PDA

View Full Version : nieuwe bc rich:)



YannickH
15 juli 2009, 19:13
ik heb een bc rich jr v gekocht met een emg81 en 85 erin.
ik ben er echt heel tevreden over:)
bekijk de foto's maar
http://i31.tinypic.com/iviids.jpg
http://i27.tinypic.com/m92bf9.jpg
http://i27.tinypic.com/v8n0o4.jpg

richwoodplayer
15 juli 2009, 19:31
die is wel tof!
ook gaad dat de vorm van de headstock achterop de gitaar terug komt:D

bc rich is gewoon gaaf:rockon:

macwilliams
15 juli 2009, 19:35
Gefeliciteerd, heel verry metul :blast:

RobertoL
16 juli 2009, 10:02
Dit is echt een van de mooiste bc richen die ik heb gezien.

almarvk
16 juli 2009, 10:03
Dat is zeker een gave BC Rich! Ik blijf de headstock erg lomp vinden, maar het geintje achterop de body kan ik wel waarderen!

richwoodplayer
16 juli 2009, 10:04
die versterker!:rockon:
die wil ik ook!
in db's studio's op gespeeld met de gibson en die klinken zoooo bruut!:ok:

Marc Oblivian
16 juli 2009, 10:40
Mooie gitaar. Hoe heet dat model? Amerikaan of niet?

toon-
16 juli 2009, 10:44
Vet man. De vorm van de headstock in de body is net hetzelfde als bij mijn BC Rich. Is zeker mooi, maar zoals velen vind ik de typische BC Rich-headstock toch niet zo mooi.

B0UDEWIJN
16 juli 2009, 10:50
Zonder die headstock zou ik het bijna een mooie V vinden, met die prachtige binding :lovelove:
Het lijkt me iig dat hij heerlijk klinkt, met EMG 85 en 81.. :zz:

Thundermane
16 juli 2009, 11:32
Ik stem altijd voor binding en deze is heel nice.
Gefeliciteerd! Ziet er heel nice uit.

hezz
16 juli 2009, 11:41
Apart! Ik haat BC Rich vormen e.d. voornamelijk door de headstock (en in dit geval nog ook), maar dit vind ik nog best goed te doen! Mede omdat het misschien wat understated is, minder extreem e.d. en ergens toch nog een beetje classy.

interessander
16 juli 2009, 11:42
Hoewel de headstock ook niet naar mijn smaak is vind ik het wel een ingenieuze verbinding. Deze had echter wel in een test in Gitarre und Bass kieren tusen de kop en de body, ik neem aan dat dat bij jou niet zo is?

nevyn292
16 juli 2009, 12:51
Dat is zeker een gave BC Rich! Ik blijf de headstock erg lomp vinden, maar het geintje achterop de body kan ik wel waarderen!

recht van de bc rich site:
'Invisabolt Technology (IT) Construction
In January of 2006 B.C. Rich proudly introduced this innovative new guitar construction option. Like a bolt-on, the IT neck is separate from the body and then attached with bolts. However IT is a significant improvement from the traditional bolt-on construction developed decades ago. A typical bolt-on has minimal contact between the neck and body. With the IT however the neck extends into the body even beyond the rear pickup for a massive upgrade in body to neck contact. With the IT there are no exposed screws, instead this patented design provides two bolts that are under each pickup and an additional two laterally attached screws that go into the end of the neck. Only the IT provides the best of each of the various neck construction designs. '

niet echt zomaar voor de looks, meer voor de functie.

YannickH
16 juli 2009, 13:25
het is geen amerikaan.maar als je de bc rich koopt zitten er wel geen emg's in.
de originele pickups van een bc rich klinken zo verschrikkelijk vind ik maar ik heb deze wel 2dehands gekocht want anders ben ik teveel geld kwijt.

Riky
16 juli 2009, 14:12
eerlijk is eerlijk. Ik vind hem spuuglelijk:D Toch is wel te zien dat hij mooi afgewerkt is.

