PDA

View Full Version : waarom zooo moeilijk??? 2x50 watt 1x8 ohm cab



sell
11 juli 2009, 09:50
Ik speel echt al jaren, heb diverse tops gehad.Maar zo'n rackje is toch ff wat anders.

Men neme 12 kilo Engl 830/50
Doe daarbij 32 kilo Engl 2x12" 16 ohms kast. (bovenin staat 8ohm maar tis 16, ik kon dat niet bewerken)

Om 2 kanalen te gebruiken moet ik mijn kast op stereo zetten.....

en vandaar wist ik het niet meer...
2 speakerkabels van de 8ohm links en de 8ohm rechts van de versterker naar de 2 8ohms ingangen van de kast?

Liquid_Metal
11 juli 2009, 10:29
Bij mijn cabinet is het andersom. Die gaat van 8 ohm mono naar 16 ohm in stereo. Dat zou bij jou dus 32 zijn? Weet je wel zeker dat het niet 8 ohm in mono is? Waarschijnlijk moet je ook op je versterker de juiste weerstand kiezen. Bij mij verdubbelt 'ie als 'ie stereo gaat (net zoals het cabinet).

kokeleko
11 juli 2009, 11:20
En daarom is het ook maar goed om niet alle adviezen op te volgen.,
want 2X8 Ohm series is 16 Ohm.

http://professional.celestion.com/guitar/features/drdecibel/secret_swd.html

Ko.

sell
11 juli 2009, 11:26
Bij mijn cabinet is het andersom. Die gaat van 8 ohm mono naar 16 ohm in stereo. Dat zou bij jou dus 32 zijn? Weet je wel zeker dat het niet 8 ohm in mono is? Waarschijnlijk moet je ook op je versterker de juiste weerstand kiezen. Bij mij verdubbelt 'ie als 'ie stereo gaat (net zoals het cabinet).

ik heb twee ingangen in mijn cab... geen schakelaar

ENGL 2 x 12" PRO Slanted E 212 V
Technical specifications:


Speaker:
2 x 12 CelestionÆ V 30


Impedance:
16 Ohms

peter_heijnen
11 juli 2009, 12:33
Staat het bij die ingangen niet gewoon aangegeven?

Twee speakers in mono aansluiten kan op twee manieren, serieel of paralel.
-Bij serieel moet je optellen: voor 16 ohm zou je dan 2 speakers van 8 ohm nodig hebben.
-Bij paralel moet je 'halveren': voor 16 ohm zou je dan 2 speakers van 32 ohm nodig hebben.