19:40
same here roel!

Ik heb een Dimarzio dual sound binnen, die kwam met een push pull, alleen nou zit ik met mn andere humbucker, wederom bedankt voor de snelle hulp!

snaarplukker
15 juli 2009, 20:07
same here roel!

Ik heb een Dimarzio dual sound binnen, die kwam met een push pull, alleen nou zit ik met mn andere humbucker, wederom bedankt voor de snelle hulp!
Die kan je toch aan de rechter lipjes van je P/P-pot solderen? Spaart je een extra schakelaar.

Orpheo
15 juli 2009, 20:21
wat wil je nu precies? linker spoel/serie/rechterspoel? dat krijg je niet gedaan met een push pull pot. je hebt 't over 3 weg mini, dus vandaar dat ik dat denk. je krijgt dat makkelijk gedaan met een on/off/on switch, met 3 pootjes. op de bovenste; zwart (en draadje naar volumepot of toggle). midden: wit+rood. onder: groen (en naar aarde doorgelust). dat werkt.

Keesz
15 juli 2009, 23:44
ok : even iets duidelijker :

Ik heb een slagplaat met daarop een oude dimarzio humbucker, een zwarte, een witte en een bare draad. deze plaats ik in de neck positie, en zou ik graag enkelspoels willen schakelen.

In de brug zit dus een dimarzio dual sound (super distortion met extra draden). hier kwam een instructie blaadje bij met een push pull pot. Nu wil ik de ''dual sound'' mode graag op dit element hebben, er staat een beschrijving bij, dus dat zit wel goed.

Mijn vraag was dus gericht op het neck element, ik wou weten of ik daar per se een push pull voor nodig had of niet :)

@snaar plukker, de wijze waarop ik de dualsound heb ge wired volgens dat dimarzio blaadje zorgt ervoor dat beide kanten 'bezet' zijn, dus dat kan volgens mij niet.

snaarplukker
15 juli 2009, 23:56
Als je met "dual sound" bedoelt dat je het wilt schakelen tussen humbucker en singlecoil, dan kan je de 2e humbucker op de reeds aanwezige schakelaar van de P/P-pot aansluiten. In het schema in de openingsspost ziet je welke draden je moet gebruiken voor welke singlecoil je wilt hebben. Deze soldeert je aan de middelste vrije lip en de onderste met massa. Je kan daarvoor de onderste lipjes met elkaar verbinden.
Maar een beter antwoord kan ik je geven als je ook vermeld welke PU-switch je hebt en hoeveel tone en volume pots.

Beide kanten kunnen bezet zijn want het is een 2-polige schakelaar. Knop omhoog is dan splittedcoils en knop omlaag is humbucker. Zie bijvoorbeeld deze schema (http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=2h_1v_1t_3w_1pp).

Orpheo
16 juli 2009, 00:18
ok : even iets duidelijker :

Ik heb een slagplaat met daarop een oude dimarzio humbucker, een zwarte, een witte en een bare draad. deze plaats ik in de neck positie, en zou ik graag enkelspoels willen schakelen.

In de brug zit dus een dimarzio dual sound (super distortion met extra draden). hier kwam een instructie blaadje bij met een push pull pot. Nu wil ik de ''dual sound'' mode graag op dit element hebben, er staat een beschrijving bij, dus dat zit wel goed.

Mijn vraag was dus gericht op het neck element, ik wou weten of ik daar per se een push pull voor nodig had of niet :)

@snaar plukker, de wijze waarop ik de dualsound heb ge wired volgens dat dimarzio blaadje zorgt ervoor dat beide kanten 'bezet' zijn, dus dat kan volgens mij niet.


als je maar TWEE draadjes eruit krijgt, kan je coiltap vergeten :)

snaarplukker
16 juli 2009, 00:28
Ik heb een slagplaat met daarop een oude dimarzio humbucker, een zwarte, een witte en een bare draad. deze plaats ik in de neck positie, en zou ik graag enkelspoels willen schakelen.
Sorry, ik zag dit over het hoofd. Die is niet te splitten tenzij je hem sloopt en er nog 2 aansluitdraden aan maakt.

Keesz
16 juli 2009, 17:36
aiii oke, bedankt jongens! scheelt mij weer wat soldeer werk!

dan maar stoeien met die dual sound!

bedankt!

wordt trouwens een 1 tone 2 volumes 3way schema. volume van de dualsound in de brug wordt dus pushpull voor de series/paralell schakeling.

snaarplukker
16 juli 2009, 20:12
...wordt trouwens een 1 tone 2 volumes 3way schema. volume van de dualsound in de brug wordt dus pushpull voor de series/paralell schakeling.
OK, in dat geval kan het volgens deze (http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=2h_2v_1t_3w_pp) schema.
Vergeet hierbij de rode en witte draad van de neckpickup.