PDA

View Full Version : Pedalboard Voedingsprobleem



Tristan
12 juli 2009, 17:47
Hee Dudes,

Ik vroeg me af wat volgens jullie de beste optie is, ik wil namelijk naast mijn Pedal Power 2+ nog een extra voeding aanschaffen zodat ik mijn gehele pedalboard kan voorzien van stroom en later eventueel nog kan uitbreiden...
Ik dacht zelf aan de Burkey Flatliner SIX of misschien de T-rex Fueltank Jr want ik wil wel een kleine unit met gescheiden uitgangen die ik nog naast mijn PP2+ onder de Pedaltrain 2 kan bevestigen, maar misschien hebben jullie een beter idee?

Ik wil de volgende pedalen van stroom voorzien:
1. Dunlop Jimi Hendrix Wah
2. Visual Sound Volume
3. Boss TU-2
4. Boss OC-2
5. Homebrew Electronics Big D
6. Danelectro Transparent Overdrive V1
7. Electro Harmonix Small Clone
8. Electro Harmonix Deluxe Memory Man
9. Akai Headrush E1

De Wah, Volume, TU-2, OC-2, Big D en Memory Man werken in ieder geval perfect met mijn PP2+, maar voor de rest zit ik nog met wat probleempjes:
- de Small Clone heeft 9V nodig op 100mA, op de website zeggen ze dat 'ie tip positive is, betekent dat dan dat 'ie center negative is?
Dat zou relaxt zijn want dan kan ik 'm met mijn PP2+ voeden...
- de Headrush zou volgens de website 9V op 160mA nodig hebben, is dat mogelijk met de PP2+ of kan ik hiervoor dan toch beter een losse one-spot aanschaffen?
Vreemd genoeg lijkt de Headrush soms niet helemaal 100% te werken met de PP2+ op de normale uitgang maar met een gewone Boss adapter dan weer wel, kan dat kloppen?

Alvast bedankt voor de hulp! :)

Groetjes,
Tristan

Nielsje
12 juli 2009, 18:53
Hm.. ik zou niet voor de fueltank gaan, dat is niets meer dan een veredelde daisychain in een doosje, ga dan voor de Burkey six.

The smallclone is tip positive, dus inderdaad 'center negative', maar je hebt wel zo'n verloop stekkertje nodig, maar kan verder normaal aangesloten worden.

Over je headrush: hoeveel kan je pp2+ leveren op één uitgang? Als dat maar maximaal 100 mA is, geloof ik wel dat 'ie moeilijk kan gaan doen. Met een gewone losse one-spot werkt 'ie overigens prima.

Nitefly7
12 juli 2009, 19:03
Hee Dudes,


Ik wil de volgende pedalen van stroom voorzien:
1. Dunlop Jimi Hendrix Wah
2. Visual Sound Volume
3. Boss TU-2
4. Boss OC-2
5. Homebrew Electronics Big D
6. Danelectro Transparent Overdrive V1
7. Electro Harmonix Small Clone
8. Electro Harmonix Deluxe Memory Man
9. Akai Headrush E1

De Wah, Volume, TU-2, OC-2, Big D en Memory Man werken in ieder geval perfect met mijn PP2+, maar voor de rest zit ik nog met wat probleempjes:
- de Small Clone heeft 9V nodig op 100mA, op de website zeggen ze dat 'ie tip positive is, betekent dat dan dat 'ie center negative is?
Dat zou relaxt zijn want dan kan ik 'm met mijn PP2+ voeden...
- de Headrush zou volgens de website 9V op 160mA nodig hebben, is dat mogelijk met de PP2+ of kan ik hiervoor dan toch beter een losse one-spot aanschaffen?
Vreemd genoeg lijkt de Headrush soms niet helemaal 100% te werken met de PP2+ op de normale uitgang maar met een gewone Boss adapter dan weer wel, kan dat kloppen?

Alvast bedankt voor de hulp! :)

Groetjes,
Tristan

Je PP2+ levert toch wel genoeg stroom voor die pedaaltjes? de 1e 8 (mischien zelfs Headrush erbij) zou met een 1spot kunnen lukken..

en als dat niet zo is, kun je'm toch ook gewoon vervangen door een Flatliner ? ik zie het nut niet 1 van 2 'super-voedingen'..
gewoon een split-kabeltje op 1 van de uitgangen.. ?
de Headrush-adapter levert misschien 160mA, maar of hij 't ook gebruikt..
gewoon proberen op je pedalboard/PP2, anders 1spot erbij..!

tip positive = 3,5mm jack jargon.. met een verloopstukje (PP2+ of 1Spot) kun je van 5,5mm plug naar 3,5mm jack; de 5,5mm (Boss-)plug is center negative -> 3,5mm tip positive !

Nielsje
12 juli 2009, 19:08
De headrush adapter levert volgens mij 300 mA?! (zo uit het blote hoofd, wat overigens een onding is). De headrush is een nogal forse digi-delay/looper, dus ik geloof wel dat 'ie 160mA kan trekken op bepaalde momenten, wat dat betreft zijn digi-delays geen lieverdjes..

the sure thing
12 juli 2009, 19:35
De headrush adapter levert volgens mij 300 mA?! (zo uit het blote hoofd, wat overigens een onding is). De headrush is een nogal forse digi-delay/looper, dus ik geloof wel dat 'ie 160mA kan trekken op bepaalde momenten, wat dat betreft zijn digi-delays geen lieverdjes.. Ik gebruik de TU-2 uitgang om mijn 9e pedaaltje te voeden. En/of de "stroom" uitgang van de PP kan je naar een (op je board gemonteerd) stopcontactje leiden zodat je daar je adapter in kan stoppen.

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/floorboardjuni20081.jpg

Tristan
12 juli 2009, 21:56
De headrush adapter levert volgens mij 300 mA?! (zo uit het blote hoofd, wat overigens een onding is). De headrush is een nogal forse digi-delay/looper, dus ik geloof wel dat 'ie 160mA kan trekken op bepaalde momenten, wat dat betreft zijn digi-delays geen lieverdjes..

Okee, tof, dan is dat probleem met de Small Clone opgelost, zit ik alleen nog met die Headrush...
Moet waarschijnlijk dan toch een one-spot of een andere goede adapter die 200 a 300mA levert en een Flatliner SIX erbij kopen wil ik alles helemaal super hebben vrees ik...
De Fueltank Jr heeft trouwens wel gescheiden uitgangen als ik de juiste info heb, maar de Flatliner SIX is natuurlijk een stuk veelzijdiger...
Iemand nog ideetjes?

Tristan
12 juli 2009, 22:08
Is er hier iemand die ervaring heeft met de Axis Switch Mode, als alternatief voor de one-spot?
Daar zitten namelijk al een hele zooi kabeltjes bij dus dan kan ik for the time being mijn pedalboard met dat ding en de PP2+ voeden en dan later als ik nog meer effecten erbij krijg de Flatliner SIX erbij kopen...

Rutger Molenberghs
12 juli 2009, 22:10
Volgens de website van Voodoolab, heeft de PP2+ twee uitgangen die 250mA kunnen leveren (die L6 uitgangen). Ik plak hieronder het stukje dat ze er zelf over schrijven.

9V (x2) – High Current 9V and Line 6 Modelers
These two outputs each deliver 250mA allowing you run high current draw effects like the Boss DD-20 Giga Delay or Line 6 DL4 Delay Modeler. Via switches underneath the Pedal Power 2 Plus, these two outputs can be separately configured for regulated (Boss Twin Pedals) or unregulated (Line 6 Modelers) power allowing you to run both units if so desired. These outputs can also power any standard 9V effects as well.

Het lijkt me met deze uitgangen wel mogelijk om je Head Rush te voeden.

Tristan
12 juli 2009, 23:03
Ah, bedankt man, begreep dat stukje al nooit maar dat betekent dus gewoon dat die twee uitgangen 250mA leveren in plaats van 100mA...
Dan kan ik 7 van mijn pedalen voeden, waaronder de Headrush, Small Clone en de Deluxe Memory Man, te gek! :)
Ik denk dat ik dan eerst maar eens een One-Spot, Godlyke Power-All of zo'n Axis Switch Mode erbij koop...

Rutger Molenberghs
12 juli 2009, 23:13
Ah, bedankt man, begreep dat stukje al nooit maar dat betekent dus gewoon dat die twee uitgangen 250mA leveren in plaats van 100mA...
Mode erbij koop...

Je moet ze dan wel nog instellen op 'regulated' of 'unregulated'. Welke je nodig hebt weet ik niet zeker, maar ik vermoed regulated. Kijk toch voor alle zekerheid maar eens in de handleiding van zowel je PP2+ als die van je Headrush.

Tristan
13 juli 2009, 00:34
Ik denk ook dat het gewoon de regulated uitgang zou moeten zijn, gezien de Headrush bij mij altijd prima heeft gewerkt op een gewone Boss PSA adapter...
Ik check het nog wel even, maar iedereen onwijs bedankt in ieder geval! :)
Ik denk trouwens dat ik eerst gewoon een simpele daisy chain aanschaf, dan kan ik waarschijnlijk wel mijn twee drives of een van mijn drives en mijn OC-2 vanuit de TU-2 voeden, dat is nog simpeler... :)

pippydude
13 juli 2009, 14:10
Hoe heb je de PP2 zo ver gekregen dat hij de Memory Man (24v) voedt?

Tristan
14 juli 2009, 01:38
speciaal kabeltje met twee plugjes aan de ene kant en aan de andere kant eentje met omgedraaide polariteit, switches van om het even welke twee uitgangen van 1 t/m 4 omschakelen, kabeltje erin steken en klaar! :D
Oh ja, de Headrush lijkt het nu prima te doen, thanks! :)

Difficulttocure
6 september 2011, 23:29
ik ben hier nog niet helemaal uit.. wat is dat precies voor een kabeltje?

Tristan
7 september 2011, 02:03
Een kabeltje dat twee uitgangen van 12V van de Pedal Power combineert en waarbij de polariteit omgedraaid is.

Difficulttocure
8 september 2011, 22:03
ok thanks.
maar hoe leg ik dat uit aan de elektronicaboer?
mag ik van u een 2x 12V naar 24V split/dual verloopkabeltje?

vinni
10 september 2011, 21:46
Heb zelf 3 Burkey SIX's....

Die small clone heeft never nooit 100mA nodig.
Dat plakkertje of de handleiding zegt het misschien wel.
Maar als je het meet is het vaak veel minder.

Met de SIX'en kan ik elk voltage en vermogen krijgen wat ik wil.
Zo gebruikt mijn skrydstrup buffer ca 200mA. Da's dus gewoon een kabeltje
naar twee outputs op één van de SIX'en. (wat een k-woord!)

Werkt altijd nooit gesodemieter.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-A7HKJCAB.jpg

Groot genoeg? ;)

Vinni

tip911
11 september 2011, 13:16
Je voodoolab verkopen en dit ding kopen

http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gitaren/Spanningsnetadaptors/MXR-MC403-Power-System-Custom-Audio-Electronics/art-GIT0015185-000