PDA

View Full Version : boss br 1200cd



deefke666
12 juli 2009, 13:16
hello there,

ik ben een alleen optredende gitarist met backing tracks die ik zelf maak met een QY100 van yamaha en een boss BR8...
nu is die BR8 niet echt het makkelijkste om mee te werken (dat gedoe met die zipdrive) maar voor de rest was ik daar redelijk tevreden over...

ik ben nu eens gaan rondkijken voor vervanging en ik kwam uit bij de BR900 of de BR1200 met cd brander ingebouwd...

ik ben hier ook een gaan rondkijken ivb met soortgelijke apparaten en ik vond daar eigelijk weinig info over...
meestal word er aangeraden om de opname's via de pc te doen...

is die BR serie van boss dan werkelijk zo slecht...?
ik heb vroeger wel eens zo een programma van magix gebruikt en daar
lukte het eigelijk niet zo geweldig mee
ik moet wel eerlijk zeggen dat ik ook niet zo goed overweg kan met die pc spullen, snap er niet zoveel van...
ik ben een complete leek ivm opname's op pc en geluidskaarten en...

en tegenover mijn oude BR8 leken die BR900 of 1200 toch echt een verbetering of zie ik dat miss verkeerd....

alvast thx voor de hulp iedereen
grtz d

Fenderwim
12 juli 2009, 16:02
Ik maak ook BT's maar dan op de computer en dat is echt niet zo moeilijk om te leren.

De manier waarop jij het doet komt nog weinig voor, omdat het met een computer zoveel makkelijker gaat.

Ik heb een gitaarclub van meer dan 350 man en omdat het vooral over 60's stijl muziek gaat zijn de meeste gitaristen ca 60.
Vele hiervan hadden het zelfde probleem als jij, maar hebben het toch nog op die leeftijd geleerd.

Het is helemaal niet zo moeilijk zolang je maar advies kan vragen aan mensen met de zelfde achtergrond etc.

Wat voor computer heb je?

Als hij goed genoeg is dan heb je alleen een Audio interface (=een externe geluids kaart speciaal voor recording) nodig en ik kan je er één aanbevelen, waardan als software (Bijv Cubase 4 LR) bij zit zodat je voorlopig verder niets nodig hebt.
Kosten ca €100-200.-

We kunnen je dan stap voor stap door alles nemen en je helpen.

Bijv op mijn Site ben ik nu bezig met een projectje voor een Chinees (in Shanghai), waarbij ik hem stap voor stap leer hoe om een mooie BT te maken op basis van een midi file. (In het Engels).
Er staat echter ook veel in het Nederlands over recording.

Groeten

Wim

deefke666
12 juli 2009, 18:47
thanks voor de hulp alvast
amai, da's al een heel prijsverschil tegen die BR1200 dus...
mijn pc is van hp, nog maar een half jaartje oud... dus ik denk dat dat waarschijnlijk wel zou moeten lukken...
ga ik dan ook iets in de stijl van die moddeling bakjes nodig hebben voor de gitaar of kan ik dan rechtstreeks in pluggen en de gitaar klank via de pc regelen...?
en over welke geluidskaart zou ik dan het beste kunnen gebruiken...?
liefst iets simpel want op de pc ben ik echt nog een beginneling hehe...

grtz d

Fenderwim
12 juli 2009, 19:06
thanks voor de hulp alvast
amai, da's al een heel prijsverschil tegen die BR1200 dus...
mijn pc is van hp, nog maar een half jaartje oud... dus ik denk dat dat waarschijnlijk wel zou moeten lukken...
ga ik dan ook iets in de stijl van die moddeling bakjes nodig hebben voor de gitaar of kan ik dan rechtstreeks in pluggen en de gitaar klank via de pc regelen...?
en over welke geluidskaart zou ik dan het beste kunnen gebruiken...?
liefst iets simpel want op de pc ben ik echt nog een beginneling hehe...

grtz d

De meeste gitarist maken eerst hun geluid met externe apperatuur, maar dat hoeft niet per sé want je kan het ook in de computer doen.
Wat voor soort muziek speel je om een idee te krijgen?

Er zijn vrij veel externe geluidskaarten=audiointerfaces maar niet allemaal komen ze met recording software.

De volgende drie zou ik even naar kijken.

Tascam US-122L, Is heel populair
Yamaha Audiogram 6
EMU 0404 USB Deze heb ik en ben ik zeer tevreden over en komt met het meestel gratis software

Kijk even hier http://www.emu.com/products/product.asp?category=610&subcategory=611&product=15185&nav=softwareBundle

Groeten

Wim

deefke666
12 juli 2009, 19:22
ik speel eigelijk zogoed als alles, dat gaat van the beatles, shadows enz tot rock en hardrock en alles wat er tussen ligt, pop ,blues , rock , 60's , 70's....
maar voornamelijk rock en blues
via mijn versterker met een mic opnemen is niet echt een optie eerlijk gezegd, dat gaan de buren niet zo geweldig vinden haha...
ik doe ook nogal veel uren op mijn werk dus ben ik meestal laat met mijn muziek bezig...
dat was ook één van de redenen dat ik aan die boss br reeks dacht...
omdat ik die manier van werken al wat onder de knie heb, en mijn ervaringen met dat programma van magix waren niet zo geweldig... ik snapte er niet zo veel van haha maar ja, die spullen zijn dan ook meestal veel uitgebreider als een recorder...

maar als ik zo vlug een beetje rekenwerk doe dan kan ik zo wel wat uitsparen ten opzichte van een boss recorder, dus kan er dan waarschijnlijk wel een moddeling bakje af ook haha...

grtz d

Fenderwim
13 juli 2009, 18:56
Deefke

Je muziek interesse is precies dezelfde als de mijne.

Kijk even op mijn site onder de Dutch Instrumental Guitar Club en je vind er heel veel wat je kan helpen, vooral de Cubase Cursus voor beginners.

Ik kan je adviseren over apperatuur en helpen op gang te komen, maar stap één is om een audio interface aan te schaffen en dan komt de rest vanzelf.

Ik heb al vele mensen met beperkte computer kennis geholpen en ze pikten het heel snel op, omdat de ene gitarist, de andere een gitarist helpt en mekaar beter begrijpen, dan meer algemene recording jongens.

Groeten
Wim