PDA

View Full Version : S.O.D. - March of the SOD cover



Arvoitus
15 juli 2009, 17:23
Nou, mijn allereerste cover (die ik heb opgenomen):
http://soundclick.com/share?songid=7834950

Backingtrack komt van een spaans/italiaanse website.
Software is Revalver MKIII.
DAW is Audacity die de stereomix van mijn pc opneemt.

Graag advies/commentaar over mijn spel/toon/alles.

Ps: filmpje komt nog een keer :)

Megadeth22
15 juli 2009, 17:26
Yes eindelijk weer eens wat herrie! Ga nu luisteren :D

Megadeth22
15 juli 2009, 17:30
Yes eindelijk weer eens wat herrie! Ga nu luisteren :D
Dit is sowiso beter dan mijn eerste covers! Qua toon zit het al dichtbij, net ietsje meer laag want dat is juist wat dat nummer zo retevet maakt!
En qua spel letten op de timing. Ik heb geen idee hoe lang je speelt enzo dus..

dodeboboeror
15 juli 2009, 17:32
Misschien eens gaan stemmen t.o.v. de baspartij?
Vanaf 1.05 de riff soepeler proberen te spelen, want het klinkt alsof je heel hard moet werken en nu klinkt het een beetje als een vastloper

Megadeth22
15 juli 2009, 17:36
Dit is sowiso beter dan mijn eerste covers! Qua toon zit het al dichtbij, net ietsje meer laag want dat is juist wat dat nummer zo retevet maakt!
En qua spel letten op de timing. Ik heb geen idee hoe lang je speelt enzo dus..
Oh nog iets, voor dat timing stukje. Kijken of je een backing track kan vinden waarbij bijvoorbeeld de intro (als er geen drums zijn) toch wel een ritme is. Bijvoorbeeld dat je dan alleen de hi-hat van de drums hoort die het tempo aangeeft.

Nu heb je me wel aangestoken met het SOD virus, ga dit nummer ook maar eens opnemen :D

Arvoitus
15 juli 2009, 17:39
Misschien eens gaan stemmen t.o.v. de baspartij?
Vanaf 1.05 de riff soepeler proberen te spelen, want het klinkt alsof je heel hard moet werken en nu klinkt het een beetje als een vastloper

Dit is sowiso beter dan mijn eerste covers! Qua toon zit het al dichtbij, net ietsje meer laag want dat is juist wat dat nummer zo retevet maakt!
En qua spel letten op de timing. Ik heb geen idee hoe lang je speelt enzo dus..
Jep, ik ben al de hele middag bezig geweest met alles goed in te stellen/etc.
Op een gegeven moment had ik het wel gezien en heb ik het vlug ingespeeld ... beetje slordig van mij. Alle configuraties zijn nu klaar, dus ik ga hem nog een keer opnieuw doen.

Verder heb ik het in D gespeeld. Ik ben verder een leek in het horen van de juiste tonen, dus excuses als het vals klinkt met de bas. Volgende keer in E opnemen?

Megadeth22
15 juli 2009, 17:43
Jep, ik ben al de hele middag bezig geweest met alles goed in te stellen/etc.
Op een gegeven moment had ik het wel gezien en heb ik het vlug ingespeeld ... beetje slordig van mij. Alle configuraties zijn nu klaar, dus ik ga hem nog een keer opnieuw doen.

Verder heb ik het in D gespeeld. Ik ben verder een leek in het horen van de juiste tonen, dus excuses als het vals klinkt met de bas. Volgende keer in E opnemen?
Je hoeft geen expert te zijn om te horen dat bij de eerste noten de bas in een andere stemming speelt :ok:
Het nummer is OF in drop C of inderdaad in D. Zoveel mogelijk tabs zoeken en kijken welke tuning er gebruikt wordt. (Of youtube die dingen).
En bij die bridge van dat 8-7-6-5 gebeuren kijken (ik heb daar ook moeite mee soms) of je die eerste twee powerchords ergens een snaar hoger kan pakken. Dan heb je twee powerchords per snaar zeg maar en dan hoor je dat geschuif wat minder.

Arvoitus
15 juli 2009, 18:14
Haha, maar ik hoor zoiets echt totaal niet.

Normaal gesproken zijn die tabs in drop D. Ik speel in D dus dan zou dat eigenlijk moet kloppen. Ik heb een berichtje naar de maker van de backingtrack gestuurd in de hoop dat die het nog weet.

Maar bedankt voor de tips (megadeth en dodeboboeror)! Hier kan ik wat mee.

Rinze
15 juli 2009, 18:31
:blast::blast:SOD :blast::blast:

Nostalgie ten top...


