PDA

View Full Version : U2 360 tour



caliban
12 juli 2009, 18:19
Gisteren in Parijs hiernaar gaan kijken. Fantastische show! Vier jaar geleden was ik ook in Parijs geweest voor de Vertigo-tour. Muzikaal gezien deze keer even goed, maar het podium was een meerwaarde. We hadden opnieuw zitplaatsen (vrij dichtbij het podium) en ditmaal konden we alles veel beter zien.
Grappige was dat ze een foutje hebben gespeeld in Vertigo. De drummer begon iets te vroeg, ze zijn denk ik een halve seconde gestopt, en bam, opnieuw verder. Niet-muzikanten hebben er niks van gehoord.
Voorprogramma was Kaiser Chiefs, een band die ik normaal veracht, maar live viel het goed mee. De muziek was nog altijd wat aan de saaie kant (typisch Britse band van de laatste vijf jaar, denk Bloc Party enzoverder), maar de show was heel fijn. De zanger heeft heel wat effect op het publiek en dat doet veel goed. De zanger van Bloc Party heeft ook veel effect op het publiek (vooral het vrouwelijke deel van het publiek dan), maar vorig jaar op Pukkelpop vond ik hun show naar de saaie muziek ook gewoon slecht.

Mitch
12 juli 2009, 19:21
Tja, 't is nogal een foutenfestival wat ik er tot nu toe van gezien heb. Zoek voor de gein eens 'One' op Youtube van Barcelona, eerste avond. Mijn god zeg... Als het in Parijs alleen nog Vertigo was die niet loopt dan heb ik goede hoop dat ze in Amsterdam weer strak spelen :D Podium is inderdaad wel indrukwekkend.
Maar goed, voor de rest zitten hier alleen U2 haters hoor dus verwacht niet teveel van dit topic ;)

Makor1966
12 juli 2009, 20:06
Geen U2 hater, alleen weinig geld voor zulk soort dingen over op het moment. Zou dus 6 dagen naar Wapenveld maar worden er uiteindelijk 5.
We gaan een dagje eerder terug omdat m'n vriendin wel naar U2 gaat.:makeup:
Maar de jacht op een huurwoning gaat wel redelijk ivm vakantieperiode. Bij 2 huisjes bij de eerste 10 gegadigden,
dus wie weet gaat het me de komdende 6 weken lukken.:ok:

En ik heb de Joshua Tree gezien... dus ik kan rustig thuisblijven:satisfie:

caliban
12 juli 2009, 20:22
En ik heb de Joshua Tree gezien... dus ik kan rustig thuisblijven:satisfie:

Ben jij die tour gaan kijken? Is namelijk mijn favoriete U2 plaat.

Makor1966
12 juli 2009, 20:52
Yep :satisfie: In het voorprogramma Intuanua en The Pretenders (misschien nog iets?). Veldkaartje FL 41,- Feyenoord Stadion, 10 juli 1987. Heb zelfs nog foto's gemaakt en m'n eerste blowtje gerookt die dag. Was helemaal super. Op een gegeven moment begon iedereen op de maat van de muziek te springen, was gaaf! De hele vloer ging op en neer. Schijnt op de tribunes wat angstig te zijn geweest :D
Een van de betere concerten ooit :ok:

caliban
12 juli 2009, 21:15
The Pretenders vind ik niet super, maar toch. Heb ze aantal jaar geleden op Marktrock gezien.

Barkeepert
12 juli 2009, 23:02
Ik ga de 20e, kan niet wachten. Wel jammer dat ik weer hetzelfde voorprogramma heb als vorige keer (Snow Patrol), maar het is gelukkig absoluut geen verkeerde muziek.


Yep :satisfie: In het voorprogramma Intuanua en The Pretenders (misschien nog iets?). Veldkaartje FL 41,- Feyenoord Stadion, 10 juli 1987. Heb zelfs nog foto's gemaakt en m'n eerste blowtje gerookt die dag. Was helemaal super. Op een gegeven moment begon iedereen op de maat van de muziek te springen, was gaaf! De hele vloer ging op en neer. Schijnt op de tribunes wat angstig te zijn geweest :D
Een van de betere concerten ooit :ok:
De Kuip schijnt daar inderdaad niet zo goed tegen te kunnen :p

caliban
12 juli 2009, 23:25
De vorige keer hadden wij Snow Patrol en Starsailor in het voorprogramma, beide geen slechte bands, maar ze zijn niet gemaakt om in stadions te spelen, veel te weinig ambiance.

zjanke
13 juli 2009, 11:59
Yep :satisfie: In het voorprogramma Intuanua en The Pretenders (misschien nog iets?). Veldkaartje FL 41,- Feyenoord Stadion, 10 juli 1987. Heb zelfs nog foto's gemaakt en m'n eerste blowtje gerookt die dag. Was helemaal super. Op een gegeven moment begon iedereen op de maat van de muziek te springen, was gaaf! De hele vloer ging op en neer. Schijnt op de tribunes wat angstig te zijn geweest :D
Een van de betere concerten ooit :ok:
Wij stonden eerste ring, was wel apart om naar boven te kijken en jezelf af te vragen of de hele handel wel zou blijven hangen daar bovenin.
Als het goed is ga ik woensdag alsnog een kaartje ophalen, wil het toch wel zien.

Makor1966
13 juli 2009, 12:30
Wij stonden eerste ring, was wel apart om naar boven te kijken en jezelf af te vragen of de hele handel wel zou blijven hangen daar bovenin.
Als het goed is ga ik woensdag alsnog een kaartje ophalen, wil het toch wel zien.

Mazzelaar :cooler:

LaszloVersteeg
14 juli 2009, 00:16
Wij stonden eerste ring, was wel apart om naar boven te kijken en jezelf af te vragen of de hele handel wel zou blijven hangen daar bovenin.
Als het goed is ga ik woensdag alsnog een kaartje ophalen, wil het toch wel zien.

hoe ben je in hemelsnaam nog aan 'n kaartje gekomen?:dontgeti:

zjanke
14 juli 2009, 00:33
zwarte markt. Kost wel iets meer en normaalgesproken doe ik dat niet, maar ik mag mezelf even troosten :makeup::cheerup:

ruezzz
14 juli 2009, 01:17
Show ziet er indrukwekkend uit met dat space-geval.
Ik hoop alleen voor jullie dat het geluid beter is dan de vorige keer.
Wat was dat een tegenvaller in die galmbak, ik heb me toen voorgenomen om nooit meer naar de Arena te gaan voor een concert. (Bono preekte toen ook al veel, maar ik kon er werkelijk geen woord van verstaan...)
Vriend van mij heeft destijds nog schriftelijk zijn beklag gedaan bij Mojo.
Hij heeft toen nog wel een brief terug gekregen met de belofte dat ze er iets aan zouden doen (akoestische maatregelen).
Maar anyways: veel plezier ;-)

caliban
14 juli 2009, 12:43
Vorige show die ik in Parijs gezien heb preekte Bono veel meer, deze keer heel af en toe. Het stoorde mij vorige keer niet, maar nodig is anders.

Mr Orange
14 juli 2009, 13:30
ik ga volgende week dinsdag
kaart gekregen van een zakenrelatie :ok:

ben benieuwd ! :strat:

TimmU
14 juli 2009, 23:13
Ik zie wel weer, dat word genieten.....

flowerchild
16 juli 2009, 21:29
Ik ga de 21e naar het concert, heb er al zo'n zin in!
Word me eerste U2 concert dus dat is al helemaal spannend! :D

Barkeepert
21 juli 2009, 20:25
Was geweldig gisteren! Het geluid was wel een stuk beter dan vorige keer, kwam door al die zwarte doeken die ze overal tegen het plafond opgehangen hadden denk ik. Bono heeft bijna niet gepreekt en het preken dat hij dan wel deed was niet vervelend.

Orgasmocaster
22 juli 2009, 03:37
Yep :satisfie: In het voorprogramma Intuanua en The Pretenders (misschien nog iets?). Veldkaartje FL 41,- Feyenoord Stadion, 10 juli 1987. Heb zelfs nog foto's gemaakt en m'n eerste blowtje gerookt die dag. Was helemaal super. Op een gegeven moment begon iedereen op de maat van de muziek te springen, was gaaf! De hele vloer ging op en neer. Schijnt op de tribunes wat angstig te zijn geweest :D
Een van de betere concerten ooit :ok:

volgens mij was het 'the kinks' of iets wat er mee te maken heeft.
ik was dr ook bij ;)

Mr Orange
22 juli 2009, 11:12
was geweldig gisteren ! the edge heeft bij elk nummer denk ik wel een andere gitaar gebruikt :seriousf:
Echt zo knap hoe ze met 4 man en hier een daar een synth zo'n sound kunnen neerzetten.
zwaar genieten ! :strat:

Frustastic
22 juli 2009, 11:32
Was geweldig gisteren, geluid was inderdaad goed. Maar het geluid van Snow Patrol viel een beetje tegen.

En The Edge is gewoon een dijk van een gitarist

spirit
22 juli 2009, 11:39
Maar goed, voor de rest zitten hier alleen U2 haters hoor dus verwacht niet teveel van dit topic ;)


Hé, hé, niet iedereen over één kam scheren hier hé, maar ik weet wat je bedoeld :cooler:

Gisteren ben ik ook geweest, geluid liet af en toe wel te wensen over, maar d'r staat wel wat qua show, en dat maakt veel goed.
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC05325.jpg
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC05413.jpg
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC05434.jpg

driesenries
22 juli 2009, 20:30
Ik was er de 21ste geweest en ik zat tweede ring op de tiende rij van boven!!!
Show was geweldig.
U2 was strak en vrijwel foutloos.
Het geluid was hard (waarom nou toch altijd zo hard!!) maar er waren wel verbeteringen aangebracht in de Arena (doeken aan het plafond) waardoor het veel minder galmde.
Ik ben zo'n beetje opgegroeid met U2 hahaha.
Het eerste U2 concert dat ik gezien heb was op 31 oktober 1984 in Rotterdam tijdens de Unforgettable fire tour.
Daarna heb ik elke tour gezien met uitzondering van de "all that you can't leave behind" tour in Arnhem.
Ik vind het wel jammer dat het een "greatest hits" show is geworden.
Ik heb "Pride", "with or without you" en "Streets" nu wel gehoord.
Ik zou ze nog wel eens willen zien in Paradiso met wat onbekendere nummers.
Zeg maar zoals The Stones het een paar jaar geleden hebben gedaan in Paradiso.
Snow Patrol is een geweldig goede opener geweest voor U2.
Deze band komt zeker tot z'n recht in Ahoy of de HMH.
Op pinkpop waren ze ook al goed op dreef.

Frustastic
23 juli 2009, 12:46
Hé, hé, niet iedereen over één kam scheren hier hé, maar ik weet wat je bedoeld :cooler:

Gisteren ben ik ook geweest, geluid liet af en toe wel te wensen over, maar d'r staat wel wat qua show, en dat maakt veel goed.
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC05325.jpg
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC05413.jpg
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC05434.jpg

Iemand enig idee waarom er een beeldscherm daar staat voor Larry?(bij de waterflesjes)

Rinze
23 juli 2009, 12:54
Zo te zien zijn ze ook net de kamers van hun kinderen aan het verven. Kan ik zo meedoen met mijn kloffie :ok:

Laatst een stuk op tv gezien van een optreden, moet zeggen dat ik ze toch wel goed vind. Het zal nooit mijn favoriete muziek worden maar waarom iedereen ze hier zo moet bashen is mij ook niet duidelijk (zal toch wel jaloezie zijn). Ik vind dat ze nog aardig knallen.

B_2_the_a
23 juli 2009, 13:03
Iemand enig idee waarom er een beeldscherm daar staat voor Larry?(bij de waterflesjes)

Kunnen diverse dingen zijn:
setlist, songteksten (autocue) maar het kan ook een afkijk zijn, omdat de rest van de band overal rondloopt, zo kan hij ze nog volgen (is misschien handig voor cue's)

Frustastic
23 juli 2009, 14:47
Oke, snap et :)