PDA

View Full Version : Zelf afstellen gitaar dan maar?



Quasar
12 juli 2009, 20:09
Mijn tweede hands strat heeft nieuwe, iets zwaardere snaren nodig en ook een controle op actie, hoogte elementen en hals. Na het lezen van de reviews op dit forum van "bekende" maar niet zeer geliefde speciaalzaken zoals Rikkers, ene "Dick" en Patrick Koopman en mijn eigen mindere ervaringen bij o.a. Tonika, vraag ik me af of ik mijn geliefde, bijna krasloze en spiegelgave zwarte strat wel wil afgeven aan anderen...:???:

Weet iemand in of rond de stad Groningen een echte goede speciaalzaak? of anders een site waar het e.e.a. staat over de afstelmogelijkheden (voornamelijk de interactie daartussen) en het gereedschap dat daarvoor nodig is. Dan heb ik het over het opmeten van de hoogte van de snaren, de hals, de brug en evt kam.

JohnLord
12 juli 2009, 20:11
Kijk eens op de site van forumlid Rinze, heb ik erg veel aan gehad.

zeiler
12 juli 2009, 20:23
ik kreeg deze pas van een forumlid :o!!!

http://www.donhofstee.nl/?Zelf_afstellen

net gebruikt voor mijn acoustische gitaar, iets mee aangerommeld maar mijn gitaar speelt weer als een zonnetje :)!

succes in ieder geval!

p.s. de samensteller van die site woont in Groningen, geen idee of hij hier op 't forum actief is, maar handig is 't zeker :D!

vulvasonic
12 juli 2009, 20:29
Mijn tweede hands strat heeft nieuwe, iets zwaardere snaren nodig en ook een controle op actie, hoogte elementen en hals. Na het lezen van de reviews op dit forum van "bekende" maar niet zeer geliefde speciaalzaken zoals Rikkers, ene "Dick" en Patrick Koopman en mijn eigen mindere ervaringen bij o.a. Tonika, vraag ik me af of ik mijn geliefde, bijna krasloze en spiegelgave zwarte strat wel wil afgeven aan anderen...:???:

?!?!?!?!??!?!?!?! :eek:

Lees ik het nu goed?
Ik heb namelijk serieus nog NOOIT iets negatiefs over Patrick gehoord of gelezen. Ik ken hem als een buitengewoon vriendelijk mens en een uiterst bekwaam vakman. En ik zal het nooit nalaten om dat aan anderen te vertellen en dat doe ik dus ook. Nooit heeft iemand me daar in tegen gesproken.

Ik zit me hier dus werkelijk vol verbazing af te vragen, wie jou het idee heeft gegeven dat Patrick niet zo 'geliefd' zou zijn?

Patrick Koopman komt om in het werk en heeft een razend druk. Hierdoor kan het voorkomen dat je misschien langer dan gebruikelijk zal moeten wachten voor je je instrument weer kunt komen ophalen. Wellicht dat iemand je om die reden heeft afgeraden om je gitaar door hem te laten afstellen?

:???:

Flipkoos
12 juli 2009, 21:31
In Leek, da capo, schijnt een heel goede "afsteller" te zitten. Zeer goede verhalen over gehoord. Misschien gaat mijn spul daar binnenkort ook maar eens heen. Don Hofstee stelt me veel te laag af. Is me al een paar keer overkomen bij hem dat ik na een afstelbeurt last van fretbuz had. Verder prima vakman voor overige klusjes trouwens, maar iets andere smaak wat afstelling betreft.

ton36
12 juli 2009, 21:59
gitaarwerk te spanga, vlakbij wolvega
daar ga ik altijd naar toe en iedere keer als ik daar vandaan kom suizen mn oren door alle info die ik letterlijk over me uitgestort krijg
peter is een vakman pur sang en niet te beroerd om uit te leggen wat ie doet en waarom en hoe
als je de afstand kunt overbruggen, zeker doen
http://www.gitaarwerk.com/

Apenzoon
12 juli 2009, 22:19
gitaarwerk te spanga, vlakbij wolvega
daar ga ik altijd naar toe en iedere keer als ik daar vandaan kom suizen mn oren door alle info die ik letterlijk over me uitgestort krijg
peter is een vakman pur sang en niet te beroerd om uit te leggen wat ie doet en waarom en hoe
als je de afstand kunt overbruggen, zeker doen
http://www.gitaarwerk.com/

Amen to that.

mesaman
12 juli 2009, 22:22
ik bel pk guitars (patrick koopman)morgen voor info en dingen aan mn gitaren.klasse vakman!gewoon goed! probeer het eerst zelf en anders bel je patrick toch even?

Quasar
12 juli 2009, 23:59
?!?!?!?!??!?!?!?! :eek:

Ik zit me hier dus werkelijk vol verbazing af te vragen, wie jou het idee heeft gegeven dat Patrick niet zo 'geliefd' zou zijn?

:???:

Je hebt gelijk, ik moet niet meteen met één wat mindere ervaring namen gaan noemen (onze Freddie Krueger had een wat mindere ervaring bij het refretten). Ik geloof je als je zegt dat hij wel goed is, ik zal hem in gedachten houden.

:blast: