PDA

View Full Version : Zender voor gitaar.. welke?



xystus
28 maart 2003, 13:54
ik heb echt schoon genoeg van die klotekabels over het podium: ik wil een zender! Ik weet er echter niet genoeg vanaf om er maar gewoon eentje aan te schaffen..

Welke is goed, waarom en wat moet ik absoluut níet nemen?

THX!! :smile:

jack to the bone
28 maart 2003, 14:26
senneiser EW 172
dat is de beste
nieuw iets meer dan 500 euro
zoiets
werkt perfect

xystus
28 maart 2003, 14:27
Op 2003-03-28 14:26, schreef jack to the bone:
senneiser EW 172
dat is de beste
nieuw iets meer dan 500 euro
zoiets
werkt perfect


thx.. maar ehm.. wel errug duur :sad:
Is er een goedkoper alternatief die weliswaar goed werkt? ca. 200-300 euro

skanky
28 maart 2003, 14:35
samson airline is 299eurie en ook wel goed dacht ik

ben79
28 maart 2003, 14:35
nady332 erg goed en iets van een 300 euro

xystus
28 maart 2003, 14:36
Is 299 euro toch wel het minimale dat je moet neerleggen voor een fatsoenlijke zender..?

ben79
28 maart 2003, 14:37
ja eigenlijk wel nady heeft ook goedkoper maar dat merk je wel hoor . die hebben 1 antenne en switchen niet van kanaal

xystus
28 maart 2003, 14:41
Op 2003-03-28 14:37, schreef ben88:
ja eigenlijk wel nady heeft ook goedkoper maar dat merk je wel hoor . die hebben 1 antenne en switchen niet van kanaal


Aha.. zoals ik al zei weet ik er nog geet f*ck van. Dus als ik het goed begrijp heeft een goede zender:

* 2 antennes
* channal-switching

xystus
28 maart 2003, 14:48
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=7158

Is dit iets? Er staat een link bij van een review uit het jaar 2000.. Misschien is de zender verouderd.. iemand ervaring mee? THX!

ben79
28 maart 2003, 14:48
ja die 332 heb ik al regelmatig zien switchen dus ik denk wel dat dat beter is , misschien als ie niet kan switchen geeft die nog wel door maar niet zo goed.. Maar die spullen staan regelmatig 2é hands te koop hoor, er is trouwens nog iemand hier op het forum met dezelfde vraag misschien daar eens effe kijken

ben79
28 maart 2003, 14:50
die noemt satbird of zoiets die is ook pas op zoek gegaan ernaar , die is gesteld met 265 euro

xystus
28 maart 2003, 14:55
dit lijkt me wel relax.. een zender ter grote van een jackplug!

http://www.feedback.nl/pages/popup.php?bar=KRSWQSGF

En nie duur..
ps. Skanky stelde deze zender ook al voor :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: xystus op 2003-03-28 14:56 ]</font>

Bouke
28 maart 2003, 22:36
Hey

kijk hier ook eens, een topic van een paar weken geleden...

http://www.gitaarforum.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=13143&amp;forum=5&amp;6

Bouke

MegaDrive
29 maart 2003, 14:04
neeeejj geen zender op jackplug! Dondert er steeds uit en das niethip bij optredens. Ik heb zelf voor 280euro een Nady Encore II True Diversity gekocht ter vervanging van mijn Samson barrel. Die kunnen beter shag blijven maken want dat is echt 3x nix. Die Nady is echt perfect, met een S/N ratio van 102 dB. Dat haalt een goeie gitaarkabel amper. Delayloos en storingsvrij tot 40 meter (door muren). Mocht je een andere willen kopen dan zorg er in ieder geval voor dat hij True Diversity is, zodat hij naadloos op een andere frequentie overspringt wanneer de andere niet meer beschikbaar is.

satbird
3 april 2003, 18:41
Nou als de guitar bug uit je gitaar valt dan is toch wel degelijk iets mis met je gitaar, of je draait met je armen als een molenwieken rond omde gitaar zodat je hem eruit sla.:wink:

maar ff to the point de guitarbug Van AKG is gewoon perfect voor podium optredens +/- 50 meter zekere ontvangst, de ontvanger moet dan wel met twee antennes uitgevoerd zijn.zender is altijd een antenne(zelf heb ik 1 antenne op de ontvanger geen probleem, afstand +/- 6 meter van ontvanger dus.....)

zender werkt op een mini penlight batterij zeker 10 uur daarna brandt er een rood ledje die aangeeft dat je nog een uur te spelen heb,voordat de batterij op is.

een ander groot voordeel dat deze op alle gitaren past, ook bas, keyboard.

ontzettend veel voor relatief weinig....zo da moest ik nog ff zeggen.

