PDA

View Full Version : Les Paul Junior



the feable
12 juli 2009, 23:39
Wie gebruikt hem en waar voor?

Ik vind de sound van het ding echt helemaal geweldig. Laast op mijn amp gehoord ( soldano) en was helemaal verkocht...
Ik ben alleen bang dat ie wat eenzijdig is...
Voor wat voor sounds gebruiken jullie 'm?

FruscianteFan
13 juli 2009, 00:39
Ik heb geen ervaring met een Les Paul Junior, maar ik heb wel gemerkt dat gitaren met slechts één element niet echt minder veelzijdig zijn dan andere gitaren - zeker als dat ene element goed klinkt.

Rutger
13 juli 2009, 10:53
Geweldige gitaartjes!

Een-/veelzijdigheid heeft puur met je manier van spelen te maken.
Sommigen halen veelzijdigheid uit het spelen met verschillende gitaren, elementen of trapdoosjes, anderen creeren variatie met hun aanslag... Als je van de laatste groep bent dan is een Jr heel veelzijdig :)

Speel subtiel in de buurt van de hals met de toneknop een tikkie terug, en je hebt een mooie warme toon. Met de toneknop vol open, stevig fingerpicken bij de brug en hij is lekker nasty. Of gewoon bruut strummen met een smerige overdrive en je hebt een dikke rocktone. In combinatie met een dynamische amp is het helemaal hemels, dan heb je volledige controle over je tone met je vingers!

barno
13 juli 2009, 12:18
de fenomenale James Hunter is een fervent Junior en Special speler, youtube 'm maar es.

Pepe
13 juli 2009, 12:24
Chris Spedding in zijn Guitar Jamboree (http://www.youtube.com/watch?v=QqpJj2H5Tq0) waar hij een tiental gitaristen voorbij laat komen vond de junior " just fine for the job"

munkie
13 juli 2009, 15:38
Danny Lademacher bij Herman Brood eind jaren 70, allemaal Gibson met P90.

Billy Turf
13 juli 2009, 17:25
We hebben het hier over een Gibson Les Paul Junior niet over een Gibson Les Paul Goldtop (die van Lademacher was blauw gespoten).

Zijn 2 compleet verschillende gitaren

robert-gitarist
13 juli 2009, 18:03