PDA

View Full Version : Gary Moore



Martjeuh
12 juli 2009, 23:04
Heya!:seriousf:

Afgelopen woensdag was ik jarig [17!]
Nu heb ik vandaag van mijn vriendin een cadeau gekregen, 2 kaartjes voor Gary Moore :blast:

Wie is er al een keer hierheen geweest enzo? Ik wil graag weten hoe het was :D

Later, Mart :ok:

TimoSomers
13 juli 2009, 14:28
Gaaf!
Wanneer ga je?
Ik moet 1 augustus op hetzelfde festival spelen als hem, zal wel laten weten hoe het was!

Martjeuh
14 juli 2009, 12:08
29 augustus pas ;O heb er echt zin in ^^

VanMeekeren
14 juli 2009, 12:13
Op het festival met Jan Akkerman en Ruben Hoeke? :o

Ik denk dat ik daar ook maar eens een stel kaarten voor moet scoren, GM is al jaaaaren een grote inspiratiebron voor mij.

Van Meekeren

marc_o
14 juli 2009, 12:14
Jaja, heb 'm vroegahhh, toen alles beter was een paar keer gezien. hij zat toen nog wel in zijn hardrockperiode, die ik persoonlijk beter vind.
Wat kun je verwachten? Een man die laat zien en horen hoe je echt de noten uit een gitaar kunt graven, een geweldige vibrato en een flinke snelheid op een ouderwetse soleermenier, dus gelukkig geen appargioregens.
Zijn stem zal wel ver op zijn zo ondertussen, maar voor mij blijft het een ouderwetse gitaarheld!!

Veel plezier alvast!

Martjeuh
1 augustus 2009, 16:57
Goed om te horen, dat het allemaal super is :D Ik heb er echt zo'n zin in !!

peter_heijnen
1 augustus 2009, 17:19
Gary Moore concerten zijn echt te gek, wanneer ga je?

veel plezier alvast!

nickofzo
1 augustus 2009, 19:36
dan heb je een ubercoole vriendin;)
en gefeliciteerd

Misty
1 augustus 2009, 22:35
gary wie :seriousf::seriousf::seriousf:
oke t is 5 jaar geleden ,maar zijn stem is best goed voor gary
en maar te zwijgen over zijn gitaarkunst
http://www.youtube.com/watch?v=XXYjEMTQRm0

levi
3 augustus 2009, 19:05
Heya!:seriousf:

Afgelopen woensdag was ik jarig [17!]
Nu heb ik vandaag van mijn vriendin een cadeau gekregen, 2 kaartjes voor Gary Moore :blast:

Wie is er al een keer hierheen geweest enzo? Ik wil graag weten hoe het was :D

Later, Mart :ok:

LOl percies het zelfde als mij ik ben ook 17 geworden (11 juni) maar ik heb karten gekregen van me zus :D ook de zelfde datum in de Heinekenmusic hal maar ik d8 dat het 28 ste was???
Maar ik ken hem alleen van cd's nog nooit in het echt gezien :).
Jan Akkerman ben ik niet zo een fan van.

AoDf
4 augustus 2009, 13:30
Weet iemand hoe e.e.a. deze avond zal gaan verlopen? Is het gewoon Gary Moore als hoofdact met Akkerman in het voorprogramma of delen Akkerman en Moore de avond met allebei een set van een bijv. een uur.

Ik wil Gary Moore graag zien optreden maar Akkerman boeit me niet, heb geen zin om te gaan als ik een halve avond naar Akkerman moet kijken en daarna een ingekorte Gary Moore set zie.

nickofzo
4 augustus 2009, 18:04
Op het festival met Jan Akkerman en Ruben Hoeke? :o

Ik denk dat ik daar ook maar eens een stel kaarten voor moet scoren, GM is al jaaaaren een grote inspiratiebron voor mij.

Van Meekeren




over jan akkerman gesproken..
ik heb een poos terug met thijs van leer (van focus) gejamt;) hij op zijn hammondorgeltje en fluit :D geniaal!! de verhalen van die man zijn ook zo mooi..

maargoed..

back on topic

nickofzo
6 augustus 2009, 16:31
iets meer dan 3 weken nog!!

Comfortably Daniel
7 augustus 2009, 08:41
Ik heb ook een stel kaarten voor de 29ste. Kan ik 'm eindelijk weer eens in 't echt zien. Is alweer veel te lang geleden! :lp:

Ben ook wel benieuwd hoe de avond gaat verlopen. Akkerman was vroeger wel goed, maar tegenwoordig...hmmz :dontgeti:

Martjeuh
14 augustus 2009, 19:56
Super vet dat jullie ook allemaal gaan! 't zijn staanplaatsen toch? Hoopt t wel ^^

mrweird
30 augustus 2009, 01:30
Ikke was d'r ook! En 't was helemaal toppie! Inderdaad, z'n stem is wel eens beter geweest, de hoge noten bv in opener pretty woman kwamen d'r niet meer zo heel best uit maar gitaar spelen doet hij nog als de beste! Ik is helemaal happy want ik heb de man die met z'n album wild frontier jaren geleden mij aan het gitaar spelen gezet heeft nu eindelijk 's een keer live mogen aanschouwen. Tjeempus wat een vet breed gitaar geluid heeft die man... De heineken music hal heeft staan schudden op z'n fundamenten..

Nu gaat ik ff zzzlapen...

Comfortably Daniel
30 augustus 2009, 15:29
Was inderdaad een lekkere performance! Gary kan het nog steeds :lp:

Jammer van Akkerman...'t is toch wel een beetje een ouwe mafkees aan het worden. Ik vond z'n geluid zwaar knudde en z'n spel was nog niet de helft van wat het ooit geweest is.

Les TeleStrat
30 augustus 2009, 18:03
Tsja.. ouderdom komt met gebreken. Gitaristen zijn ook maar mensen. Maar als je het mij vraagt zijn Akkerman en Moore beter voor hun leeftijd dan Clapton, Knopfler...

Ik vind het een geweldige avond. Helemaal vanuit Zeeland riching Amsterdam maar het was het meer dan waar.. Rock 'n' Roots guitar night.. Alleen de combi Ruben Hoeke-Jan Akkerman vond ik niet geweldig. Hoeke had een ***sound en kreeg zn feedback niet onder controle. Akkerman en Moore wisten wel hoe ze hun gitaar moesten temmen, laten brullen, gevoelig laten klinken.. kortom.. geweldig

THE BLUES IS ALLRIGHT!!:blast:

Henri H
30 augustus 2009, 18:17
Hmmm, helaas gemist!

Toen ik een poosje geleden die opname van Red House zag, was ik er (opnieuw) van overtuigd dat ie "het" nog steeds erg goed kan.

Één van m'n favoriete gitaristen aller tijde. :rockon:

Comfortably Daniel
31 augustus 2009, 09:15
Ik vond het in elk geval jammer dat Hoeke geen eigen stukje heeft gekregen. Samen met Akkerman vond ik geen goeie combi eerlijk gezegd, heb 'm wel wat beters horen spelen. Ik ben na 2 minuten Akkerman-Hoeke de zaal uit gelopen...ik kreeg koppijn van die gasten. :(

En tjah...wat je zegt...ouderdom komt met gebreken, maar als ik een David Gilmour(63), BB King(83) of Carlos Santana(62) hoor, hoor ik gitaristen die door de tijd zijn gerijpt en nog steeds doen wat ze vroeger deden. Als ik bij Akkerman(met z'n 62 ook niet ouder de hiervoor genoemden) dan 1 op 20 noten mis hoor gaan en hij over het algemeen slordig speelde, krijg ik toch een vreemd onderbuik-gevoel.

Maar goed...Moore heeft alles dubbel en dwars goed gemaakt! :ok:

Henri H
31 augustus 2009, 09:40
Oeh, na 2 minuten al?
Ik vind Akkerman wel OK, mag 'm wel, ik houd wel van eigenzinnige types wat dat betreft, maar Gary Moore blijft wat mij betreft een kanjer.

Welke versterker gebruikt ie eigenlijk op dat Red House filmpje? Het lijkt me een JCM 800 split channel (2210) toe?!

Comfortably Daniel
31 augustus 2009, 10:37
Oeh, na 2 minuten al?

Jup...toen Hoeke het podium op kwam en ze begonnen te freaken had ik meteen zoiets van; "Jammer, maar helaas."
Ik dacht bij Akkerman nog, misschien wordt het beter, maar dat was ook niet het geval.:makeup:

charlotte
31 augustus 2009, 13:50
Hey Luitjes :)

Deze wilde ik,als fan en Les Paul bouwster, absoluut niet missen,Jan Akkerman was wel aardig,maar Gary Moore is The Boss.
Jammer dat ze 2 x zgn een toegift gaven,en slechts 1,5 uur gespeeld hebben,en zijn bekenste nummer "Still got the Blues" niet ten gehore heeft gebracht,maar desalniettemin hebben wij genoten,stond vooraan en daardoor een aantal leuke foto's kunnen maken met mijn mobieltje.

