PDA

View Full Version : Jordy Norbart - For the one.



stratie
14 juli 2009, 21:28
Hier een impro op een backingkje van ik vond op het iNet!

Was een sound testje waar ik overigens niet zo tevree mee ben haha. Maar hier istie dan!


http://www.youtube.com/watch?v=WL7mkGZCVWg&feature=channel_page

Ik denk ik up hem toch omdat ik het zelden meer doe.

Bazzztard
14 juli 2009, 21:39
Mooi stuk hoor! Ik vond alleen de laatste noten niet 100% passend, maar dat kan aan mij liggen. Voor de rest een mooie feeling in je nummer gebracht!

belfrink
14 juli 2009, 21:44
Mooi hoor !

Ik hoor duidelijk Satriani invloeden terug in je spel ... wich is a good thing :D

stratie
14 juli 2009, 22:47
dank jullie wel!:D over die noten ben ik het idd met je eens haha.

Divine
14 juli 2009, 23:08
Well done! Mooie sound, goed gespeeld.

pasqual
14 juli 2009, 23:14
hey Jordi,

klinkt lang niet verkeerd. iets meer variatie en ook af en toe je hals-element gebruiken en dan klinkt het al een heel stuk beter. maar begrijp me niet verkeerd: dit stuk klinkt eigenlijk ook al goed.

groeten Pasqual.

stratie
14 juli 2009, 23:21
thanks, ik zal het menemen in mn volgende piece!:)


Bedankt voor jullie reacties:)

VHsologitarist
15 juli 2009, 07:28
Hey Jordy,

Die backingtrack is een bekende. Ik heb daarmee geloof ik ook nog over gespeeld, was tijdens een klein gitaarcontest hier op het forum. Opname heb ik volgens mij ook nog.
Je hebt een lekkere sound in je gitaar en je spel is ook lekker!
gr
Fer

stratie
15 juli 2009, 09:39
Thanks!

Ja de backing is voor veel mensen idd bekend, het staat ook op youtube onder de naam 80's rock ballad ofzo ;)

Bedankt voor je reactie!

Tony L
15 juli 2009, 09:49
Lekkerrrrr!!! Ik heb die 4 minuten met heel veel plezier beluisterd. Je spel is echt geweldig. Kan het zijn dat je beinvloed bent door Andy Timmons? Ik hoor veel van hem terug in je spel. Petje af hoor, heel mooi gedaan.

stratie
15 juli 2009, 10:08
dankje Tony!

Ik luister idd veel naar Andy Timmons! Ik probeer wel eens wat dingetjes van hem over te nemen, ook van Satriani. Dat je het herkent zie ik als een erg groot compliment!!

Bedankt voor je reactie:grouphug:

Tony L
15 juli 2009, 12:24
dankje Tony!

Ik luister idd veel naar Andy Timmons! Ik probeer wel eens wat dingetjes van hem over te nemen, ook van Satriani. Dat je het herkent zie ik als een erg groot compliment!!

Bedankt voor je reactie:grouphug:

Andy Timmons is een grote held van me hahaha. Ik heb er echt veel naar geluisterd en luister er nu nog steeds met regelmaat naar. De manier waarop hij zijn gitaar laat janken hoor ik heel goed bij jouw terug. Ik vind je bending en vibrato erg mooi, maar nu val ik in herhaling :seriousf:

Je hebt mij in iedergeval overtuigd dat ik me de komende tijd meer bezig moet gaan houden met bending en vibrato :ok:

stratie
15 juli 2009, 13:37
hahah mooi man, bedankt! mensen onderschatten af en toe viberato en bends enzo, maar ze zijn zooooooo verschrikkelijk belangrijk om je solo leven te geven en emotie! je gitaar laten janken komt ook door de bend in combi met de viberato en de aanslag.

Ik zeg oefense! en nogmaals bedankt voor met mooie compliment.:cheerup:

DTmaster
15 juli 2009, 17:17
goed gedaan man, lekkere tone ga zo door :)

arjanb01
15 juli 2009, 18:34
Mooi gespeeld Jordy ! Zo goed was ik niet toen ik zo oud was als jij :)

One advice... koop alsjeblieft een buizenbak (iets van Engl of een leuke Marshall DSL) en dan zijn je opnames en sound NOG beter.

stratie
16 juli 2009, 08:56
hey arjan!

Bedankt voor je reactie, ik ben nu aan het sparen voor een bogner en een goede mic! want dit is niet zoveel idd;)

Harstike bedankt voor je reactie!

a darker shade of grey
16 juli 2009, 12:12
Indrukwekkend hoor! Ik vind dat je nog een erg lekkere sound haalt uit een ME-50, erg goed! Lekker gespeeld ook!

Zou je me misschien willen vertellen waar je die backing gevonden hebt? Daar wil ik ook wel wat mee aankloten :)

Riky
16 juli 2009, 14:09
spelen kun je wel! Prima stuk! Dat het aan einde ff niet helemaal klopt heeft me niet gestoord.

Mooi met veel gevoel gespeeld. Daar gaat het om:)

MichaelSS
16 juli 2009, 16:19
komt me bekend voor! haha

http://www.youtube.com/watch?v=7i7V2BnrvtQ

Mooi gedaan :)

arjanb01
16 juli 2009, 17:46
hey arjan!

Bedankt voor je reactie, ik ben nu aan het sparen voor een bogner en een goede mic! want dit is niet zoveel idd;)

Harstike bedankt voor je reactie!

Bogners zijn vet ja. Koop een losse bogner shiva met 2x12 kast en je hebt een hele vette sound dan. Er zijn genoeg soundclips van deze amp.
De comboversie schijnt erg zwaar te zijn dus als je geen hernia wilt hebben zou ik een losse top nemen.

stratie
16 juli 2009, 18:39
bedankt allemaal! :)

En idd, ze zijn vrij zwaar! maarja de sound ook:grouphug:

samthegreat4
20 juli 2009, 10:46
Heb je een link naar de btrack?
Goed gedaan btw :)

stratie
22 juli 2009, 13:55
Staat onder de backign track, het is een reactie op die track!:)


En thanks voor je commentje:cheerup:

allonso1990
23 juli 2009, 09:53
goed gespeeld man! mooie sound ook;) ik krijg niet zo'n mooi geluid uit m'n ME-50:dontgeti:

stratie
23 juli 2009, 14:00
bedankt!!

Ja de Boss ME50 is een beetje appart verhaal natuurlijk...de sounds zijn erg kill dood en vlak, je moet echt heel lang klooien ermee en testen voordat je een beetje een ''mooie'' sound hebt.

Dus veel draaien vooral veel spelen met de delay en reverb dan krijg je wel leuke sounds, nooit teveel gain gebruiken op de boss, dan verlies je elke karakter vorm van je gitaar


less=more

meul
27 juli 2009, 11:23
Ik moet zeggen dat je mij blijft boeien met dit stukje.
je bewaard mooi de rust en versplilt geen kruit voordat het nodig is. das best een talent op zich. het enige wat ik nog mis is de explosie maar dat is ook wel een smaak ding. wat killer licks zouden je spel nog meer dynamiek geven al gebruik je de dynamiek al best mooi.

Stratman70
27 juli 2009, 14:22
Mooi stukje. Je sound is mooi hoor.
Bekende backingtrack hoor! Heb er ook al regelmatig overheen gejamd.

stratie
28 juli 2009, 09:57
bedankt voor jullie reacties!

@meul: Bedankt! ik moet er eigenlijk idd wat ''killer licks'' doorheen gooien, wat mooiere beter opgebouwde spannede lickjes. Ik ga er zo direct mee aan de slag! bedankt :)

ateng
29 juli 2009, 13:26
Mooi gespeeld Jordy ! Zo goed was ik niet toen ik zo oud was als jij :)

One advice... koop alsjeblieft een buizenbak (iets van Engl of een leuke Marshall DSL) en dan zijn je opnames en sound NOG beter.

Hmmm beter weet ik niet hoor... misschien iets mooier maar dat is weer een smaak kwestie. Zijn sound is niet verkeerd maar door zijn spel laat hij het mooier klinken.

stratie
31 juli 2009, 13:48
thanks!:D


12345678910