PDA

View Full Version : Iemand een idee'tje?



swift05
14 juli 2009, 13:07
Ik ben op zoek naar een gitaar, maar ik vind ze niet!

Ze's vergelijkbaar met het Rob Arnold signature-model van LTD (zie foto onderaan), maar dan net iets anders.

Ik wil geen floyd rose maar een vaste brug. Ook liefst geen inlays. Graag 1 PU (EMG 81 of 85, twijfel nog).

Iemand een ideetje welk merk zo iets ongeveer aanbiedt? Wel geen Ibanez en geen Telecaster-modellen.

Thx alvast!

http://www.espguitars.com/images/guitars/RA-600.jpg

GeofJackon
14 juli 2009, 13:13
Dit is de enige die mij u te binnen schiet met maar een PU en geen inlays.

http://www.jacksonguitars.com/products/products.php?group=Dinky-Body&page=1&product=2900503803
(http://www.jacksonguitars.com/products/products.php?group=Dinky-Body&page=1&product=2900503803)
http://www.jacksonguitars.com/images/products/products/2900503898_md.png

!!!!dennis!!!!
14 juli 2009, 13:18
Bouw er zelf een.. haha
als k iets nieuws in gedachte heb wat niet verkocht wordt.. of veelste duur is..
dan krijg ik gelijk de kriebels om het zelf te bouwen of te modificeren.

swift05
14 juli 2009, 13:22
Bouw er zelf een.. haha
als k iets nieuws in gedachte heb wat niet verkocht wordt.. of veelste duur is..
dan krijg ik gelijk de kriebels om het zelf te bouwen of te modificeren.

Mja, heb ik ook al aan gedacht, maar ik heb er het materiaal en de tijd niet voor.

Denk dat ik iets koop dat 'in de buurt ligt' en dan laat aanpassen. Ken wel een aantal gitaarbouwers, dus dat gaat het probleem niet zijn...

!!!!dennis!!!!
14 juli 2009, 13:24
en trouwens.. er staat me ook iets bij van een fender..

een of andere strat uit de artist serie ..van die punk band blink-182
Die heeft maar 1 Humbucker en 1 volume pot.. maar mischien is dat iets te ver verwijdert met dat wat jij wilt

Thundermane
14 juli 2009, 13:29
Ga je de neck pup niet missen?

swift05
14 juli 2009, 13:29
en trouwens.. er staat me ook iets bij van een fender..

een of andere strat uit de artist serie ..van die punk band blink-182
Die heeft maar 1 Humbucker en 1 volume pot.. maar mischien is dat iets te ver verwijdert met dat wat jij wilt

De Fender-headstock is niet echt mijn ding... ;) (ja, ik weet het, ik doe moeilijk)



Ga je de neck pup niet missen?

Hmmm, ik denk het niet. Ik heb nu een Eclipse en een Viper, en ik gebruik de toggle-switch nooit. Hij blijft steeds op dezelfde PU staan, dus m.a.w. ik gebruik er toch maar één. (of ben ik nu te kortzichtig en ben ik mis?)

Bram+
14 juli 2009, 13:30
Wel geen Ibanez
http://images4.wikia.nocookie.net/ibanez/images/thumb/8/87/RGR08LTD_BK.jpg/600px-RGR08LTD_BK.jpg
:soinnocent:

Helaas ook inlays, maar soit. Wat is überhaupt je budget? Hoog genoeg om meervoudige eisen te stellen?

FruscianteFan
14 juli 2009, 13:31
Mijn Jackson ligt nog steeds bij Schreeven, want de bestelde nieuwe brug laat lang op zich wachten. Maar het kan dus wel: toen ik de gitaar daar achterliet, had ze een (licensed) Floyd Rose. Ik krijg haar terug met een Fender-style hardtail brug.

Thundermane
14 juli 2009, 13:54
Hmmm, ik denk het niet. Ik heb nu een Eclipse en een Viper, en ik gebruik de toggle-switch nooit. Hij blijft steeds op dezelfde PU staan, dus m.a.w. ik gebruik er toch maar één. (of ben ik nu te kortzichtig en ben ik mis?)

Nee, nee! Je moet vooral kopen wat je zelf leuk vind, wat het beste voor jou voelt! Ik zelf hou van de neck pickup. :)
Maar als je een metalgitarist bent zal je al gauw alleen de bridge pup gebruiken.

swift05
14 juli 2009, 13:55
Wat is überhaupt je budget? Hoog genoeg om meervoudige eisen te stellen?

Ik heb nu een LTD Viper 500S die eventueel de deur uit mag. Dus wat die opbrengt kan ik er aan geven (zal iets van een 600-700 EUR zijn).

Thundermane
14 juli 2009, 13:57
Ik heb nu een LTD Viper 500S die eventueel de deur uit mag. Dus wat die opbrengt kan ik er aan geven (zal iets van een 600-700 EUR zijn).

(Ja als ik eerlijk ben vind ik die Vipers ook maar niks, om de vorm alleen al).

swift05
14 juli 2009, 14:10
Ik doe ze weg met toch wel een beetje pijn in het hart, want ik vind ze best wel mooi, maar ik ben er niet zo tevreden van.

Ik heb een Eclipse met dezelfde PU's als de Viper. De Eclipse speelt zalig, maar de Viper geeft ontzettend veel feedback, heel storend. De noise surpressor die er tussen zit staat zelfs helemaal dicht, en dan nog veel feedback.

Johannes
14 juli 2009, 14:21
Ik doe ze weg met toch wel een beetje pijn in het hart, want ik vind ze best wel mooi, maar ik ben er niet zo tevreden van.

Ik heb een Eclipse met dezelfde PU's als de Viper. De Eclipse speelt zalig, maar de Viper geeft ontzettend veel feedback, heel storend. De noise surpressor die er tussen zit staat zelfs helemaal dicht, en dan nog veel feedback.

EMG's?

Het kan bijna geen groot probleem zijn, waarschijnlijk heel gemakkelijk te verhelpen. Als de gitaar fatsoenlijke pickups heeft en elektronisch in orde is, is veel feedback vrijwel uitgesloten.

undertaker321
14 juli 2009, 14:37
EMG's?
Als de gitaar fatsoenlijke pickups heeft en elektronisch in orde is, is veel feedback vrijwel uitgesloten.

nou ff off-topic (sorry)

maar ik was een paar weken een beetje boos en ik draaide mijn verster een beetje open ong. 70/80w. jezus ik speelde ff iets en meteen een zooitje feedback.

en volgens mij zijn burstbuckers niet echt heel slecht. ( ik weet wel wat het probleem was, ik stond een metertje van mijn versterker af)

Johannes
14 juli 2009, 14:54
nou ff off-topic (sorry)

maar ik was een paar weken een beetje boos en ik draaide mijn verster een beetje open ong. 70/80w. jezus ik speelde ff iets en meteen een zooitje feedback.

en volgens mij zijn burstbuckers niet echt heel slecht. ( ik weet wel wat het probleem was, ik stond een metertje van mijn versterker af)

Ik was inderdaad wat onvolledig in mn post, excuses. Uiteraard kun je met hoog volume en/of (overmatig veel) gain álles aan het feedbacken krijgen :) Een meter van je amp af staan lijkt me in geen enkel opzicht bevordelijk voor je geluid (hoog volume, snel feedback, brom van de trafo's in de amp)

swift05
14 juli 2009, 14:56
EMG's?

Het kan bijna geen groot probleem zijn, waarschijnlijk heel gemakkelijk te verhelpen. Als de gitaar fatsoenlijke pickups heeft en elektronisch in orde is, is veel feedback vrijwel uitgesloten.

Twee van de beste gitaartechniekers in ons Belgenlandje hebben ondertussen deze gitaar in handen gehad en nagezien en afgesteld, dus ik denk dat er nog weinig aan te verhelpen is en dat er nog weinig elektronica kan verbetert worden in deze gitaar.

En ja, het zijn EMG's (81+85).

Trouwens, ik sta met mijn Eclipse ook altijd maar een metertje van m'n amp (nadeel aan klein repetitiehok :)), en die geeft helemaal geen feedback (toch niet ongewenst). En ook die heeft 2 EMG's (eveneens 81+85).

undertaker321
14 juli 2009, 15:20
Ik was inderdaad wat onvolledig in mn post, excuses. Uiteraard kun je met hoog volume en/of (overmatig veel) gain álles aan het feedbacken krijgen :) Een meter van je amp af staan lijkt me in geen enkel opzicht bevordelijk voor je geluid (hoog volume, snel feedback, brom van de trafo's in de amp)

ja het was ook niet om aan te horen ( niet dat dat het normaal wel is :soinnocent:)

deefke666
14 juli 2009, 16:07
http://images4.wikia.nocookie.net/ibanez/images/thumb/8/87/RGR08LTD_BK.jpg/600px-RGR08LTD_BK.jpg
:soinnocent:

Helaas ook inlays, maar soit. Wat is überhaupt je budget? Hoog genoeg om meervoudige eisen te stellen?

deze heb ik hier ook nog ergens liggen hehe....
ik was ook niet echt zo ibanez gezind maar deze vind ik zeker niet slecht voor t geld.... vaste brug en sd blackout humbucker = scheuren maar