PDA

View Full Version : ff vraagje over plectrums



sickpunk
28 maart 2003, 14:18
de vraag.......hoe speel je met plectrum...??? ja kan er wel mee spelen.... maar.... vaak zie je bassisten(ik luister naar punk dus....:wink:) gewoon raggen.... bassist bouncing souls=perfect voorbeeld... hij ragd.... maar raakt wel(alleen) de goeie snaren... hoe doe je dat???? k leg nu me palm op de brug en speel zo...(kan goed snel spelen zo..daar nie van, maar is nie zo comfortabel na een tijdje)

BB
28 maart 2003, 14:20
Nu Nederlands aub.

sickpunk
28 maart 2003, 14:21
sorry nie me sterkste kant :wink:

BB
28 maart 2003, 14:25
Ik denk dat het magische woord hier "OEFENEN" is.
Begin simpel en traag en bouw rustig op ...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BB op 2003-03-28 14:26 ]</font>

skabouter
28 maart 2003, 17:37
ander magisch woord is: zoek ff in die andere topic van laatst. die had al 55500 reply`s, dus daar staat vast wel wat !! :smile:

Roger85
28 maart 2003, 18:13
Eerst snaren netjes leren aanslaan vanaf een kant, later heen en weer (kan je veeeel sneller als je goed oefent)

Laus
28 maart 2003, 19:08
raggen is met je hele linkerhand de snaren afdekken die je niet wil raken. nogal eenvoudig dus.de bijgeluiden vallen live meestal weg. zeker op grote installaties.

J.V.S.
28 maart 2003, 19:51
ik snap die punk enzo echt ni, die rammen gewoon op die gitaar gelijk zot, hoe kunnen die ooit de goede snaren aanslaan ??? das toch praktisch onmogelijk ?? allez das echt niet normaal ?? en euhm, btw hoe kunt ge zo spelen, met uw gitaar aan uw knieen ?? damn, punk techniek is toch wat vreemds hoor... :grin:

JvS

J.V.S.
28 maart 2003, 19:52
PS: wat spelen de meeste bassers hier eigenlijk ?? soul, fuck, punk, rock, hardrock, jazz, ... just interested :smile:

JvS

sickpunk
28 maart 2003, 21:43
Op 2003-03-28 19:51, schreef J.V.S.:
ik snap die punk enzo echt ni, die rammen gewoon op die gitaar gelijk zot, hoe kunnen die ooit de goede snaren aanslaan ??? das toch praktisch onmogelijk ?? allez das echt niet normaal ?? en euhm, btw hoe kunt ge zo spelen, met uw gitaar aan uw knieen ?? damn, punk techniek is toch wat vreemds hoor... :grin:

JvS

met gitaar op je knieen is makkie.... met bass iets moeilijker.... maar wel te doen hoor... kan wel spelen, maar nie dat raggen...en wil juist snappen hoe je dat doet....

bassopotmus
28 maart 2003, 21:53
ik speel sickfunkyspygedelicagressivesoulfullmusic..

dus slap,pop/plectrum/vingerstyle/heavymute..dude whatever makes me wanna go crazy...

Maar ik houd heel erg van funky dingen

Ruud
29 maart 2003, 14:28
Op 2003-03-28 19:51, schreef J.V.S.:
ik snap die punk enzo echt ni, die rammen gewoon op die gitaar gelijk zot, hoe kunnen die ooit de goede snaren aanslaan ??? das toch praktisch onmogelijk ?? allez das echt niet normaal ?? en euhm, btw hoe kunt ge zo spelen, met uw gitaar aan uw knieen ?? damn, punk techniek is toch wat vreemds hoor... :grin:

JvS


Dat zie je inderdaad veel in die videoclips, maar das natuurlijk om show te maken...als ze in de studio zitten zullen ze wel heel wat rustiger spelen... maarja, ook hard raggen is uitstekend aan te leren hoor.. je krijgt steeds meer nauwkeurigheid waardoor je je snaar steeds beter kunt vinden

J.V.S.
29 maart 2003, 20:59
kwestie van ongelofelijk veel te oefenen dus ... tis niet alleen in de videoclips, ook op de concerten, of spelen die allemaal niet live ?? waarom zou je in een studio staan springen anyway ?? :razz:

JvS

Easy Rider
30 maart 2003, 14:55
Go bassopotmus! :grin:
Hier nog zo een!