Die bas is wel apart ja, moet even over he. En dat terugloopje is ook kut om te spelen. Maar je kunt in drop-d de powerchords met één vinger van de linkerhand spelen, scheelt een hoop gekramp en snelheid. Doet meneer Ian ook.

Je geluid is niet verkeerd, maar ik raad je aan om de riffs eerst een sheel langzaam te oefenen en er daarbij op te letten wat linker- en rechterhand precies doen. Pas als het langzaam echt goed gaat en je lekker in het ritme zit de snelheid iets opvoeren tot ook dat weer goed gaat enz. Je bent namelijk nog niet helemaal strak en je palmmutes kunnen ook netter, strakker.

Gewoon even dooroefenen en dan opnieuw inspelen, je komt er wel. Opnemen is ook confronterend he, je hoort ineens wat je doet.

Dit was vroeger mijn favoriete doorzakmuziek. Nou ja, samen met Slayer, AC/DC en meer van dat moois.

Arvoitus
15 juli 2009, 18:40
Zeker wel, met het opnemen hoor je opeens gigantisch veel fouten van jezelf. Elke foute noot hoor je precies, en die is ook nog eens oneindig vaak terug te luisteren.
Ik heb me vandaag meer gefocust op het opnemen zelf, en niet echt op mijn spel. Het volledige nummer heb ik ook pas vandaag geleerd.

Ik heb vakantie, dus jullie kunnen een verbeterde versie verwachten.

Nog enige tips/verbetering voor de toon? Of is die redelijk ok?

Megadeth22
15 juli 2009, 18:57
Zeker wel, met het opnemen hoor je opeens gigantisch veel fouten van jezelf. Elke foute noot hoor je precies, en die is ook nog eens oneindig vaak terug te luisteren.
Ik heb me vandaag meer gefocust op het opnemen zelf, en niet echt op mijn spel. Het volledige nummer heb ik ook pas vandaag geleerd.

Ik heb vakantie, dus jullie kunnen een verbeterde versie verwachten.

Nog enige tips/verbetering voor de toon? Of is die redelijk ok?
Ik ga deze avond ook eens kijken naar een beetje SOD toon. Zware distortion, veel laag, beetje chorus en wat reverb moet 't wel doen :cheerup:

Rinze
15 juli 2009, 19:48
Ik ga deze avond ook eens kijken naar een beetje SOD toon. Zware distortion, veel laag, beetje chorus en wat reverb moet 't wel doen :cheerup:

Ik denk eerder een doublingeffect met een delay of dubbel inspelen, met chorus krijg je altijd zo'n raar zweefgeluid, je laag gaat er ook van naar de kloten. Ik hoor het op de SOD-plaat in ieder geval er niet in terug.


Omdat we nu toch bezig zijn:

http://www.youtube.com/watch?v=8ntkHY-oMO0 :blast::blast:

Megadeth22
15 juli 2009, 19:52
Ik denk eerder een doublingeffect met een delay of dubbel inspelen, met chorus krijg je altijd zo'n raar zweefgeluid, je laag gaat er ook van naar de kloten. Ik hoor het op de SOD-plaat in ieder geval er niet in terug.


Omdat we nu toch bezig zijn:

http://www.youtube.com/watch?v=8ntkHY-oMO0 :blast::blast:
Ik gebruik het chorus ding alleen om het geheel een beetje strakker te krijgen. :ok:

Arvoitus
17 juli 2009, 19:14
Nou, de cover moet in E gespeeld worden. En ik heb alle mogelijke combinaties bedacht. Mijn huidige gitaar omstemmen van D naar E (teveel werk met floyd/veren). Andere (B tuned) gitaar werkend maken. Backing track in D opnieuw opnemen.

Maar toen dacht ik ... wat zit ik nu te zeuren. Ik hoef eigenlijk maar 2 snaren om te stemmen :soinnocent:

Vanmiddag wat geoefend en nu heb ik het hele nummer er in 2 takes al lekker opstaan, behalve dat laatste stukje. Dus dan moet ik kijken of ik daar overheen kan spelen.

Ace 1.15.19
20 juli 2009, 00:19
Als je een filmpje hebt, let me know!

Door deze reply krijg ik automatisch een abo op dit topic, dus ik zie het toch wel. :p ;)

dodeboboeror
20 juli 2009, 01:27
Maar toen dacht ik ... wat zit ik nu te zeuren. Ik hoef eigenlijk maar 2 snaren om te stemmen :soinnocent:



2?

De E snaar naar D stemmen volstaat, dunkt me