PDA

View Full Version : Tour in de VS



Guitarmania
15 juli 2009, 17:28
Wij zijn een rockband uit Zuid-Holland. Een paar jaar geleden hebben we getourd in de VS (Zuidwesten). Dat beviel perfect. En dus voor herhaling vatbaar. We willen er wat meer tenten bij betrekken.

Is er iemand die ook in de VS (zuidwesten) heeft getrokken met een band? Kennen jullie leuke tenten waar een "euro-band" kan optreden?

soup
15 juli 2009, 19:03
Zou je misschien zelf wat meer uitleg kunnen geven hoe jij het de 1ste keer hebt geregeld?

Ben er best benieuwd naar want het lijkt me een leuke ervaring. Busje daar huren, motels slapen en qua onkostenvergoeding???


En hoe moet het zitten qua bekendheid?

caliban
15 juli 2009, 22:21
Lijkt me zalig om te doen, maar een hele hoop miserie om te regelen.

Marc Oblivian
16 juli 2009, 10:25
Dat heb je zelfs bij een tour in eigen land:-)

Guitarmania
20 juli 2009, 18:15
Nah, waar een wil is is een weg. Vorige keer hebben we gewoon voorbereid door de boel vanuit Nederland te regelen.Iedereen kent wel iemand uit de VS en voor je het weet regel je wat. In de VS bestaat ook een niet professioneel circuit. Optreden daar is gewoon mogelijk. Niet dat je er goud geld aan verdient, maar de ervaring is al heel wat.

Is er op het forum iemand die hier ook ervaring mee heeft? Spelen in de VS bedoel ik...

Chris Winsemius
20 juli 2009, 20:43
Is er op het forum iemand die hier ook ervaring mee heeft? Spelen in de VS bedoel ik...

Volgens mij Schizo910, ik kan ook eens rondvragen bij wat klanten van mij.

Bl44t44p
20 juli 2009, 22:02
Nah, waar een wil is is een weg. Vorige keer hebben we gewoon voorbereid door de boel vanuit Nederland te regelen.Iedereen kent wel iemand uit de VS en voor je het weet regel je wat. In de VS bestaat ook een niet professioneel circuit. Optreden daar is gewoon mogelijk. Niet dat je er goud geld aan verdient, maar de ervaring is al heel wat.

Natuurlijk, maar om breakeven te kunnen draaien (want dat wil je op een tour - neem ik aan) is er voor de VS toch wel wat meer cash nodig dan bijvoorbeeld een tour in een van onze buurlanden zoals Duitsland of Engeland. Een vliegreis is wel even wat anders dan een busje huren en de grens over steken, al dan niet via een tunnel, en dan hebben we het nog niet eens over de kosten daar. Hoe goed zijn jullie destijds uitgekomen?