EZ

bassopotmus
30 maart 2003, 17:43
Volgens mij kan niemand alleen maar 1 styl spelen, bedoel, nkiet lullig ofzo..maar speel een alleen maar punk..dat word zo lame na 3 maanden(of al eerder) en als je alleen maar jazz speelt...of alleen heavy metall...
Je krijgt toch invloeden van verschillende stijlen. Ik wel iig, Flea was me main man toen ik begon..nou toen kwam mister Miller, toen Pastorius drik lance, "famlily man" wiliams en de laaste week Stuart Zender (thanks Easy!)

Anyway..hopelijk hebben jullie dat ook dat je niet maar 1 stijl/band helemaal probeert na te doen, te worden en je ogen sluit voor al die andere mooie muziek die voor het oprapen ligt!

bassopotmus
30 maart 2003, 17:44
Ging deze shit niet eerst over freaking plectrums??? who changed topic??? :evil:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: bassopotmus op 2003-03-30 17:44 ]</font>

sickpunk
30 maart 2003, 18:08
Op 2003-03-30 17:43, schreef bassopotmus:
Volgens mij kan niemand alleen maar 1 styl spelen, bedoel, nkiet lullig ofzo..maar speel een alleen maar punk..dat word zo lame na 3 maanden(of al eerder) en als je alleen maar jazz speelt...of alleen heavy metall...
Je krijgt toch invloeden van verschillende stijlen. Ik wel iig, Flea was me main man toen ik begon..nou toen kwam mister Miller, toen Pastorius drik lance, "famlily man" wiliams en de laaste week Stuart Zender (thanks Easy!)

Anyway..hopelijk hebben jullie dat ook dat je niet maar 1 stijl/band helemaal probeert na te doen, te worden en je ogen sluit voor al die andere mooie muziek die voor het oprapen ligt!

het ging toch echt over plectrums....:S maaruh......ga in punk band spelen(missen alleen nog oefenruimte) en thuis speel ik gewoon andere dingen hoor(ook punk uiteraard) dus.....:wink: maak je maar nie druk

bassopotmus
30 maart 2003, 18:17
Zeg alleen maar wat mijn ervaring is, en dat je het liefste niet op een stijl blind staart..maar keep it up, join a band en develop urself!!!( moet ook es een drummer zoeken..)

Laus
30 maart 2003, 18:22
de juiste snaar raken is toch niet moeilijk...als je de andere 3 of 4 maar genoeg dempt met je fret-hand.

mijn ene bas hangt heel laag en de andere heel hoog. bij die lage kan ik boven de 8e of 9e fret eigenlijk niet meer comfortabel spelen.

koen_V
30 maart 2003, 18:29
Ach ik zit in de supersoft muziek en ik speel ook vooral van die muziek mee, meestal gewoon akkoorden volgen soms eens een lickje er tussen.
Kan mij inbeelden dat veel van jullie dat super saai vinden, maar ik vind het eigelijk wel fijn om te spelen.
En ik speel eigelijk alleen maar simpele muziek,en toch krijg ik elk optreden weer complimenten dat ik toch wel een hele goeie bassist ben ( ow en dat streelt mijn ego zo, want ik heb super weinig zelfvertrouwen op bas)
Dus het heeft niet alleen te maken met welke muziek je meespeelt, hoewel ik met mijn band ook socftmuziek speel, dus ik leer daar eigelijk toch wel veel uit.