Nocki
3 april 2003, 21:25
3 maanden terug heb ik de samson airline gekocht. ik was eigenlijk op zoek naar de senheisser waar het hier al over ging en wist er al en hoop van. toen ging ik naar feedback om m te halen en hij was er niet. alleen de samson. ik had hele slechte ervaringen met een vorige wireless van samson en wou hem eigenlijk niet prberen maar de verkoper heeft me overgehaald.
ik was echt heel erg verbaasd. ik heb m geprobeerd op een singlecoil archtop (mijn eigen gitaar) over een koch amp. dus dat geluid kon ik en wist dus wat ik moest verwachten. en ik was al gauw verkocht. ik heb een half uur door de winkel gewandeld. de amp met draadloos ontvanger stond (feedback rotterdam) bij die etalage met duurdere gitaren rechts achter in de gitaar afdeling en ben toen gaan lopen naar de synth afdeling. ook ben ik binnen gelopen bij de acoustische afdeling en het geluid bleef goed. vertraging begon ik goed te horen toen ik bij de pa liep. maar dat komt natuurlijk ook door de geluids golven die naar mij oor moesten.
ik heb m gelijk mee genomen.
voordeel is dat je m in je gitaar plugt ipv een los kastje wat telkens van je band afvalt of als je je gitaar neerzet op de grond valt of waar je je gitaar opzet als je standaard niet hoog genoeg is.
nadeel er zijn 2 soorten zendere dus wisselen met een strat en een gibson gaat dus niet als je een gibson plug hebt (fabrikant noemt het zo)

het geluid is heel goed. niet zo goed natuurlijk als een goede kabel maar wel zo goed als een goedkoop kabeltje.
het is de zwakste schakel in mij setup qua geluid maar ik speel er altijd mee.
thuis, oefenen en op het podium.

je moet er rekening mee houden dat als je aan je amp wilt draaien omdat je iets mist in je geluid je eigenlijk je battery moet vervangen.
ik doe altijd heel lang met een batterij.

de gain is in te stellen en luisterd nauw. ook de uit volume op de ontvanger is in te stellen en ja kan schakelen met een -db schakelaartje naar een lagere output op de zender. dit heeft weinig nut maar met mn ebow gebruik ik m welleens om het geluid van dat ding wat zachter te maken.

ik ben er heel blij mee...

Nocki

LordRiffenstein
3 april 2003, 21:55
3 stuks zijn de moeite om te kopen

Shure EUT-14 of iets dergelijks
Samson Airline
Sennheiser EW172

Ik heb voor de Sennheiser gekozen omdat ik hem beter vond dan de 2 andere maar ze zijn allemaal behoorlijk goed maar ik koos vooral Sennheiser omdat zowel de ontvanger als de zender volledig uit metaal zijn. Zowel Samson als Shure hebben zenders uit plastiek en dat vind ik zonde, MEtaal weegt iets meer maar zal zeker niet snel stuk gaan.

Groeten,

Yoeri

crypticon
3 april 2003, 22:37
misschien n domme vraag
maar zit de ontvanger en standaard bij als je een zender koopt en hoe moet ik me dat voorstellen als je em bijvoorbeeld rechtstreeks op je amp wilt
dus gitaar----plug---zender----amp?

xystus
3 april 2003, 22:55
Ik heb hetvolgende aangeboden gekregen 2e hands:

ontvanger: AKG SR80 => COPY/PASTE effe aub: http://www2.akg.com/products/powerslave,mynodeid,15,id,293,pid,293,_language,EN .html?flashgo=1

zender: AKG PT80 => COPY/PASTE effe aub: http://www2.akg.com/products/powerslave,mynodeid,15,id,295,pid,295,_language,EN .html?flashgo=1

SPECS: true diversity, UHF zender, schakelbare frequenties

Is dit een goede set voor 250 euro 2e hands?

GREETZ en bedankt voor de replies dusver :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: xystus op 2003-04-03 22:58 ]</font>

gershwin5150
4 april 2003, 23:38
kan je zo'n samson airline ook voor een basgitaar gebruiken? of is ie speciaal voor gitaar? Lijkt me errug handig aangezien ik bas en gitaar speel

Static-M
6 april 2003, 21:18
Ik heb een Maverick X-1 en m'n jackuitgang zit zeg maar een klein beetje verzonken. Kan ik dan wel zo'n Samson ding gebruiken?