PDA

View Full Version : HELP met mijn keuze !!!



Surreal
28 maart 2003, 13:23
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om van de zomer een nieuwe gitaar te gaan kopen. Ik zit alleen met een probleem :sad:. Ik ben nog al breed geinterresseerd in muziek. Ik wil aan de ene kant een gitaar waar ik mooi clean Jazz mee kan spelen en aan de andere kant een gitaar waar ik bruut shreddende metal mee kan spelen. Weten jullie een gitaar waar dit allebei mee kan?

jules
28 maart 2003, 13:28
tja dat kan met heel veel gitaren wat is je budget ?

Surreal
28 maart 2003, 13:30
hmmm, zo'n €1000

jules
28 maart 2003, 13:31
zo veel nou eh daar heb je wel een super mooie ibanez voor denk ik hoor
of een hele mooie epiphone les paul dat zijn ook mooie gitaren

Surreal
28 maart 2003, 13:33
Ik zat te denken aan een s serie van ibanez. Alleen zit ik een beetje met die tremolo in m'n maag. Ontstemt die dan niet snel?

jules
28 maart 2003, 13:37
ja ik denk dat dat bij de duurdere ibanezzen wel mee zal vallen maar ja zon floyd rose tremolo is natuurlijk wel wat snel ontstemt
wat dacht je hier van ( met floyd rose)
http://namm.harmony-central.com/SNAMM02/Content/Epiphone/PR/Goth-Les-Paul-large.jpg

Surreal
28 maart 2003, 13:40
Ben niet zo'n gothic typ, zie je het al voor je bij een jazz combootje :razz:

jules
28 maart 2003, 13:42
ik ben ook helemaal geen gothic type (dat kruis is het eerste wat er af gaat) maar ik vond het gewoon een lekker strak uitziende gitaar met een lekker warm les paul geluid

Surreal
28 maart 2003, 13:44
Wat dacht je van de S-1220 van Ibanez, is dat wat?

Izegrim
28 maart 2003, 13:46
Wat een onzin! Zo'n Floyd ontstemt echt niet! Ik kan soms een week lang op de S van Plaguebearer (dank voor het lenen) timmeren zonder dat 'ie ook maar een pietsie krom klinkt. Als je het mij vraagt is de stemming op een duurdere S stabieler dan een vaste brug.

jules
28 maart 2003, 13:46
ja hele mooie gitaar vorral dat hout ik denk wel dat je daar heel gelukkig mee word
veel stijl ik denk wel dat je de pick ups wilt veranderen

Surreal
28 maart 2003, 13:48
Wat zijn dan goeie pickups voor die s-1220 ?

francis
28 maart 2003, 13:49
Ik heb pricies de indruk dat de gitaren in belgie goedkoper zijn. Voor 1000 € kan je hier al wat meenemen, een gibson studio bijvoorbeeld of een blade of een fernandes het is te zot om optenoemen.

jules
28 maart 2003, 13:51
ja is moeilijk te zeggen he smaken verschillen seymour duncens, dimazio..
Wat die floyd rose betreft het ontstemmen valt wel mee maar begin maar eens een snaar te verwisselen vind ik wel wat veel moeite kosten, maar ik denk wel dat zon caliber gitaar wel een goede trem heeft ben ik met je eens

Akira
28 maart 2003, 14:16
ik heb een bc rich met floyd rose gekocht voor 575 euro, niet echt een supertoffe gitaar dus.
Echt dat die floyd rose NOOIT ontstemd dus he.
Eenmaal goed gestemd, blijft ie goed.
Wekenlang bij mij.
En ja, ik speel iedere dag een paar uur.

Ohzoso
28 maart 2003, 14:41
Hai Surreal,
Ik heb al heel wat gitaartjes in huis gehad en als ik jou goed begrijp denk ik dat een Gibson Nighthawk echt iets voor jou is.Een supersnel heavy gitaartje met een hele mooie warme cleane klank.EN....een gitaar waar je later nog eens wat voor terugkrijgt.Ik heb er zelf in elk geval heel veel plezier van gehad.Succes met je zoektocht

Surreal
29 maart 2003, 17:10
Dank allemaal voor de reacties. Ik hou het bij de S-1220 van Ibanez. Nieuwe Pick-ups zet ik er dan ook nog wel een keer op. Kan niet wachten tot ik die beauty in m'n handjes heb... :grin: