PDA

View Full Version : Lehle Loopers



Guitarleon
13 juli 2009, 15:05
ben al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe, wat simpeler true bypass looper. Nu zag ik loopers van het merk Lehle, wat ik er erg goed vind uitzien. Zijn er toevallig gebruikers van Lehle producten op dit forum? wat zijn de gebruikerservaringen?
heeft er iemand toevallig ook ervaring met de gele Lehle D-Loop?

ik zoek namelijk een looper die in de eene loop mijn cleane pedalen schakelt (compressie, cleanbooster, lichte overdrive) en in de andere loop mijn drive pedalen. Hij moet dus de eerste loop uitschakelen als de 2e ingeschakeld word. Het mooiste zou zijn als ik ook beide schakelen kan. De ingebouwde buffer van de Lehle lijkt me ook wel handig..
Ik las dat ze te programmeren zijn: weet er iemand hoe dit werkt?

groet,

Leon

The Lo Lands
13 juli 2009, 15:48
Ik heb zelf de Little Lehle om mijn effectsloop (delay/chorus/boost/EQ) naar mijn versterker aan of uit te schakelen. Geen ground loops of hum wat bij het switchen geen vervelende bijgeluiden als ploppen meegeeft. Zeer stevig pedaal en de switch knop ziet er ook rock solid uit. Daarnaast duidelijke verlichting! Voor je overige vraag heb ik geen ervaring mee.

Guitarleon
13 juli 2009, 16:06
dank voor je reactie. Hoe voed je hem trouwens? kan dit met een pedalpower of een burkey?

Yek1
13 juli 2009, 16:09
Prima, professionele heavy duty pedalen. Het programmeren staat beschreven in de handleiding op de site. Niet goedkoop, maar het ding bevat ook een buffer en regelbare gain.



ben al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe, wat simpeler true bypass looper. Nu zag ik loopers van het merk Lehle, wat ik er erg goed vind uitzien. Zijn er toevallig gebruikers van Lehle producten op dit forum? wat zijn de gebruikerservaringen?
heeft er iemand toevallig ook ervaring met de gele Lehle D-Loop?

ik zoek namelijk een looper die in de eene loop mijn cleane pedalen schakelt (compressie, cleanbooster, lichte overdrive) en in de andere loop mijn drive pedalen. Hij moet dus de eerste loop uitschakelen als de 2e ingeschakeld word. Het mooiste zou zijn als ik ook beide schakelen kan. De ingebouwde buffer van de Lehle lijkt me ook wel handig..
Ik las dat ze te programmeren zijn: weet er iemand hoe dit werkt?

groet,

Leon

The Lo Lands
13 juli 2009, 20:38
dank voor je reactie. Hoe voed je hem trouwens? kan dit met een pedalpower of een burkey? Ik heb zelf de Cioks Schizophrenic. Het pedaal kan een spanning hebben tussen de 8 en 20 volt. Helaas niet te voeden met een batterij. Adapter kan uiteraard ook.

Guitarleon
14 juli 2009, 00:09
Ik heb zelf de Cioks Schizophrenic. Het pedaal kan een spanning hebben tussen de 8 en 20 volt. Helaas niet te voeden met een batterij. Adapter kan uiteraard ook.

maakt het dan nog uit voor de sound van de gain/regelbare buffer hoeveel spanning je erop zet?

the sure thing
14 juli 2009, 00:19
heeft er iemand toevallig ook ervaring met de gele Lehle D-Loop? Leon Ik heb de gele zonder regelbare gain knoppen. Wel super tevreden over het apparaat en de mogelijkheden. De buffer is ook van goede kwaliteit. Hij is te voeden met de Pedalpower, maar je moet ze dan wel op een "Line 6" voeding van de Pedalpower zetten (witte toggle schakelaartje aan de onderkant omzetten dus) anders krijgt ie te weinig ampere en schakelt ie zichzelf uit.

Leuk detail: door de schakelbare buffer is het effect van de buffer en het aan/uitschakelen van ketens van pedaaltjes, is de gele Lehle een super-testapparaat om te kijken of je pedaaltjes toon zuigen en/of je snoeren te lang zijn.

Guitarleon
14 juli 2009, 09:59
dank voor alle reacties, ik ga er maar eens eentje kopen na de vakantie!

vinni
14 juli 2009, 23:18
nabrander....

Heb de rooie SgoS....

Zondermeer de beste switchers/loopers die er verkrijgbaar zijn.
Vind het dan ook bijzonder jammer dat lehle niet wat uitgebreidere
loopers maakt....b.v. een viervoudige....of rackloopers/switchers.

Gebruik'm overigens niet....bij mijn voorraadje pedalen die niet weggaan.

Vinni

the sure thing
15 juli 2009, 09:46
... Gebruik'm overigens niet....bij mijn voorraadje pedalen die niet weggaan.

Vinni Haha! Daar ligt momenteel mijn blauwe Lehle tussen... :) Te goed om weg te doen en vast ooit weer nodig :)