The (Les Paul) Master in action ;
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders6/Gary%20Moore%20HmH%202009.jpg

meer foto's van dit concert op mijn site,zie onderaan de startpagina.

groetjes Charlotte :lp:

mrweird
31 augustus 2009, 14:23
Hey Luitjes :)

Deze wilde ik,als fan en Les Paul bouwster, absoluut niet missen,Jan Akkerman was wel aardig,maar Gary Moore is The Boss.
Jammer dat ze 2 x zgn een toegift gaven,en slechts 1,5 uur gespeeld hebben,en zijn bekenste nummer "Still got the Blues" niet ten gehore heeft gebracht,maar desalniettemin hebben wij genoten,stond vooraan en daardoor een aantal leuke foto's kunnen maken met mijn mobieltje.

groetjes Charlotte :lp:

Tx!!! Hij staat nu op m'n werkcomputer als bureaublad achtergrond! :D Ik zat stiekem nog ff te hopen op een oud rockklassiekertje als toegift, een out in the fields/over the hills and far away want dan was ik helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal uit m'n dak gegaan.

Henri H
31 augustus 2009, 14:42
Akkerman kan het ook nog best wel blijkbaar: http://www.youtube.com/watch?v=QNs9HEImeR8

Maar gebruikt ie nou een pod?!

Jason34
31 augustus 2009, 16:34
Ik was er ook bij. Het was inderdaad een geweldig concert. Akkerman vond ik alleen maar leuk toen hij de oude Focus nummers speelde, vooral Tommy en Hocus Pocus. Gary Moore had een paar fantastische lange geimproviseerde solo`s en van dat lange rustige nummer (volgens mij van zijn laatste cd) raakte ik zowat in een roes. Geen Still got the Blues maar wel Parissiene Walkway wat toch wel een grotere topper is in mijn ogen. Ben blij dat ik een concert van Gary heb meegemaakt. We want Moore.

Les TeleStrat
31 augustus 2009, 17:23
Zouden mensen met (goede) foto's van het concert van zaterdag mij een PM willen sturen?

Thanks!!:gitarist:

arjanb01
31 augustus 2009, 18:24
Akkerman kan het ook nog best wel blijkbaar: http://www.youtube.com/watch?v=QNs9HEImeR8

Maar gebruikt ie nou een pod?!

Yeps, pod xt live voor (stereo) effecten, in 19inch rack uitvoering. Eindtrap die hij gebruikt is van marble amps.

Les TeleStrat
31 augustus 2009, 18:37
en van dat lange rustige nummer (volgens mij van zijn laatste cd) raakte ik zowat in een roes.

Dat moet I Love You More Than You'll Ever Know geweest zijn. Inderdaad een supernummer, net als Mojo Boogie (met slide op een Gibson BFG) en dat supervlugge countryblues nummer Down The Line (op een Firebird)

Gearjunkie
31 augustus 2009, 19:36
Gary Moore was inderdaad geweldig zaterdagavond, maar wie weet hoe dat nummer heet dat Akkerman en Hoeke samen als laatste speelden???

Les TeleStrat
31 augustus 2009, 21:51
Gary Moore was inderdaad geweldig zaterdagavond, maar wie weet hoe dat nummer heet dat Akkerman en Hoeke samen als laatste speelden???

Wat ze als laatste spelen was een medley met o.a. Hocus Pocus en Sylvia volgens mij. Het een-na laatste nummer was lekker bluesy, maar weet ook niet hoe die heet.

Ik vond het wel irritant luid toen Ruben en Jan samenspeelden:P Maar het hardst was Walkin' by Myself volgens mij:lp:

Henri H
31 augustus 2009, 23:37
Yeps, pod xt live voor (stereo) effecten, in 19inch rack uitvoering. Eindtrap die hij gebruikt is van marble amps.Gebruikte hij de pod als preamp?

Gearjunkie
31 augustus 2009, 23:51
Wat ze als laatste spelen was een medley met o.a. Hocus Pocus en Sylvia volgens mij. Het een-na laatste nummer was lekker bluesy, maar weet ook niet hoe die heet.

Ik vond het wel irritant luid toen Ruben en Jan samenspeelden:P Maar het hardst was Walkin' by Myself volgens mij:lp:

Thanx, ik bedoelde idd Sylvia

arjanb01
4 september 2009, 07:35
Gebruikte hij de pod als preamp?

De podxt gebruikt hij voor de effecten, ja dus als pre-amp.

Martjeuh
9 september 2009, 00:05
Ja, het was iid echt geweldig! Ik stond helemaal vooraan ! Wel lekker voor je oren, die harde solo's maar who cares ^^