PDA

View Full Version : Gitaarbouwer voor afstellen gitaar



Goldfoxx
13 juli 2009, 10:49
Mijn Taylor 214ce heeft een te hoge actie. ik zat er zelf aan te twijfelen of het niet aan de kracht van mijn hand lag, maar na een opmerking van een andere gitarist, en na op zijn Taylor 414ce te hebben gespeeld tot de conclusie gekomen dat de actie te hoog is.

Electrisch heb ik nergens last van, maar mijn vingertoppen gaan pijn doen na een korte tijd een bepaalde akkoord vast te houden. Zelfs met eenvoudige akkoorden is dit het geval. Barré akkoorden zorgen al snel voor kramp in mijn pols, terwijl ik vaak genoeg barré speel.

Is er in de buurt van Gouda een goede gitaarbouwer die mijn Taylor kan afstellen?

Pais
13 juli 2009, 11:02
Afstellen is zo'n simpel klusje; dat kan elke willekeurige gitaarboer.

fransoos
13 juli 2009, 11:07
Niet naar een lokale gitaarboer gaan. Neem kontakt op met de TD van
Casa Benelly. Een taylor heeft een ingenieus systeem van body-halsverbinding.
Zij kunnen je gitaar perfect afstellen voor een redelijke prijs.
Pas mijn Taylor 314CE idem ivm aktie laten afstellen wegens reuma in de vingers.
Speelt weer als een zonnetje met minder kracht.
Just my 2 cents

soup
13 juli 2009, 11:59
Wat is trouwens een redelijke prijs voor een afstelbeurt?

Ello
13 juli 2009, 12:02
Ik heb mijn gitaar laten afstellen bij Richard Heeres (Heeres Guitars, Den Haag).

rock 'n roll
13 juli 2009, 12:06
Wat is trouwens een redelijke prijs voor een afstelbeurt?

Ik heb pas mijn akoestische laten afstellen bij de lokale gitaarboer en ik was een tientje kwijt.
Ik had ook nog gezegd dat de snaren misschien aan vervanging toe waren omdat de hoge e een beetje roest begon te vertonen maar de rest was nog goed, tijdens het afstellen is die hoge e gesprongen en hebben ze er gratis een nieuwe opgezet. Dat is toch leuke service :)

Goldfoxx
13 juli 2009, 12:22
Van mn collega hoor ik hier dat ik gewoon naar de winkel moet bellen waar je hem gehaald hebt, en vragen of ze hem willen afstellen. Volgens hem doen ze dat dan gewoon gratis.

Ik bel vanmiddag wel even naar Feedback.

soup
13 juli 2009, 14:01
Van mn collega hoor ik hier dat ik gewoon naar de winkel moet bellen waar je hem gehaald hebt, en vragen of ze hem willen afstellen. Volgens hem doen ze dat dan gewoon gratis.

Ik bel vanmiddag wel even naar Feedback.
Ik heb mijn SG ook bij feedback gehaald maar ik dacht dat ze daar niks deden, van afstelling.

snaarplukker
13 juli 2009, 17:06
Ik heb mijn SG ook bij feedback gehaald maar ik dacht dat ze daar niks deden, van afstelling.
Ik denk dat je daarom moet vragen omdat ze het niet uit hun eigen doen.;)
Maar waarom doet je het niet zelf met hulp van Don Hofstee (http://www.donhofstee.nl/?Zelf_afstellen)?
Een fiets brengt je toch ook niet naar de fietsenmaker om de rem of ketting af te stellen.

LaurentB
13 juli 2009, 17:55
Ik denk dat je daarom moet vragen omdat ze het niet uit hun eigen doen.;)
Maar waarom doet je het niet zelf met hulp van Don Hofstee (http://www.donhofstee.nl/?Zelf_afstellen)?
Een fiets brengt je toch ook niet naar de fietsenmaker om de rem of ketting af te stellen.

Nou, ik zou de mensen de kost niet willen geven die dat wel degelijk doen. Zelfs voor het plakken van banden.

soup
13 juli 2009, 18:53
Ik wil het wel proberen maar durf het niet goed (als ik over het radius gedeelte lees).

Goldfoxx
15 juli 2009, 10:34
Ik heb even don hofstee doorgenomen. (had het wel s gezien, maar niet aan gedacht meer).

Als ik het zo goed lees, en mn gitaar opmeet, kom ik tot de conclusie dat de hals goed is afgesteld en de topkam goed is.

Als ik het zo zie staat het brugzadel te hoog. Ik ga na mn vakantie s kijken, denk dat ik het zelf kan oplossen als ik het zo zie. Simpel rekensommetje, en dan heel precies dat stukje eraf vijlen

Goldfoxx
30 juli 2009, 13:42
Ik zou het wel zelf willen proberen, maar heb toch niet de materialen bij de hand om dit te doen.

Heb zojuist de Feedback gebeld, zij gaven aan de gitaar gewoon voor de nop af te stellen, dus binnenkort snel even langs gaan. Het maakt niet uit dat ik de gitaar al een half jaar had.

Goldfoxx
3 augustus 2009, 15:08
Heb zaterdag bij de feedback de gitaar laten afstellen bij de feedback. Ze hebben de hals rechter gezet, wat het probleem helemaal oploste. Heb nu wel heel licht last van fretbuz als ik flink op het ding ram.

De gitaar speelt totaal anders. Ipv van met moeite en pijnlijke vingers kan ik nu heerlijk spelen. Dat zon afstelbeurt de feeling van je gitaar zo kan veranderen. Hij speelt iig nu echt geweldig.

LaurentB
3 augustus 2009, 15:20
Heb zaterdag bij de feedback de gitaar laten afstellen bij de feedback. Ze hebben de hals rechter gezet, wat het probleem helemaal oploste. Heb nu wel heel licht last van fretbuz als ik flink op het ding ram.

De gitaar speelt totaal anders. Ipv van met moeite en pijnlijke vingers kan ik nu heerlijk spelen. Dat zon afstelbeurt de feeling van je gitaar zo kan veranderen. Hij speelt iig nu echt geweldig.

Ja, de hals wil standaard ook wel eens wat te hol staan, en dan gaat-ie ook zwaarder spelen. Een heel klein beetje rammelen bij echt hard aanslaan mag wel, tenzij je natuurlijk voortdurend hard wil aanslaan.