Veel plezier ermee!!

Malle Eppie
16 juli 2009, 14:15
Nou, ik vind 'm gaaf hoor! Op zo'n metal bak hoort ook gewoon een metal headstock. Afwerking ziet er goed uit en met die EMG's erin kan je je geen buil vallen.

Metall!!!!!

YannickH
16 juli 2009, 14:19
ja van de afwerking ben ik wel geschrokken:p ik dacht dat het vele minder ging zijn maar hij is echt heel mooi afgewerkt:) ben er blij mee:)
nu binnekort een esp,jackson usa of bo-el erbij maar ik ben er nog nog niet uit welke

nickofzo
16 juli 2009, 14:23
die versterker!:rockon:
die wil ik ook!
in db's studio's op gespeeld met de gibson en die klinken zoooo bruut!:ok:


ik ook in de DB's :O echt die versterker is erg gaaf:D

maargoed even doorsparen nog:P

lindstrom
16 juli 2009, 14:23
http://i27.tinypic.com/v8n0o4.jpg

ok ik vind het geen mooie gitaar maar deze afwerking met die neck in de body is echt wanzinnig mooi !!!!!

echt, petje af voor bcrich met dit concept!!

rock 'n roll
16 juli 2009, 15:11
Niet direct mijn soort gitaar, maar die headstock die terug komt en die matte lak zijn wel zeeer netjes :ok:

Motorbreath
23 juli 2009, 20:29
Waar heb je hem gekocht?

vulvasonic
23 juli 2009, 20:47
Nou nou c0b alexi, dit is echt een plank om mee het slagveld op te nemen en te zegevieren! :blast:

Niet helemaal mijn kopje thee, maar ik hoop dat ze jou weet te inspireren te spelen, zoals alleen de beste, binnen het genre weten te spelen!

Veel plezier ermee!!! :ok:

toon-
8 augustus 2009, 15:00
Vreemd.. ik heb identiek dezelfde bolt-on constructie, maar bij mij zit er geen vijs in.
http://www.redox.com.ua/guitarpics/bcrich/itwarlock/glam1_warit.jpg

YannickH
8 augustus 2009, 15:05
Vreemd.. ik heb identiek dezelfde bolt-on constructie, maar bij mij zit er geen vijs in.
http://www.redox.com.ua/guitarpics/bcrich/itwarlock/glam1_warit.jpg

de vijzen zitten onder je pickups;)

Bram+
8 augustus 2009, 15:06
Die vijs op de hiel bij de gitaar van Cob Alexi is de strapbutton :sssh:

toon-
8 augustus 2009, 15:11
Die vijs op de hiel bij de gitaar van Cob Alexi is de strapbutton :sssh:

Ach, natuurlijk. Dom van me :)

zeiler
8 augustus 2009, 19:02
Dit is echt een van de mooiste bc richen die ik heb gezien.

inderdaad!

oerlelijk, maar die inlay aan de achterkant van de body (Vorm headstock) maakt hem wel enorm lekker :o!

richwoodplayer
9 augustus 2009, 00:16
bc rich is toch neck through constructie?
geen bolt on.

Tho
9 augustus 2009, 00:18
net zoals bijvoorbeeld Jackson bouwt BC Rich zowel neck-thru als bolt-on gitaren. Dat verschilt per serie/model.

YannickH
9 augustus 2009, 00:19
bc rich is toch neck through constructie?
geen bolt on.

nee het is bolt on.het lijkt wel op een NT maar als je hem in het echt vastpakt zie je eht wel.de neck is vastgeschroeft onder de pickups

richwoodplayer
9 augustus 2009, 00:22
ah oke, dat wist ik niet.
mijn mockingbird is dan wel weer NT

Quicksilver
9 augustus 2009, 01:00
Blijf hem mooi vinden. Topgitaar. :ok:

YannickH
9 augustus 2009, 01:21
Blijf hem mooi vinden. Topgitaar. :ok:

wil je hem kopen?:p

Quicksilver
9 augustus 2009, 02:19
wil je hem kopen?:p

hoe duur? :seriousf:

YannickH
9 augustus 2009, 02:24
hoe duur? :seriousf:

ik weet niet of ik prijzen mag noemen maar doe gewoon1000-600+100:p

Quicksilver
9 augustus 2009, 02:26
ik weet niet of ik prijzen mag noemen maar doe gewoon1000-600+100:p

Hoezo moet je hem kwijt dan? :dontgeti:

YannickH
9 augustus 2009, 02:29
Hoezo moet je hem kwijt dan? :dontgeti:

nee belange ni!kheb hem minder betaald hoor:p
maar alsk er meer voor kan krijgen doe ik hem wel weg.
maar ik ben echt heeeeel tevreden van de bc.ben er zelfs van verschoten

Quicksilver
9 augustus 2009, 02:33
nee belange ni!kheb hem minder betaald hoor:p
maar alsk er meer voor kan krijgen doe ik hem wel weg.
maar ik ben echt heeeeel tevreden van de bc.ben er zelfs van verschoten

Ik ga denk ik een RX10D kopen, of als die niet bevalt alsnog een Alexi-200..
Lijkt me een zalige gitaar, maar aangezien ik de alexi-200 beter vond spelen dan de RR3 wil ik eerst proberen etc.. :ok:
Btw deze is nieuw 495,- maar dan niet pups van emg, maar crappy eigen. Oftewel je hebt mooi dealtje gedaan!

YannickH
9 augustus 2009, 02:33
Ik ga denk ik een RX10D kopen, of als die niet bevalt alsnog een Alexi-200..
Lijkt me een zalige gitaar, maar aangezien ik de alexi-200 beter vond spelen dan de RR3 wil ik eerst proberen etc.. :ok:

maat van mij heeft een 200 en hij vind dat die snel ontstemd
en men vriend met zen rr24 heeft ook die RX10D (rommel!!!)
ontstemd heel snel en speelt en klinkt voor geen meter!serieus!

Quicksilver
9 augustus 2009, 02:37
maat van mij heeft een 200 en hij vind dat die snel ontstemd
en men vriend met zen rr24 heeft ook die RX10D (rommel!!!)
ontstemd heel snel en speelt en klinkt voor geen meter!serieus!

Hmm het schijnt dat rx10d prima gitaar is (de nieuwere batch, niet die van voor 2008 ik weet niet waarom) en de JT580 zit ook op de RR3.
Eerst flink wat diven met het ding, alle truukjes uit de kast halen en als ie dan bevalt dan neem ik hem mee. :ok:
Ik heb niet zo veel geld, en inkomen is ook 0 zonbeetje. Als ik een baan heb komt er ongetwijfeld een rr24. Ongetwijfeld. :ok:

En een maat van mij heeft ook een alexi-200 en hij is er juist zeer over te spreken, ook de trem!

YannickH
9 augustus 2009, 02:41
Hmm het schijnt dat rx10d prima gitaar is (de nieuwere batch, niet die van voor 2008 ik weet niet waarom) en de JT580 zit ook op de RR3.
Eerst flink wat diven met het ding, alle truukjes uit de kast halen en als ie dan bevalt dan neem ik hem mee. :ok:
Ik heb niet zo veel geld, en inkomen is ook 0 zonbeetje. Als ik een baan heb komt er ongetwijfeld een rr24. Ongetwijfeld. :ok:

En een maat van mij heeft ook een alexi-200 en hij is er juist zeer over te spreken, ook de trem!

het kan zijn dat men vriend gewoon een rot model heeft maar ff over die RX10D...ik heb er zelf ook op gespeeld verschillende keren en ik vond het verschrikkelijk(srry)
en dan over die RR24...zalige prachtige goede gitaar en zeker zen geld waard.spaar liever door voor een 24 dan voor die RX10

Quicksilver
9 augustus 2009, 02:43
het kan zijn dat men vriend gewoon een rot model heeft maar ff over die RX10D...ik heb er zelf ook op gespeelt verschillende keren en ik vond het verschrikkelijk(srry)
en dan over die RR24...zalige prachtige goede gitaar en zeker zen geld waard.speel liever door voor een 24 dan voor die RX10

Je vergeet dat ik helaas niet zoveel centen en inkomsten heb als de meesten hier. Ik ben waarschijnlijk een van de jongste 'kids' hier.. Ben 15 namelijk. Maakt me niet minder enthousiast over alles binnen de gitaar-wereld, maar ik heb veel meer GAS dan wie dan ook op dit forum, wat een serieus probleem is als het tot zon 50 keer moeilijker te stillen is als bij anderen. :(

Chocola
9 augustus 2009, 02:47
Je vergeet dat ik helaas niet zoveel centen en inkomsten heb als de meesten hier. Ik ben waarschijnlijk een van de jongste 'kids' hier.. Ben 15 namelijk. Maakt me niet minder enthousiast over alles binnen de gitaar-wereld, maar ik heb veel meer GAS dan wie dan ook op dit forum, wat een serieus probleem is als het tot zon 50 keer moeilijker te stillen is als bij anderen. :(

Whahahahaha ik ken het. Ik zit vanaf mijn 15e alles op te zoeken over gitaren, op vrije dagen soms gewoon 20 uur lang. GAS is een verschijnsel, dat echt niet goed voor mijn portemonnee is gewoon :p, ik werk zelfs extra voor gitaren (muziek).

Hoe duur is zo een RR24? 1100 dollar ofzo? Dat is tegenwoordig 30 eurocent omgerekend naar Euro's :p. Toen ik 15 was kon ik de vakantie makkelijk 100 euro per week verdienen met dat minimumloon, doe dat 2 maanden (zomervakantie) en je hebt 800 euro, dat is al bijna genoeg.

YannickH
9 augustus 2009, 02:47
Je vergeet dat ik helaas niet zoveel centen en inkomsten heb als de meesten hier. Ik ben waarschijnlijk een van de jongste 'kids' hier.. Ben 15 namelijk. Maakt me niet minder enthousiast over alles binnen de gitaar-wereld, maar ik heb veel meer GAS dan wie dan ook op dit forum, wat een serieus probleem is als het tot zon 50 keer moeilijker te stillen is als bij anderen. :(

over die gas sta ik je voor want ik sta op het puntje van krankzinnigheid en depri:pik zit met zoveel vragen en zoveel gas gitaren dat ik letterlijk aan het doordraaien ben(niet om te lachen)men vriendin word er ook gek van:pmen grootste twijfel op het moment:malmsteen fender met maple fretboard en ibanez RG1527 prestige(maar daar dan andere pickups in)
die 2 doen me echt de nek om:(
en ik speelde op men 15 op een jackson js30rr.kspeel er nu nog op.speelt zalig(al is het een cheape jackson)misschien heb ik een goede tusse de rommel uit fzo ik weet het niet maar in ieder geval...ik had ook niet meteen een gibson als ik begon ofzo

Quicksilver
9 augustus 2009, 02:52
over die gas sta ik je voor want ik sta op het puntje van krankzinnigheid en depri:pik zit met zoveel vragen en zoveel gas gitaren dat ik letterlijk aan het doordraaien ben(niet om te lachen)men vriendin word er ook gek van:pmen grootste twijfel op het moment:malmsteen fender met maple fretboard en ibanez RG1527 prestige(maar daar dan andere pickups in)
die 2 doen me echt de nek om:(
en ik speelde op men 15 op een jackson js30rr.kspeel er nu nog op.speelt zalig(al is het een cheape jackson)misschien heb ik een goede tusse de rommel uit fzo ik weet het niet maar in ieder geval...ik had ook niet meteen een gibson als ik begon ofzo


Geloof me, die JS30RR pwnt mijn strat. Ik vind dat ik het nieteens een strat mag noemen. Wedden dat jij er niet op kan spelen? :seriousf:

Denk je dat je me voorstaat? Als er een GAS-meter op de markt kwam kon hij jouw gehalte nog meten.. bij mij daarentegen zou het apparaatje kapotgaan op het moment van aansluiten.

Chocola
9 augustus 2009, 02:54
Whahahahaha ik ken het. Ik zit vanaf mijn 15e alles op te zoeken over gitaren, op vrije dagen soms gewoon 20 uur lang. GAS is een verschijnsel, dat echt niet goed voor mijn portemonnee is gewoon :p, ik werk zelfs extra voor gitaren (muziek).

Hoe duur is zo een RR24? 1100 dollar ofzo? Dat is tegenwoordig 30 eurocent omgerekend naar Euro's :p. Toen ik 15 was kon ik de vakantie makkelijk 100 euro per week verdienen met dat minimumloon, doe dat 2 maanden (zomervakantie) en je hebt 800 euro, dat is al bijna genoeg.

Ik kom op mezelf terug.

Jullie hebben het over de Alexi 200, maar waarom niet gewoon meteen voor de 600 gaan? 2 maandjes werken :o. Op Ebay kom je er echt wel voor 800 euro aan. Die Jackson stond net al te koop voor 780 inclusief koffer.

YannickH
9 augustus 2009, 02:55
Geloof me, die JS30RR pwnt mijn strat. Ik vind dat ik het nieteens een strat mag noemen. Wedden dat jij er niet op kan spelen? :seriousf:

dat kan best zijn dat ik er niet op kan spelen,daar ga ik zeker niet tegenin.met de soepelheid die ik waarschijnlijk gewoon ben op men gitaren.aloewel men gibson hel hard onderdoet voor men bc rich.kspeel veel soepelder en veeeeeel sneller op men bc rich.daarom dat men gibson eruitgaat en er een iba/fender malmsteen of schecter loomis inkomt

Quicksilver
9 augustus 2009, 02:58
Ik kom op mezelf terug.

Jullie hebben het over de Alexi 200, maar waarom niet gewoon meteen voor de 600 gaan? 2 maandjes werken :o. Op Ebay kom je er echt wel voor 800 euro aan. Die Jackson stond net al te koop voor 780 inclusief koffer.

Je klonk zo slim in je post, en nou vernaggel je het helemaal. Ben 15. Ben baanloos. De alexi-600 zou 2 jaar langer duren. Daarbij komt dat de alexi-600 net zo duur is als een RR24. En laat rr24 nou heel dicht bij mijn droomgitaar komen?!

:???:? Ja idd! 2 jaar!

YannickH
9 augustus 2009, 03:01
Je klonk zo slim in je post, en nou vernaggel je het helemaal. Ben 15. Ben baanloos. De alexi-600 zou 2 jaar langer duren. Daarbij komt dat de alexi-600 net zo duur is als een RR24. En laat rr24 nou heel dicht bij mijn droomgitaar komen?!

:???:? Ja idd! 2 jaar!

kun je geen sponsor vinden in de familie?

Quicksilver
9 augustus 2009, 03:05
kun je geen sponsor vinden in de familie?

Denk het niet. Ja mijn vader soms met loze beloftes. Hij had ook zo'n fender-man in de bus en die zei bij het zien van mijn filmpjes; kan redelijk spelen, maar die gitaar moet je lozen. :seriousf:

Pa ooit; ja als ik keer beetje goed verdien op een reis dan kopen we jou een keer een betere gitaar.
Heel lief dat ie dat zegt, maar daar komt in de praktijk toch nooit meer wat van terug. En als je er dan naar vraagt dan is het 'zoiets heb ik niet gezegd :mad:'

Haha, moederlief: ja je moet het zelf betalen, dan loont het ook veel meer dan als je het van ons krijgt.

Sponsoren: nope denk het niet. En om nou bij familie langs te gaan om te vragen of ze mijn gitaarspelen willen sponsoren, dat is toch ietwat raar denk ik.. :chicken:

Edit: ik ben ook best wel een zielig mannetje, of niet dan :seriousf:

YannickH
9 augustus 2009, 03:07
Denk het niet. Ja mijn vader soms met loze beloftes. Hij had ook zo'n fender-man in de bus en die zei bij het zien van mijn filmpjes; kan redelijk spelen, maar die gitaar moet je lozen. :seriousf:

Pa ooit; ja als ik keer beetje goed verdien op een reis dan kopen we jou een keer een betere gitaar.
Heel lief dat ie dat zegt, maar daar komt in de praktijk toch nooit meer wat van terug. En als je er dan naar vraagt dan is het 'zoiets heb ik niet gezegd :mad:'

Haha, moederlief: ja je moet het zelf betalen, dan loont het ook veel meer dan als je het van ons krijgt.

Sponsoren: nope denk het niet. En om nou bij familie langs te gaan om te vragen of ze mijn gitaarspelen willen sponsoren, dat is toch ietwat raar denk ik.. :chicken:

Edit: ik ben ook best wel een zielig mannetje, of niet dan :seriousf:

grootouders ofzo...?

Quicksilver
9 augustus 2009, 03:08
grootouders ofzo...?

Opa's al dood voor ik er was. En oma's...

Als ik 'frans bauer' zeg, weet je dan genoeg? :seriousf:

YannickH
9 augustus 2009, 03:10
Opa's al dood voor ik er was. En oma's...

Als ik 'frans bauer' zeg, weet je dan genoeg? :seriousf:

mijn grootmoeder luistert ook frans en laura lynn enzo maar daar heb ik toch al een marshall jcm2000,gibson en hoop effecten klaargespeeld

Quicksilver
9 augustus 2009, 03:11
mijn grootmoeder luistert ook frans en laura lynn enzo maar daar heb ik toch al een marshall jcm2000,gibson en hoop effecten klaargespeeld

Woa, op welke wijze, grote wijze leermeester? Leer het me! :punk:

Trouwens, wat zul jij een fijne kleinzoon zijn, 2 jaar na oma's kado het alweer te koop aanbieden :seriousf:

HUESSEN
9 augustus 2009, 03:13
zal je het geld wat je krijgt wel weer teruggeven aan je oma als je de Gibson verkocht hebt?:seriousf:

YannickH
9 augustus 2009, 03:13
Woa, op welke wijze, grote wijze leermeester? Leer het me! :punk:

Trouwens, wat zul jij een fijne kleinzoon zijn, 2 jaar na oma's kado het alweer te koop aanbieden :seriousf:

als je me een rr24 cadeau doet leer ik het je;)
ooh en ze vind het niet erg ze:p

Quicksilver
9 augustus 2009, 03:15
als je me een rr24 cadeau doet leer ik het je;)
ooh en ze vind het niet erg ze:p

Hmm.. zit er helaas niet in..
Ik bied je mijn oprechte vriendschap? :cheerup::ok:

YannickH
9 augustus 2009, 03:17
zal je het geld wat je krijgt wel weer teruggeven aan je oma als je de Gibson verkocht hebt?:seriousf:

nee dat steek ik in men volgende gitaar:p
ik was bezig over een gitaar en ze heeft zelf voorgesteld om anders men gibson te verkopen.
ik laat het maar even weten dat jullie niet beginnen te denken dat ik een ontdankbaar jongetje ben

Quicksilver
9 augustus 2009, 03:19
nee dat steek ik in men volgende gitaar:p
ik was bezig over een gitaar en ze heeft zelf voorgesteld om anders men gibson te verkopen.
ik laat het maar even weten dat jullie niet beginnen te denken dat ik een heel erg, onzettend ontdankbaar snotjongetje ben

Ik wou al bijna zeggen :sssh::soinnocent: