PDA

View Full Version : Omnivore - De-evolution



pupanus1
15 juli 2009, 10:07
Ok een tijdje terug had ik dit topic aangemaakt

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=122830&highlight=opname+stress

We hebben het resultaat nu binnen en ik kan zeggen dat ik er niet echt over te spreken ben.

De mix is een beetje slordig, halverwege (tijdens/na de "bridge") verandert mijn gitaar geluid. Blijkbaar zit het spoor dat ik op het HT pedaal heb ingespeeld constant onder het spoor die ik op de koch studiotone heb opgenomen en halverwege valt het spoor van de studiotone weg...

Bij het riffje net na de bridge (enkel mijn gitaar met het HT geluid) zijn de vocalen iets verschoven waardoor die niet meer op de maat klopt :dontgeti:

Het HT spoor moest helemaal niet gebruikt worden, was enkel zodat de andere gitarist ook op de studiotone kon opnemen en die stoort dus heel erg. Plus dat het gitaargeluid kut is.

Beetje teleurgesteld zijn we wel maar goed hieronder het eind resultaat:

http://www.myspace.com/omnivore078

De solo is zo kut omdat die gewoon zo is ingespeeld daar heeft de studio technicus geen part in gehad ;) Die is ook ter plekke daar verzonnen door de andere gitarist :D Inmiddels hebben we wel een fatsoenlijke solo erbij.

En het was wel vet gezellig om een keertje te doen, jammer dat we zo weinig tijd hadden om er echt wat goeds van te maken. Volgende keer ook een nummer opnemen die al wel helemaal af is voordat we de studio in gaan :crazyhappy:

edit: oja de studio technicus heeft de eerste zin van het nummer ook verkloot het is eigenlijk, The end of the world is no apocalypse. Nu hoor je alleen: ...the world is no apocalypse.

pupanus1
16 juli 2009, 12:49
Niemand een mening over ons nummer? :makeup:

Riky
16 juli 2009, 14:07
Heb het zelf ook mee gemaakt! Dat opnemen is echt wel ff andere koek. Wij hebben onze nummers helemaal zelf opgenomen dus niet in een studio ofzo.

Ik dacht doe je wel ff, maar valt echt tegen.

Ik hoor bij jullie een beetje het zelfde als bij ons. Angst/zenuwachten. Het klinkt net niet lekker soepel.
Zoals je zelf aangeeft is de mix niet super. Gitaar klinkt ook plat en misschien zelf beetje vals. Jammers.

Nummer opzich is niet echt mijn muziek, maar vind het ook zeker niet erg om naar te luisteren. Dit ligt nog mooi voor het limiet van de echte harde muziek.
Vind het opzich ene prima nummer. De opname vind ik alleen niet veel soeps:)

Overgangen gaan niet lekker soepel. Helemaal bij 3min. Iets daarvoor klopt de drum ook niet helemaal volgens mij?

Nou genoeg negatef commentaar:)
Ik denk dat jullie live best goed zijn! Daar zijn jullie waarschijnlijk toch wat vrijer.

Succes met de band verder!!

gr. Ricardo

pupanus1
17 juli 2009, 14:48
Bedankt, ja we zijn ook veel meer een Live band dan komt die energie veel meer over. Mensen gaan standaard flink los als we spelen, dat komt alleen in deze mix TOTAAL niet over.

De drums hadden ook wat gecompressed mogen worden vooral de Hi-hat is echt irritant schel :D

Arvoitus
17 juli 2009, 15:51
Ik heb geen idee hoe jullie live klinken, maar ik vind het wel wat hebben.

Gitaar is lekker smerig/dof, nummer vind ik ook heel lekker klinken.

pupanus1
17 juli 2009, 16:46
Llive klinken we vrij energiek :) Een maat van de drummer heeft ons laatste optreden gefilmd alleen heeftie dus vooral de drummer gefilmd. Zal eens kijken of ik het online kan krijgen :D