PDA

View Full Version : oefenversterker vraag



SloeGin
14 juli 2009, 19:40
Er zijn al talloze topics over oefenversterkers maar nu vroeg ik me af welke van AL die oefenversterkers nu het beste in de buurt komt van een goeie Marshall sound? Zelf speel ik voornamelijk muziek die geschreven of gespeeld werd/wordt met Marshall en ik ben dus op zoek naar die sound maar dan wel met een lager Wattage amp.

Wat zijn jullie meningen?

Alvast bedankt!

ibanez260
14 juli 2009, 19:41
Er zijn al talloze topics over oefenversterkers maar nu vroeg ik me af welke van AL die oefenversterkers nu het beste in de buurt komt van een goeie Marshall sound? Zelf speel ik voornamelijk muziek die geschreven of gespeeld werd/wordt met Marshall en ik ben dus op zoek naar die sound maar dan wel met een lager Wattage amp.

Wat zijn jullie meningen?

Alvast bedankt!

ik denk dat je het meest gaat zijn met de modeling amps van line 6. Effe geleden nog gehoord, en ik moet zeggen dat dat toch behoorlijk echt klonk!

J-sus Rulez
14 juli 2009, 19:44
De blackstar amp is gemaakt door ex-marshall medewerkers, misschien is dat iets voor je?

caliban
14 juli 2009, 20:04
Zelf speel ik voornamelijk muziek die geschreven of gespeeld werd/wordt met Marshall en ik ben dus op zoek naar die sound

Dat op zich vind ik al dikke zever, maar soit. Wat wil je spenderen?

SloeGin
14 juli 2009, 20:06
Dat op zich vind ik al dikke zever, maar soit. Wat wil je spenderen?

Waarom zever?
Wat ik wil spenderen ... een 600 euro zoiets.

caliban
14 juli 2009, 20:12
Het is niet omdat iets de eerste keer is opgenomen met Marshall, je het ook daarover moet spelen. Door de jaren heen zijn Marshalls totaal niet hetzelfde gebleven. Van veel bands denk je dat ze Marshall hebben gebruikt, terwijl dit misschien helemaal niet is, of in de studio heel wat anders gebruikt is geworden.

Voor 600 euro kan je best wat meer krijgen dan een oefenversterkertje. Ik zou in jouw geval voor een tweedehands buizenamp gaan. Kan je misschien zelfs die fantastische naam Marshall erop hebben. Anders een Marshall clone, zoiets als London City.

SloeGin
14 juli 2009, 20:29
Het is niet omdat iets de eerste keer is opgenomen met Marshall, je het ook daarover moet spelen. Door de jaren heen zijn Marshalls totaal niet hetzelfde gebleven. Van veel bands denk je dat ze Marshall hebben gebruikt, terwijl dit misschien helemaal niet is, of in de studio heel wat anders gebruikt is geworden.

Voor 600 euro kan je best wat meer krijgen dan een oefenversterkertje. Ik zou in jouw geval voor een tweedehands buizenamp gaan. Kan je misschien zelfs die fantastische naam Marshall erop hebben. Anders een Marshall clone, zoiets als London City.

Ja dit klopt eigelijk ook wel ...

Ik moet er wel nog bij zeggen dat ik niet optreedt en een oefenversterker meer dan genoeg is want de JCM 900 50 Watter zoals ik nu heb is veel te luid eigelijk en klinkt gewoon ook niet goed :D

JohnLord
14 juli 2009, 20:48
Ja dit klopt eigelijk ook wel ...

Ik moet er wel nog bij zeggen dat ik niet optreedt en een oefenversterker meer dan genoeg is want de JCM 900 50 Watter zoals ik nu heb is veel te luid eigelijk en klinkt gewoon ook niet goed :D

Oefenen zul je waarschijnlijk niet ophoog volume doen, dus zou ik niet voor buizen maar voor modeling gaan. Op laag volume kunnen modeling amps de concurrentie met buizenamps aardig aan.

SloeGin
14 juli 2009, 20:56
Oefenen zul je waarschijnlijk niet ophoog volume doen, dus zou ik niet voor buizen maar voor modeling gaan. Op laag volume kunnen modeling amps de concurrentie met buizenamps aardig aan.

Maar mijn ervaring is toch dat een lampenbak nog steeds mooier en natuurlijker klinkt :)
Ik wil zowiezo een buizenamp maar welke ... da's de vraag.

caliban
14 juli 2009, 20:59
Dan is de Blackstar (eerder ook al aangeraden) of iets dergelijks nog wel wat voor je denk ik. Weinig vermogen, dus niet te luid, en toch een lampen-sound.

munkie
14 juli 2009, 21:08
Marshall Studio 15 combo. Speaker aansluiten op de koptelefoon uitgang. De JCM800 sound op fluister volume. Zijn helaas maar 500 van gemaakt...

SloeGin
16 juli 2009, 06:56
Kleine bump.

Voor diegen onder jullie die al hebben kunnen vergelijken.
Welke amp is het meest geschikt voor blues-rock én metal?
de Blackstar Ht-5 of de Vox Night Train?

Tnx

deefke666
16 juli 2009, 07:05
Kleine bump.

Voor diegen onder jullie die al hebben kunnen vergelijken.
Welke amp is het meest geschikt voor blues-rock én metal?
de Blackstar Ht-5 of de Vox Night Train?

Tnx

het is een beetje wat je graag hoort ook denk ik....
ik heb de blackstar ht-5 een tijdje geleden bespeeld en ik vond die eigelijk geweldig klinken.... rock, blues, metal anything goes
voor een vijf watter gaat die nog best hard ook
ik denk dat ik er zelf eentje ga bestellen volgende maand

grtz d