PDA

View Full Version : Alweer een singature Les Paul



Daan_B
15 juli 2009, 10:40
Deze keer van Billy Gibbons:zz:.
$15.000 ben je er voor kwijt, maar dan heb je wel een 'inspired by' Billy Gibbons gitaar en hij is nog versleten ook!

http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-Custom/Billy-Gibbons-Pearly-Gates-Les-Paul-Standard.aspx

Het is best een trieste bedoeling aan het worden daar bij Gibson, die signatures dan..

richwoodplayer
15 juli 2009, 10:41
daar kreeg ik om 2 uur ofzo een mailtje van van gibson :D
ze zien er wel heel gaaf uit!

B0UDEWIJN
15 juli 2009, 10:44
En voor 10,000 euro meer krijg je hem met handtekening...:o

AgileGhost
15 juli 2009, 10:45
Alsof je die magie in zo'n namaakgitaartje kan vangen. No way...

nielsnielsniels
15 juli 2009, 10:48
Alsof je die magie in zo'n namaakgitaartje kan vangen. No way...

Inderdaad, misschien alleen goed voor de diehard fan of verzamelaar met teveel geld.

Daarnaast vind ik al die prijzen van Gibson soms enorm hoog. Prijs en kwaliteit zijn tot een bepaalde hoogte gebonden, een gitaar van $100.000,- klinkt of speelt niet vijf keer zo goed als één van $20,000.

Bram+
15 juli 2009, 10:56
Je zou je bijna afvragen waarom ze gewoon geen LP Standards met deze specs gaan maken in plaats van de semi-akoestische 'Intel inside' gitaren die ze tegenwoordig de Les Paul Standard noemen (en dan natuurlijk niet voor 11.000 USD zoals deze).

Hoewel Billy G. wel een held is en de gitaar wel 'legendarisch': vernieuwend is deze Les Paul sig in ieder geval niet, maar dat was ook niet de bedoeling. Aan de andere kant worden de pogingen van gibson om wél vernieuwend bezig te zijn nou ook niet echt met open armen ontvangen hier op het forum:
http://www.guitarsite.com/news/images/guitar/holy-x_main.jpg
http://www.gibson.com/Files/aaFeaturesImages2009/eye-gtr-1.jpg
:D

marc_o
15 juli 2009, 11:32
Mooie bak juist!!!
Andere merken poepen de ene na de andere signature eruit, maar om één of andere reden wordt dat van Gibson minder gewaardeerd. Als je 'm te duur vindt issie waarschijnlijk niet voor jou bestemd, ik denk dat er een hoop mensen op zitten te wachten. Duur is relatief, maar een hoop geld is het natuurlijk wel.

Mr. Dynamite
15 juli 2009, 11:35
Die les paul ziet er dan ook wel heeuuulll gaaf uit :crazyhappy:

Orbis
15 juli 2009, 11:39
Is het verschil tussen deze twee:

http://www.thomann.de/nl/gibson_billy_gibbons_59_lp_vos.htm
en
http://www.thomann.de/nl/gibson_billy_gibbons_59_lpaged_signed.htm

écht alleen de handtekening? :dontgeti:
Ze zijn natuurlijk heel mooi, maar je moet volgens mij stevig de geldpest hebben om bijna (1)7000 euro stuk te slaan op een 'gewone' fabrieksgitaar. Laat er dan zelf een bouwen, zou ik zeggen.

En toch kan ik niet lang iets negatiefs denken over de gitaar van een man met zo'n legendarische baard.

pannekoek
15 juli 2009, 11:40
Mooie bak juist!!!
Andere merken poepen de ene na de andere signature eruit, maar om één of andere reden wordt dat van Gibson minder gewaardeerd. Als je 'm te duur vindt issie waarschijnlijk niet voor jou bestemd, ik denk dat er een hoop mensen op zitten te wachten. Duur is relatief, maar een hoop geld is het natuurlijk wel.

helemaal mee eens! kijk naar merken als esp, die poepen iedere week een signature eruit.

Bram+
15 juli 2009, 11:41
@Orbis: Nee, die VOS is ook niet 'geaged' zoals die andere twee.

Orbis
15 juli 2009, 11:43
@Orbis: Nee, die VOS is ook niet 'geaged' zoals die andere twee.

Oké, dat is dan iets. Maar voor dat bedrag mag ik toch hopen dat Billy hem zelf in elkaar gemept heeft!

Ferraririk
15 juli 2009, 11:48
Is het verschil tussen deze twee:

http://www.thomann.de/nl/gibson_billy_gibbons_59_lp_vos.htm

http://www.thomann.de/nl/gibson_billy_gibbons_59_lpaged_signed.htm

.

Link 1: limited worldwide 250 guitars
Link 2: limited worldwide 50 guitars

exclusieviteit maakt verschil dan :P

Orbis
15 juli 2009, 11:54
Oké, jullie winnen. Ik moet beter lezen:seriousf:.

Luke-wannabe
15 juli 2009, 11:55
Hee leuk ding! Die ga ik zo ff halen.

Johannes
15 juli 2009, 12:07
Mooie gitaar, ongelofelijke prijs! Dat vind ik op geen enkele manier te rechtvaardigen. Ook lijkt Gibson vaak vreemde keuzes te maken met betrekking tot modellen en ontwerpen. Niet zo goed op de markt afgestemd (of ik val natuurlijk niet onder hun doelgroep :) )

Orbis
15 juli 2009, 12:22
Ik kan me zo voorstellen dat Gibson zich met de Gibbons-gitaar vooral richt op het oudere deel van de markt, het deel dat toch minder moeite heeft met het aftikken van 7000 euro voor een gitaar. Ik als 19-jarige ben gewoon geen interessante doelgroep voor een Gibson, omdat ik, hoe graag ik ook zou willen, helemaal geen 7000 euro héb.

Daarom zal ook wel de Avril Lavigne-signature een Squier zijn in plaats van een Amerikaanse Fender. Het is een gitaar die vooral de (écht jonge) jongeren aan moet spreken, die een volwaardige Fender niet kunnen betalen.

marc_o
15 juli 2009, 12:34
Ach, er is overal een doelgroep voor.
Net als met auto's en boten. In mijn vorige job was ik manager bij een scheepswerf voor superjachten, en die kunnen met gemak oplopen tot € 100.000.000,- per stuk.

vulvasonic
15 juli 2009, 12:55
Ach, er is overal een doelgroep voor.
Net als met auto's en boten. In mijn vorige job was ik manager bij een scheepswerf voor superjachten, en die kunnen met gemak oplopen tot € 100.000.000,- per stuk.`
En de enige doelgroep die daarmee werd bedient,. was ik....... O ja, ook nog ene Beatrix van oranje nassouwe, geloof ik. Een kleine groep dus, maar weldegelijk aanwezig!

Jeroenofzo
15 juli 2009, 13:53
Tot zover ik weet, wordt Gibson op verschillende fora de grond in geboord..
Al heb ik via deze foto's ook mijn oordeel gekregen:

http://c3.ac-images.myspacecdn.com/images02/83/l_50b54e46521e452a8c08a7340f2a1c9a.jpg

http://c3.ac-images.myspacecdn.com/images02/111/l_ed3ba4e782404ee582153843701d7b66.jpg

http://c2.ac-images.myspacecdn.com/images02/104/l_e61407310b3a454ba42e898c1d795cf5.jpg

http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/95/l_2447be6250b24abe9ce00ad3489945f4.jpg

http://c2.ac-images.myspacecdn.com/images02/66/l_4539c314fff24b1e940611f49346f785.jpg

http://c2.ac-images.myspacecdn.com/images02/75/l_1fa437f4740f44a5a2934442f874b889.jpg

http://c4.ac-images.myspacecdn.com/images02/111/l_63466f41bf9945d7bc82fc3d1770fb9b.jpg

http://c2.ac-images.myspacecdn.com/images02/111/l_a8f1e736426340beabf1996e87de6a51.jpg

Uiteraard was dit een nieuw model, en voor de prijs vind ik dat je beter kunt krijgen. Niet mijn foto's! van een ander forum afgeplukt

Thundermane
15 juli 2009, 14:37
Oef die foto's doen inderdaad pijn aan de ogen.