J.V.S.
30 maart 2003, 21:34
/quote\ Anyway..hopelijk hebben jullie dat ook dat je niet maar 1 stijl/band helemaal probeert na te doen, te worden en je ogen sluit voor al die andere mooie muziek die voor het oprapen ligt! /quote\


je moet echt poezie gaan schrijven, bassopotmus :wink: kdenk dat de meeste bassisten zoveel mogelijk stijlen willen beheersen, is toch zalig dat je dan met bijna elk liedje dat er bestaan kan meebassen.
(ik beperk me nu nog tot de stijl enorm traag :grin: hehe i'm a starter you know, time shall bring me expierience (of hoe je het ook schrijft))

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: J.V.S. op 2003-03-30 21:42 ]</font>

bassopotmus
30 maart 2003, 22:02
uhm ik schrijf al songteksten en soms gedichten..jah multi cultureel! en de meiden vinden het nog es intressant ook.

koen_V
31 maart 2003, 07:26
aah..meiden daar doen we het toch allemaal voor :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: koen_V op 2003-03-31 07:30 ]</font>

Easy Rider
31 maart 2003, 17:50
Sorry dat ik zo off-topic ga... laatste keer!

Marreh, bassopotmus: bevalt Stuart Zender een beetje?? Als dat zo is kan ik je ook nog wat songs van het eerste album errug aanraden!

EZ

bassopotmus
31 maart 2003, 18:24
hey easy, man stuart is da bomb! Hij is gewoon wat ik al tijden probeer uit me bass te krijgen, beetje funky ass shit en wat subtiel slap.
En vette jamms die 7 min duren en zich ontwikkelen

Anyway heb 2 albums gekocht (in de winkel) want ik wil deze gasten wel financieel steuen. ze waren toch maar 7 € p/s

Heb nu -emergency on planet earth
en the return of the space cowboy

En jaaaah de meiden, tuurlijk waarom speel je anders een instrument???? Je wilt toch vrouwelijke fans hebben??

koen_V
31 maart 2003, 18:37
Ik zeg het toch, de meiden daar doen we het allemaal voor.
Deze week zaterdag had ik nog een optreden en dan zijn er zo van die meisjes bezig, ooohh als ik nu nog 16 was zou ik zo verliefd zijn op die Koen :smile:
Maar geen meisjes van 16 die dat zeggen hé...

Easy Rider
31 maart 2003, 19:51
Toch niet de laatste off-topic...

Ja bassopotmus, lekker he?? :grin:
Je hebt meteen de goeie albums te pakken. Van het eerste album vind ik 'Music Of The Mind' echt killer!! En 'Emergency On Planet Earth' heeft mij leren slappen. Daar kan je echt lekker je eigen variaties op kwijt! Je kan het zo gek niet bedenken... :grin:
Als je het echt zo goed vind moet je de derde, 'Travelling Without Moving', toch ook wel een keer scoren!
Het is al een beetje erg gladjes allemaal maar toch zeker wel de moeite waard om te hebben, het blijft Stu Zender tenslotte!
Daar staat een hele vette digeridoo jam op: 'Didjital Vibrations' Dat is echt een hele vette, simpele groove die gewoon ownt! :grin: Je hield van The Meters toch? Nou dan moet je 'Didjital Vibrations' zeker diggen qua eenvoud en drive! Zoooo relaxt...
Vet dat je Stu zo digged dat je de albums koopt! Ik ben daarin nog iets verder gegaan, ik heb nagenoeg blindelings mijn Trace Elliot rig gekocht (alhoewel Stu een buizen rig heeft, maar ja ik wilde mezelf niet te ver in een hoekje drukken, wat ik nu heb is toch wel wat flexibeler!) en m'n Roland/Boss ME-8B multieffect... Dat zijn fans, huh? :grin:
Achteraf toch wel blij dat het inderdaad ook hele vette spullen zijn, toch dikke 8000 guldens geinvesteerd (als ik terugdenk: was ik gek!?!?!?!?)

Nou, funk it up bassopotmus!

EZ

bassopotmus
31 maart 2003, 21:55
Dude..we gaan ze allemaal scoren die albums!
En de Meters ruleren ook zwaar, de eenvoud en de funk..

Maar die investering van jou...hmm Mischien wat te, maargoed..


Anyways Stuart speelt denk ik samen met "family man" denk ik gewoon bas zoals ik het interpreteer, relaxen op de groove, want grooven daarvoor doen we dit alles toch?

Sorry dit gaat helemaal niet meer over plectra's MAAR als laaste "funk is a state of mind" people!!