PDA

View Full Version : 2 mp3's



Megalodon
28 maart 2003, 01:52
Op m'n website in de audio sectie (zie website/huis-icoontje onderaan).

Het zijn m'n twee Etude's...strakker dan dit kan ik ze momenteel niet spelen. Er zitten wat subtiele veranderingen in t.o.v. de oude versies. Ik vind ze beter zo.

Geprobeerd om er ook veel gevoel in te leggen en snelheidswisselingen.

Feeback appriciated :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Megalodon op 2003-03-28 01:55 ]</font>

delphiro
28 maart 2003, 08:15
Hoera! eindelijk iemand die anders klinkt :smile:

Eigen composities?

Ze klinken erg leuk (klassiek / jazzy) en bestrijken volgens mij een flink aantal technieken en de hele hals dus een etude waard. Ook erg gave stukjes die atonaal klinken (bv. eind etude 2).

Nadeel is dat dit vrij geavanceerde etudes zijn die misschien moeilijk op anderen over te brengen zijn. Etude 1 zal nog wel gaan (redelijk 'maatvast') maar in etude 2 gaat het tempo zo op en neer dat dat wel eens lastig kon worden maar ik weet niet of dat wel je bedoeling is :smile:

In ieder geval mijn complimenten, als ik electrisch speelde zou ik dit soort etudes graag willen spelen.

Megalodon
28 maart 2003, 17:08
Op 2003-03-28 08:15, schreef delphiro:
1. Hoera! eindelijk iemand die anders klinkt &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">

2. Eigen composities?

3. Ze klinken erg leuk (klassiek / jazzy) en bestrijken volgens mij een flink aantal technieken en de hele hals dus een etude waard. Ook erg gave stukjes die atonaal klinken (bv. eind etude 2).

4. Nadeel is dat dit vrij geavanceerde etudes zijn die misschien moeilijk op anderen over te brengen zijn. Etude 1 zal nog wel gaan (redelijk 'maatvast') maar in etude 2 gaat het tempo zo op en neer dat dat wel eens lastig kon worden maar ik weet niet of dat wel je bedoeling is &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">

5. In ieder geval mijn complimenten, als ik electrisch speelde zou ik dit soort etudes graag willen spelen.


1. Anders klinken is idd mijn doel, fijn dat je dat opmerkt &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">

2. Yep &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif"> Deze zijn vooral beinvloedt door klassieke muziek. Ik ben ook bezig met de laatste hand te leggen aan een nummer met meer jazzy feel.

3. Ja, de technieken die doorgaans gebruikt worden, behalve tappen, komen er wel in voor. Alternate picking &amp; sweeppicking spannen de kroon, wat ik combineer met dingen als pull-offs en hammer-ons en inderdaad gebruik ik de hele gitaarnek.

4. Ik weet het. Het zijn ook erg persoonlijke stukken, niet echt bedoelt om commerciele successen te worden &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif"> Ik heb wel nummers in de wacht staan die dat juist wel zijn. Deze 'Etudes' gebruik ik zelf ook als warming-up door ze heel langzaam, gecontroleerd te spelen. Ik kan ze ook sneller dan op de opnames, maar dan gaat het effect van de melodie verloren en komt het minder goed over. Ook snelheidswisselingen zijn dan moeilijker in te brengen, wat dus hier wel de bedoeling was. Best nog lastig, want je moet de techniek goed beheersen wil je dat kunnen doen.

5. Thanks! Ik speel ook akoestisch, maar ik heb geen goede microfoon. Op zich ben ik al 'ns bezig geweest om zo'n Etude te converteren naar akoestisch, dus dat alles een octaaf lager wordt.

Hey Rob, ben jij het? Haha! Ik ken jou van http://www.gitaar.net. We hadden nog discussie met elkaar over noten lezen, remember? Ik besef nu pas dat jij het bent :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Megalodon op 2003-03-28 17:14 ]</font>