PDA

View Full Version : boss br 1200cd



deefke666
12 juli 2009, 13:16
hello there,

ik ben een alleen optredende gitarist met backing tracks die ik zelf maak met een QY100 van yamaha en een boss BR8...
nu is die BR8 niet echt het makkelijkste om mee te werken (dat gedoe met die zipdrive) maar voor de rest was ik daar redelijk tevreden over...

ik ben nu eens gaan rondkijken voor vervanging en ik kwam uit bij de BR900 of de BR1200 met cd brander ingebouwd...

ik ben hier ook een gaan rondkijken ivb met soortgelijke apparaten en ik vond daar eigelijk weinig info over...
meestal word er aangeraden om de opname's via de pc te doen...

is die BR serie van boss dan werkelijk zo slecht...?
ik heb vroeger wel eens zo een programma van magix gebruikt en daar
lukte het eigelijk niet zo geweldig mee
ik moet wel eerlijk zeggen dat ik ook niet zo goed overweg kan met die pc spullen, snap er niet zoveel van...
ik ben een complete leek ivm opname's op pc en geluidskaarten en...

en tegenover mijn oude BR8 leken die BR900 of 1200 toch echt een verbetering of zie ik dat miss verkeerd....

alvast thx voor de hulp iedereen
grtz d

Fenderwim
12 juli 2009, 16:02
Ik maak ook BT's maar dan op de computer en dat is echt niet zo moeilijk om te leren.

De manier waarop jij het doet komt nog weinig voor, omdat het met een computer zoveel makkelijker gaat.

Ik heb een gitaarclub van meer dan 350 man en omdat het vooral over 60's stijl muziek gaat zijn de meeste gitaristen ca 60.
Vele hiervan hadden het zelfde probleem als jij, maar hebben het toch nog op die leeftijd geleerd.

Het is helemaal niet zo moeilijk zolang je maar advies kan vragen aan mensen met de zelfde achtergrond etc.

Wat voor computer heb je?

Als hij goed genoeg is dan heb je alleen een Audio interface (=een externe geluids kaart speciaal voor recording) nodig en ik kan je er één aanbevelen, waardan als software (Bijv Cubase 4 LR) bij zit zodat je voorlopig verder niets nodig hebt.
Kosten ca €100-200.-