PDA

View Full Version : Epiphone Blues Custom 30



Thiez
11 juli 2009, 10:26
Ik kon via de zoekfunctie nog geen topic vinden over deze versterker dus vandaar maar even een nieuw topic aangemaakt.

Mijn nieuwe aanwinst:
http://foto-uploaden.nl/img3/zl83fys.jpg

De laney kast staat er op moment alleen onder om hem op hoogte te hebben.

De versterker is volledig buizen en schakelbaar tussen 15 en 30 watt.
Clean kanaal klinkt erg mooi warm en clean. Heerlijke sound.
Drive kanaal is vrij tam. Het is echt een blues versterker. Je kunt er een drive aangeven maar geen totale oversturing voor scheurende rock of metal.
Voor het heftigere werk heb ik er mijn Blackstar HT-dist voor gezet en dat klinkt zeker goed.

Het opvallende van de versterker vind ik wel dat hij van epiphone is (designed by gibson staat erop) en toch klinkt de versterker naar mijn mening het beste met single coils. terwijl gibson en epiphone bijna allemaal humbuckers hebben.

rocker_71
11 juli 2009, 10:33
Mooi ding, gefeliciteerd.:supercool:

kenx
11 juli 2009, 10:44
Ik zie niets, is het de bedoeling dat er foto's bij staan?

EDIT!: nu zie ik 'm wel :D

Toch gefeliciteerd!

Grtz

macwilliams
11 juli 2009, 10:54
stijlvol kastje heb je daar aangeschaft:ok:

Thiez
11 juli 2009, 12:24
gelijk maar even een vraagje over de buizen. er zitten 5x ecc83 buizen in, 2x 8551, en dan zit er nog een 4ar5 recitfier gelijkrichterbuis in.

Nu gaat het me vooral om die laatste buis. wat voor buis is dit en waar dient hij voor?

Rutger Molenberghs
11 juli 2009, 13:08
Van Wikipedia:
A rectifier is an electrical device that converts alternating current (AC) to direct current (DC), a process known as rectification.

Zet dus wisselstroom om in gelijkstroom.

EuroCinema
11 juli 2009, 14:15
Gefeliciteerd, ik heb er ook 1 en ben er erg tevreden mee. Tip: meteen ff naar de bouwmarkt voor een karretje of "hondje" want zwaar is-ie wel!

Thiez
11 juli 2009, 14:50
Van Wikipedia:
A rectifier is an electrical device that converts alternating current (AC) to direct current (DC), a process known as rectification.

Zet dus wisselstroom om in gelijkstroom.

Zover was ik al wel. ik weet wat een gelijkrichter is en wat hij doet. Maar ik wil graag weten waar hij voor dient in de versterker. wat het precies met je sound doet. en wat je er mee kan veranderen wanneer je er een andere buis in zou doen.


Gefeliciteerd, ik heb er ook 1 en ben er erg tevreden mee. Tip: meteen ff naar de bouwmarkt voor een karretje of "hondje" want zwaar is-ie wel!

Hij is voor mij voornamelijk voor thuis. Repetitie en optreden doe ik met mijn ENGL blackmore top.
Ik vind de 15W stand een mooi volume voor thuis lekker mee te kunnen spelen.
Maar hij is idd zwaar ja.

Rutger Molenberghs
11 juli 2009, 15:43
Uit jouw vraag kon ik toch niet uitmaken dat je al wist wat een gelijkrichter deed.

Om het effect op die versterker uit te testen, zal je zelf eens wat moeten experimenteren, vrees ik. Misschien kan je eens op het forum van Epiphone (http://forums.epiphone.com) gaan kijken. Daar staat wel wat op over mods en buizenwissels (ik heb daar toch redelijk wat gevonden over mijn Valve Jr.). Maar misschien wist je dit al ;)

Eko
12 juli 2009, 08:18
Volgens mij , mag je alle buizen uitwisselen voor anderen , behalve de gelijkrichterbuis. Die zorgt voor de spanning waar de rest op draait.
Als je buizen wilt wisselen denk dan eerst aan voorversterkerbuizen. Maak je geen illusies , deze amp gaat nooit geen metalbak worden , ook niet met andere buizen.
Eindbuizen kun je wisselen maar alleen als ook de spanning wordt aangepast en alleen als je er verstand van hebt. Anders laten doen!

marc_o
12 juli 2009, 10:30
Hey tof!
Heb 'meen paar keer aangeslingerd in een muziekwinkel en vond het vrij lekker klnken alemaal. Net als de junior Valvehead klinkt ie inderdaad beter met singlecoils. Ik denk dat ie het ook prima doet met een pedaal ervoor, maar dat kun jij misschien beter beantwoorden.
Sowieso een mooie versterker om te zien.

Thiez
12 juli 2009, 15:46
Ja ik vind het een geweldig mooie versterker om te zien. En met die blackstar HT-dist ervoor klinkt het zeker scheurend en ik was niet van plan om er door buizen te wisselen een metalbak van te maken ofzo.

Maar ik hoor wel dat de buizen gaan verslijten. Dus was ik gaan kijken naar de buizen en kwam ik die gelijkrichterbuis tegen. Dus vroeg ik mezelf af wat die buis precies deed.