PDA

View Full Version : Matchless en Bad cat: clean geluid ervaringen



the sure thing
12 juli 2009, 15:07
Hallo,

Ik loop al een HELE lange tijd te gassen op Bad cat/Matchless versterkers. Het overstuurde deel ken ik wel zo'n beetje uit demo's/bands, maar hoe zit het met het cleane geluid?

Zijn hier mensen met zo'n amp? Moet ik dan aan Fender clean denken? Of aan HOOK clean? Of anders... ?

Chris Winsemius
12 juli 2009, 15:22
Zit meer in de VOX-hoek....

Michael AE heeft 'n Matchless en Tillens ook.

Tristan
12 juli 2009, 15:50
Inderdaad Vox achtig, in combinatie met Vintage 30 speakers in een closed back cab het mooiste clean dat er is als je het mij vraagt...

the sure thing
12 juli 2009, 16:35
Er staat een 2e hands (in nieuwstaat) Bad Cat te koop. Hij is 15 Watt. Kan die lang genoeg clean blijven in een disco cover bandje?

Tristan
12 juli 2009, 16:50
Zo'n Cub II?
Geen idee, op zich zijn het wel luide versterkers, met name Matchless, Bad Cat klinkt over het algemeen wat smoother, ik heb de Cub II overigens nooit getest...
Ik zou zelf eerder voor een Matchless Phoenix of HC30 gaan, of wat betreft Bad Cat de Wild Cat of Black Cat...

the sure thing
12 juli 2009, 19:32
de Bad cat Cub II is "beduidend" goedkoper dan de andere opties die genoemd zijn...

tillens
12 juli 2009, 19:54
gewoon een matchless kopen. punt.
is die bad cat van gmarkt? die moet zoon 2000 euro kosten geloof ik...
is geloof ik gewoon de nieuwprijs..

grtz peter

the sure thing
12 juli 2009, 21:22
gewoon een matchless kopen. punt.
is die bad cat van gmarkt? die moet zoon 2000 euro kosten geloof ik...
is geloof ik gewoon de nieuwprijs.. grtz peter

Ik weet niet of dat de nieuwprijs is. Ik zoek ook liever de 2x10 versie dan de 1x12 versie....

Maarre... Net ff bij Matchless gekeken maar die "krengen" zijn ook duur! En wat maakt dat je zo stellig naar Matchless (ipv bad cat) verwijst? Heb je beiden getest?

tillens
12 juli 2009, 22:38
ik heb zelf de bad cat geloof ik een keer gehoord. waarom ik zo stellig matchless roep; omdat ik zelf een clubman set heb en gewoon verknocht ben aan het geluid.

jacky
12 juli 2009, 22:41
vind trouwens die matchless/ badcat niet zo heel erg op vox lijken
natuurlijk is schema en gebruikte eindbuizen wel redelijk gelijk

maar de matchless/badcat is toch in mijn oren behoorlijk directer moderner dan een vox

als je het zou willen vergelijken met vox noem het dan een geupgrade vox voor modernere sounds (ja ja vintage sounds kunnen er ook mee)

stevigere kasten en veel betere electronische bouwwijze zijn hier debet aan

ieme
14 juli 2009, 16:13
Waanzinnige sounds die Matchless en Badcat, ik vind Kelly Jones van stereophonics zijn sounds ook erg erg mooi....

Yek1
14 juli 2009, 16:57
Heb een Bad Cat (Hot Cat 30R). 30 watt, 1x12 combo. Check mijn sig.

Clean wordt geregeld met een 5-standen schakelaar, zoals bij zoveel versterkers tegenwoordig. Ben erg tevreden over het clean. Lijkt ook harder te gaan dan het high gain kanaal! Op high gain raakt ie in grotere café's (zonder PA) aan zijn limiet, maar clean heeft de amp steeds voldoende headroom.

Cleane kanaal werkt ook goed met pedalen. Heb er o.a. een Catalinbread DLS voor gezet, klonk prima.

Ik zit te GAS-sen op de nieuwe 20th Ann. Bogner XTC. Misschien doe ik de Bad Cat dan wel weg. Hij is klein maar wel behoorlijk zwaar.

Ik heb op de mijne een betere effects loop laten zetten (de standaard loop zuigt) en een aangepaste schakeling om extern van kanaal te kunnen wisselen.

Michael AE
14 juli 2009, 17:13
Heel romig clean, met veel laag en hoog, maar gebalanceerd met een honingzoet midden. Tsja, wat kan ik zeggen? Ik ben dol op mijn Matchless en dan ook voornamelijk het cleane kanaal met een beetje een randje.

Mijn Phoenix is een beetje een vreemde eend in de bijt. Erg Vox qua belletjes, maar het laag en het midden doen me meer aan een Marshall denken. Ook bespeur ik in het hoogmidden een vleugje Fender. M.a.w. er valt niet zo veel over te zeggen, maar voor een mooi clean moet je absoluut eens een Matchless checken.

the sure thing
1 augustus 2009, 09:22
Nou, gisteren ff bij Erik van der Haar geweest.

De Badcat Cub II (15 watt, 1x12) klonk clean ERRUG goed, en was veelzijdig instelbaar. Maar.... de headroom is denk ik toch NET iets te weinig voor in mijn bandje. Het zal erom hangen. Hij is wel mega stil deze versterker (qua basisruis, ook op hoog volume)

Dan de Matchless 2x12 30 Watt (chief of zo?) getest? Clean ook errug mooi, maar had iets net niet wat de Badcat wel had. Ze ontlopen elkaar weinig.

Erik had helaas op dit moment geen 30 W versie Badcat staan met een goed clean geluid.

Dan nog de Dr.Z. amp (1x12, 38 Watt) getest: erg mooie cleane versterker, veelzijdig instelbaar.

En dan de verrassing: TOP HAT amps. Ik heb op de 2x12 versie (ac 30 clone) gespeeld en klonk errrug goed. Mooie snijdende cleane tone en goed veelzijdig instelbaar. Net niet te agressief, maar in een band zeer goed te horen.

Tsja, keus genoeg. Badcat staat nog steeds op mijn verlanglijstje, maar Top Hat ben ik nu ook warm voor gelopen....