Tim..
15 juli 2009, 15:07
Ja dat moet natuurlijk niet kunnen, al die blauwe krassen op een nieuwe gitaar:chicken:

Maar over die prijs: De jongeren/studenten en mensen met een laag loon is gewoon niet de doelgroep bij deze gitaar. Maar vervolgens word het wel weer afgekraakt omdat het te duur is, tja dan koop je hem toch niet:) Blijkbaar werkt het wel om zo'n signaturegitaar voor een flinke bak geldt aan te bieden.

Bram+
15 juli 2009, 15:12
Absurd duur zijn ze nou ook weer niet en ik denk ook niet dat Gibson ze zou bouwen en voor dat geld zou willen verkopen als ze dachten dat ze ze niet kwijt zouden raken voor dat geld.

Bram+
15 juli 2009, 15:17
Tot zover ik weet, wordt Gibson op verschillende fora de grond in geboord..
Al heb ik via deze foto's ook mijn oordeel gekregen:

[hoop foto's van BFG]

Uiteraard was dit een nieuw model, en voor de prijs vind ik dat je beter kunt krijgen. Niet mijn foto's! van een ander forum afgeplukt
Koopt iemand een BFG wat toch een beetje een gitaar voor rouwdouwers zou moeten zijn en dan gaat ie lopen klagen over wat oneffenheden of grove afwerking.. Lekker R&R en wat een huilebalk :D

Johannes
15 juli 2009, 15:33
Wat is het verschil tussen een standaard les paul en een billy gibbons model? Buiten dat het een verzamelaarsobject is en ongetwijfeld een fantastisch instrument, lijkt de prijs me nogal overdreven (kijkend naar het instrument op zich).

Bram+
15 juli 2009, 15:41
Wat is het verschil tussen een standaard les paul en een billy gibbons model? Buiten dat het een verzamelaarsobject is en ongetwijfeld een fantastisch instrument, lijkt de prijs me nogal overdreven (kijkend naar het instrument op zich).
Er zijn genoeg verschillen in constructie, afwerking en electronica (hoewel dat misschien meer ligt aan de 'moderne' Standard dan aan deze gitaar), maar daarnaast zijn deze Pearly Gatesklonen ook met de hand in elkaar gezet in de Gibson Custom Shop waardoor je wel meer van het instrument mag verwachten wat betreft kwaliteit en details.

Johannes
15 juli 2009, 15:57
Hoe duur zijn de elementen dan? 2000 dollar per stuk? fretdraad van 500 dollar per meter? lak van 1000 dollar per liter? Naar mijn idee zijn het nog steeds twee stukken mahonie, een plak rosewood en een stuk esdoorn. Natuurlijk heeft iemand er ook ontzettend veel tijd in gestoken, maar 15.000 dollar tijd?

Jasper.
15 juli 2009, 16:27
Hoe duur zijn de elementen dan? 2000 dollar per stuk? fretdraad van 500 dollar per meter? lak van 1000 dollar per liter? Naar mijn idee zijn het nog steeds twee stukken mahonie, een plak rosewood en een stuk esdoorn. Natuurlijk heeft iemand er ook ontzettend veel tijd in gestoken, maar 15.000 dollar tijd?

Nee, maar er moet ook wat mee verdient worden, zou jij het voor niks doen?
En wat zou jij doen, een gitaar voor 1500 of voor 15000 verkopen? voor mij is die keuze snel gemaakt.

Jeroenofzo
15 juli 2009, 16:36
Koopt iemand een BFG wat toch een beetje een gitaar voor rouwdouwers zou moeten zijn en dan gaat ie lopen klagen over wat oneffenheden of grove afwerking.. Lekker R&R en wat een huilebalk :D

Oneffenheden die niet fijn spelen. Nu snap ik dat je er niets van kan op de hogere frets, maar 'grof' of niet, platte frets en ronduit kut freeswerk vallen hier niet onder.


Nee, maar er moet ook wat mee verdient worden, zou jij het voor niks doen?
En wat zou jij doen, een gitaar voor 1500 of voor 15000 verkopen? voor mij is die keuze snel gemaakt.

Je stelt de vraag verkeerd; Iets verkopen voor 1500 of iets te koop zetten voor 15000?

En waarom zou je voor 15000 euro een productiegitaar kopen? voor 13000 minder heb je een custom ESP, zo'n beetje alles wat je kunt wensen in je leven.

Jasper.
15 juli 2009, 16:43
Oneffenheden die niet fijn spelen. Nu snap ik dat je er niets van kan op de hogere frets, maar 'grof' of niet, platte frets en ronduit kut freeswerk vallen hier niet onder.



Je stelt de vraag verkeerd; Iets verkopen voor 1500 of iets te koop zetten voor 15000?

En waarom zou je voor 15000 euro een productiegitaar kopen? voor 13000 minder heb je een custom ESP, zo'n beetje alles wat je kunt wensen in je leven.

Ja, verkopen voor 15000 euro. Ik denk dat ze wel weg gaan. Er zijn er ook niet erg veel. En als jij tevreden bent met een custom ESP waarom kom je hier dan te zeuren dat die signature te duur is?

-geert-
15 juli 2009, 17:06
Tja net wat de gek ervoor geeft denk. Ik vind het ook een beetje doorgeslagen allemaal. 10.000 extra voor een handtekening erop. Maargoed voor de mensen die zo'n gitaar kopen is dat waarschijnlijk kleingeld :P. Anders zou ik de 'goedkopere' doen, en voor die 10000 een mooie reis maken naar amerika, concert bezoeken, vip ticket ofzo, en dan handtekening daar regelen.. hou je nog wat geld over ook :D.

marc_o
15 juli 2009, 17:14
Wat een non-argumenten lees ik hier ook weer zeg!

Ten eerste, die BFG gitaren zijn zo, dat is geen geheim, daar adverteren ze zelfs mee, beetje jammer om later te kniezen. Had ie zijn ogen in de winkel moeten openhouden.

Ten tweede, voor € 2000,- heb je geen custom ESP

Ten derde, stukken mahonie en lak en fretdraad aan inkoopsprijs bij elkaar optellen en dan de waarde van een gitaar bepalen zegt niets over Gibson, maar meer over diegene die dat schrijft.

Paar stukken aluminium, metaal, 4 banden en wat ramen, ja, dat kan een Daf zijn, maar ook een Bentley.

Om over wat doek en verf maar te zwijgen.....ligt er maar net aan wie er aan het kliederen is, toch?

Jeroenofzo
15 juli 2009, 17:33
Ja, verkopen voor 15000 euro. Ik denk dat ze wel weg gaan. Er zijn er ook niet erg veel. En als jij tevreden bent met een custom ESP waarom kom je hier dan te zeuren dat die signature te duur is?

Ja, als jij nou even de post van mij terugleest zeg ik niets over 'Te duur'
Wat ik wel even duidelijk wil maken, is dat je met een custom van elk merk dan ook, voor zoveel minder een gitaar hebt die je zoveel blijer maakt en die zoveel meer beter speelt.

Ohja! Die 13000 was een foutje, ik bedoel natuurlijk 12000 minder :soinnocent:

Johannes
15 juli 2009, 17:43
Ten derde, stukken mahonie en lak en fretdraad aan inkoopsprijs bij elkaar optellen en dan de waarde van een gitaar bepalen zegt niets over Gibson, maar meer over diegene die dat schrijft.

Het ging ook even om het verschil met een "normale" les paul. Lijkt me vanzelfsprekend dat de opgetelde waarde van grondstoffen lastig te vergelijken is met het eindproduct. Het wordt pas vreemd als de ene Daf het 10-voudige van de andere kost (dit alles zonder het toevoegen van gouden stuurwiel en diamanten wieldoppen).

Bram+
15 juli 2009, 18:01
Oneffenheden die niet fijn spelen. Nu snap ik dat je er niets van kan op de hogere frets, maar 'grof' of niet, platte frets en ronduit kut freeswerk vallen hier niet onder.
Het was natuurlijk niet bloedjeserieus, ik snap ook wel dat dat rauwe van de BFG alleen maar image is en dat bespelers wel een strak afwerkt instrument willen hebben. Aan de andere kant: bij een paar van die oneffenheden valt nog te betwijfelen of het aan Gibson ligt, ik kan aan de hand van de foto's niet zien of de eigenaar de gitaar bij wijze van spreken rechtstreeks in de fabriek heeft opgehaald of dat hij de gitaar gekocht heeft via ebay en US Postal er niet echt voorzichtig mee omgesprongen is. Daarbij, wat Marc O zegt:

Had ie zijn ogen in de winkel moeten openhouden.
Ik zal een van de laatsten zijn die zegt dat Gibson alleen maar klasseproducten aflevert, maar als je zo slim bent om op internet te huilen over allerlei oneffenheden, had je ook wel van tevoren kunnen controleren of je niet toevallig een 'maandagmorgenexemplaar' koopt.


Het ging ook even om het verschil met een "normale" les paul. Lijkt me vanzelfsprekend dat de opgetelde waarde van grondstoffen lastig te vergelijken is met het eindproduct. Het wordt pas vreemd als de ene Daf het 10-voudige van de andere kost (dit alles zonder het toevoegen van gouden stuurwiel en diamanten wieldoppen).
Als de ene DAF van de lopende band komt en de andere met alle oog voor detail netjes in elkaar geklopt wordt (nog los van het feit dat het 'lopende band'-exemplaar een slap aftreksel van het 'origineel' is), snap ik wel dat er verschil is tussen de ene en de andere qua prijs. Het verschil is trouwens niet zóo groot.

Orpheo
15 juli 2009, 18:52
de kosten in die Lp zitten 'm onder andere in het heel precies uitzoeken van de top, dat ie zo goed als maar kan lijkt op die van gibbons, en nog meer details, die ze zo precies wilden kopieeren van pearly gates.

mooi ding, maar niet een gitaar die ik snel in mijn rek zou prakken (of aanschaffen). gewoon de R9 is goed genoeg ;)

munkie
15 juli 2009, 21:12
Dit is wel een LP sig waar veel, ik geef toe oudere ;), mensen op hebben zitten wachten. Het is m.i. vergelijkbaar met de Jimmy Page sig. Pearly Gates is gewoon een classic rock icoon. En "The Reverend Willy G." is voor mensen van mijn generatie 1 van DE inspiratie bronnen.

Het enige wat me een beetje tegenvalt is dat ze er gewoon standaard van de plank SD Pearly Gates in zetten. Die zitten niet in de originele LP. Verder is het weer wat de gek ervoor geeft.

groovieguitarguus
15 juli 2009, 21:56
IK vind hem geweldig... vooral de Relic is gaaf!!! Stel ik had een bedrag met 6 - nullen op de bank, zou ik er meteen een aanschaffen. Maar tja... gewoon verder dromen.

Wordt wel een echte 'collector'... dus zal wel in waarde gaan stijgen.

marc_o
16 juli 2009, 10:15
Afgezien van de vrij hoge prijs van sommige signatures, vergeten veel mensen wel eens hoe duur echt goed hout is. Ik spreek daar regelmatig over met mijn vriend Sjak (Zwier) en sommige echt mooie bookmatched tops zijn al kostbaarder dan een leuke middenklasser gitaar, en dan moet je er nog aan beginnen, "gewoon" 2 rechthoekige plankjes die je prima kunt verneuken als je niet goed oplet.