PDA

View Full Version : Bospop 2009



bobwijtsma
14 juli 2009, 02:46
Hey beste lezers,

Ben afgelopen zondag met mijn vader naar Bospop geweest en heb daar echt genoten van 2 optredens (ik vond alles echt te gek, maar deze sprongen er wat mij betreft uit):

-Chickenfoot, echt waanzinnig vet, ik snap niet dat zulke doorgewinterde artiesten nog steeds zoveel energie hebben om zo'n vette show neer te zetten! Echt iets om te checken!!

-Australian Pink Floyd coverband, dit was echt Pink Floyd op zijn best! Ieder soundje was er en het stond allemaal echt als een huis. Als je je ogen dicht deed zou je zeggen dat Pink Floyd er stond.

Groetjes

Veekeren
14 juli 2009, 08:42
Ik was er zaterdag. Mijn hoogtepunten waren Simon mcBride, speelde toen we binnen kwamen. Fantastische gitarist, zou het zelf moderne hardere bluesrock noemen (al is dat niet mn genre). Speelde ook op een prachtige PRS. Was echt een ontdekking, iig live. Absolute hoogtepunt was Tim Christensen, enorm jammer dat hij niet zo bekend is, maar wat een geweldige nummers en een fantastische band.

Dieptepunten... Ja Rowwen Heze en Guus Meeuwis laat ik buiten beschouwing, het moet wel serieus blijven. Maar er was eigenlijk best veel dat niet goed was. Saint Jude, een of ander slecht zingend (beter gezegd krassend) vrouwtje. Bernard Allison, ongetwijfeld iemands held maar de andere jongere gitarist die hij had meegenomen soleerde beter en had een veel beter geluid. En eigenlijk vielen de Guano Apes (in principe wel mijn 'stijl') ook tegen, was eigenlijk vergeten dat ze niet zoveel écht boeiende nummers hebben :)

Verder, ondanks de vele, gelukkig kleine, buitjes, was het wel een enorm relaxt festival. Gemiddelde leeftijd was hoog, ik voelde me met mn 26 tot de jongsten, maar niet te druk en op zich prima sfeer.