PDA

View Full Version : Fender/Marble



the feable
13 juli 2009, 00:57
Als jullie een kleine 1-kanaals cleane amp moesten kiezen, gingen jullie dan voor een silverface Fender, nwe Fender, of een Marble of een ander dergelijk boutique merk?

Dus: Silverface, Nieuw of Marble....?

Lexvandoef
13 juli 2009, 01:20
Tsja, wat is je budget?

Ik had niet zo'n grote amp nodig, en niet zo'n groot budget, dus ben ik voor een 2dehandse cleane fender gegaan.

Midwolda
13 juli 2009, 08:30
Een paar maanden geleden heb ik een nieuwe Fender Super Champ XD gekocht voor €299,-. 15W buizen, twee kanalen, 16 voices, 16 effecten.
Het cleane kanaal is ook superstrak clean, het voicing-kanaal is vreselijk veelzijdig. Belachelijk veel waar voor m'n geld, absolute aanrader.
Deze is er ook in een 1-kanaals uitvoering, ik meen dat die de Vibro Champ XD heet maar die is 8W buizen en kost maar 3 tientjes minder.

deefke666
13 juli 2009, 08:48
als ik een suggestie mag doen dan zou ik je aanraden om in ieder geval de blackstar ht5 een te proberen... t is niet direct een fender (ex marshall medewerkers) maar ik vind het een super amp voor het geld...
vijf watt, 10 inch speaker,
wel twee kanalen maar het clean blijft echt clean all the way
zonder reverb maar wel met een fx loop
en een draaiknop voor een amerikaans/engelse voicing...

ik heb er vorige week eentje kunnen testen en ik vind het bijna niet te geloven hoe zo'n kleine amp zo goed kan klinken...

grtz d

the feable
13 juli 2009, 08:56
Bedankt voor de reacties! Mijn budget ligt tussen de 750,- en de 1500,-. Helaas zijn de amps die jullie noemen echt geen optie voor mij. Ik hoop dat jullie begrijpen dat als ik het heb over 70's fenders en Marble dat ik echt niet op zoek ben naar een HT-5 of een chinees fendertje van 300,- hoe goed die dingen ook mogen zijn!


Tsja, wat is je budget?

Ik had niet zo'n grote amp nodig, en niet zo'n groot budget, dus ben ik voor een 2dehandse cleane fender gegaan.

Wat voor amp is het precies geworden?

EuroCinema
13 juli 2009, 09:58
Ik zou voor een Marble gaan of (al zijn ze niet makkelijk te vinden) een dr Z, dat zijn 2 amps waarvan ik erg onder de indruk ben.

akkebaas
13 juli 2009, 10:57
Liggen de Marbles dan al niet boven je budget? Marble club reverb vind ik wel een hele goeie.

Midwolda
13 juli 2009, 11:20
Bedankt voor de reacties! Mijn budget ligt tussen de 750,- en de 1500,-.

En dat zegt-ie nou pas... :seriousf:
Je hebt gewoon een luxe-probleem, geef het nou maar toe! ;)

Lexvandoef
13 juli 2009, 11:36
Wat voor amp is het precies geworden?

Ik heb uiteindelijk een Fender Champ II gekocht, klein topje, 18W, 2x 6v6 buizen. Ideaal voor mij, niet al te groot, licht, niet duur en zeker geen goedkope troep. :)

Eko
13 juli 2009, 20:14
Ik ben bevooroordeeld , ik heb 2 Marbles. Een Clubreverb met een 15 ich en een Roadking met 4 x 10. Als het alleen maar voor clean is , bedenk dan dat een amp die je open zet zal opbreken. Een enkelkanaals zal dus op hogere volumes een natuurlijke drive krijgen.
De manier om een clean signaal te houden is een amp te kopen met een hoog vermogen. Bij Marble is dat de Guitarman. Die ligt beduidend buiten je gestelde budget. Dat is net als een Twinreverb een amp met 85 watt en ingebouwde hernia (maar wat een geluid.......).
Een Clubreberb is er in een paar varianten. Een 6L6 / 5881 WXT of een EL84. Daar naast nog een paar speakervariaties , 1 x 12 / 2 x 10 of 1 x 15 inch.
Bel gewoon eens met Arie-Jan in Renkum van Marble. Hij bouwt ze zelf en weet dus hoe hij je wensen , qua geluid , kan vertalen in een amp die bij je past. Als je eenmaal een besluit genomen hebt om in deze klasse een versterker te kopen weet je meestal donders goed hoe je wilt klinken en met welke gitaar. Vaak kun je bij Arie-Jan ook gewoon testen. Ook kun je via de site eens kijken waar een dealer in de buurt zit.
Het enige wat ik uit eigen ervaring kan zeggen is dat je na een tijd gebruiken van dit soort amps je je draai eindelijk vind. Ineens klinken zaken wel zoals ze moeten , altijd en overal.

munkie
14 juli 2009, 21:10
Peavey Classic 30, tweed snoepie met een fraai clean geluid en een prachtige veergalm, beter dan Fender imo. Enig nadeel: hij trekt het niet in een band. Straatprijs 350 a 400 euro.

Aca Ilic
14 juli 2009, 22:00
Classic 50 dan?

Eko
14 juli 2009, 22:41
Wat voor band bedoel je? Van Halen? ACDC? Hoe groot zijn de stadions waar je in speelt? FF terug op aarde. Een 30 watt bak open gezet maakt zoveel lawaai dat er een cafe mee vol speelt. Grotere gelegenheden gebruik je een p.a..
De kunst is om niet teveel wattage te kopen , anders ben je hier weer te vinden om te vragen hoe je dat geluid van die amp op lagere volumes kunt krijgen.
Een Delta Blues o.i.d gaat hard zat. Sterker nog , als blues amp zeer aan te raden voor beginners.
Kijk ook even naar het gestelde budget , grote kans dat hij een serieuze amp wil hebben. Trouwens een Fender 57 twin zou ook kunnen. Meneer Clapton gebruikt ze en is niet ontevreden.

Kim Wilson
14 juli 2009, 22:48
Ik weet niet wat voor gitaar je hebt, maar ik heb een Vibrolux Reverb SF en die werkt echt super met mijn Tele. 22 kg, 2x10" speakertjes, 40 watt en een dikke sound waar je van achterover slaat. Echt een heerlijke bak, die ik al veel eerder had moeten hebben.

Aca Ilic
14 juli 2009, 22:59
Wat voor band bedoel je? Van Halen? ACDC? Hoe groot zijn de stadions waar je in speelt? FF terug op aarde. Een 30 watt bak open gezet maakt zoveel lawaai dat er een cafe mee vol speelt. Grotere gelegenheden gebruik je een p.a..
De kunst is om niet teveel wattage te kopen , anders ben je hier weer te vinden om te vragen hoe je dat geluid van die amp op lagere volumes kunt krijgen.
Een Delta Blues o.i.d gaat hard zat. Sterker nog , als blues amp zeer aan te raden voor beginners.
Kijk ook even naar het gestelde budget , grote kans dat hij een serieuze amp wil hebben. Trouwens een Fender 57 twin zou ook kunnen. Meneer Clapton gebruikt ze en is niet ontevreden.

Fender 57 Twin +1,
goede amp maar niet aan te slepen.....