PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar - PRS SE Singlecut



Divine
11 juli 2009, 02:25
Hey!

Een tijdje terug was ik op zoek naar een 'warme' gitaar (zie http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=124636) Uiteindelijk ben ik voor de PRS SE Singlecut gegaan, omdat deze qua feel, sound en prijs/kwaliteit het beste uit de bus kwam. :cooler:

Hierbij de foto's:

http://i560.photobucket.com/albums/ss45/88Divine/PRS_Single_Cut_Divine_1.jpg

http://i560.photobucket.com/albums/ss45/88Divine/PRS_Single_Cut_Divine_2.jpg

http://i560.photobucket.com/albums/ss45/88Divine/PRS_Single_Cut_Divine_3.jpg

http://i560.photobucket.com/albums/ss45/88Divine/PRS_Single_Cut_Divine_4.jpg

http://i560.photobucket.com/albums/ss45/88Divine/PRS_Single_Cut_Divine_5.jpg

Divine
11 juli 2009, 02:26
http://i560.photobucket.com/albums/ss45/88Divine/PRS_Single_Cut_Divine_6.jpg

Family:

http://i560.photobucket.com/albums/ss45/88Divine/Prs_and_Group.jpg

undertaker321
11 juli 2009, 02:31
vette gitaar,

ik snap alleen niet waarom prs die pickup toggles altijd zo vaag plaatst:???:

vulvasonic
11 juli 2009, 03:32
Ik denk dat je een hele goede keus hebt gemaakt. GEFELICITEERD met je nieuwe aanwinst!!!!! :cheerup:

Los van de vorm, waar ik persoonlijk nooit aan heb kunnen wennen, heeft de gitaar zo'n beetje ALLES wat ik graag zie aan een gitaar; sober van opzet, met een duidelijke focus op kwaliteit en niet (of nauwelijks) voorzien van overbodige opsmuk.

Superding! :cooler:

bastiaanvanbeek
11 juli 2009, 07:17
mooie gitaar, die jackson is ook wel erg flitsend.

Chocola
11 juli 2009, 08:18
Nice :D

Maar, is die toggle niet mega irritant daar? Bij die jackson zit hij al veel beter volgens mij, of niet?

Mooi ding, I like it. Wat voor pups zitten erin?

Divine
11 juli 2009, 13:40
Thanks dudes!

Ik heb geen problemen met de plaatsing van de toggle switch. Voor mij geldt: als ik er maar snel genoeg bij kan om te switchen en mijn arm niet in yoga posities moet brengen om uberhaupt te kunnen switchen is het goed. Die van die Jackson zit inderdaad op een meer conventionele plek.

De pickups zijn gewoon de stock pickups (PRS Designed Treble Humbucker en een PRS Designed Bass Humbucker). Ik zal later op de dag wat opnames maken.

macwilliams
11 juli 2009, 13:44
Op die laatste foto na zijn het echt mooie foto's:)

geert1976
11 juli 2009, 13:52
Hé das het broertje van die van mij:dontgeti:

Heb je hem nieuw gekocht en met welke letter begint je serienummer?

Veel plezier met je nieuwe PRS;)

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/001-15.jpg

geert1976
11 juli 2009, 13:52
Op die laatste foto na zijn het echt mooie foto's:)

leg eens nader uit:seriousf::seriousf:

geert1976
11 juli 2009, 13:54
Nice :D

Maar, is die toggle niet mega irritant daar? Bij die jackson zit hij al veel beter volgens mij, of niet?

Mooi ding, I like it. Wat voor pups zitten erin?

is niet vervelend hoor, voordeel is dat je hem niet zo snel per ongeluk verzet tijdens het spelen en je kunt vrij snel switchen

macwilliams
11 juli 2009, 13:57
leg eens nader uit:seriousf::seriousf:

Odat de gitaar op de eerste foto's heel mooi uitkomen en op de laatste niet. Doet geen van de gitaren recht aan!

Of die gitaar mooi is bedoel je waarschijnlijk he?

Zeg ik lekker niet!:chicken:


Zou er zelf zo een kopen hoor voor de juiste prijs.
Maar op het moment is mijn gas heel erg gestild.
Prijzen van die dingen varieren wel heeeel erg trouwens

undertaker321
11 juli 2009, 14:04
is niet vervelend hoor, voordeel is dat je hem niet zo snel per ongeluk verzet tijdens het spelen en je kunt vrij snel switchen

het is maar net wat je gewent ben denk, want als ik van mijn Les Paul op iemand anders zijn Fender ga spelen, en hij op mijn LP dan zit hij te zoeken en ik ook. en wat ik fijn vind van de Les Paul plaats van de switch is dat als je gaat tappen, dan kan je met je rechteronderarm ( als je rechts bent natuurlijk) die switch omgooien. tappen doe ik altijd met de neck pu


maar die prs'en blijven toch een behoorlijke vorm van GAS geven

Divine
11 juli 2009, 15:02
@Geert, mooi ding! Hij is nieuw en het serienummer begint met H06. En de jouwe? Jij ook veel plezier!

@macwilliams, ja het was lastig om zoveel gitaren op een mooie manier erop te krijgen. Vooral door de kleuren die de gitaren hebben. Ik had niet voldoende licht en alle foto's zijn ook gemaakt met mijn mobiele telefoon, dus geen groothoeklens of fancy instelmogelijkheden.

geert1976
11 juli 2009, 15:13
@Geert, mooi ding! Hij is nieuw en het serienummer begint met H06. En de jouwe? Jij ook veel plezier!

@macwilliams, ja het was lastig om zoveel gitaren op een mooie manier erop te krijgen. Vooral door de kleuren die de gitaren hebben. Ik had niet voldoende licht en alle foto's zijn ook gemaakt met mijn mobiele telefoon, dus geen groothoeklens of fancy instelmogelijkheden.

van mij is uit 2008 en begint met I 01, waarschijnlijk heeft die van jouw lang op voorraad gelegen denk ik H is 2007

Divine
11 juli 2009, 15:22
van mij is uit 2008 en begint met I 01, waarschijnlijk heeft die van jouw lang op voorraad gelegen denk ik H is 2007

Thanks! Leuk om te weten. Hoe kom je aan deze info, gewoon via de PRS website?

geert1976
11 juli 2009, 18:18
Thanks! Leuk om te weten. Hoe kom je aan deze info, gewoon via de PRS website?

yep en er zijn meerdere sites die uitleg geven over PRS serienummers, zijn niet even logisch

pmh
11 juli 2009, 20:43
Aan de TS wat een toffe gitaar :rockon:
Kun je bij deze gitaar beter bij de hogere noten komen, dan bij een Gibson LP?

JohnLord
11 juli 2009, 20:57
Ik heb ze allebei gehad en het maakt nauwelijks tot geen verschil.

Divine
11 juli 2009, 23:04
@pmh, thanks! Ik heb geen les paul en ook nooit gehad, wel heb ik ze gister vergeleken met fretbereik. Uitzonderlijke verschillen zijn het niet, maar ik heb toch het idee dat de extra contour bij de prs voor meer bereik zorgt.

JelmerOnGuitar
11 juli 2009, 23:39
Waaaauw!!! Nice man, voel jaloezie::P..

Gefeliciteerd.

JohnLord
11 juli 2009, 23:53
@pmh, thanks! Ik heb geen les paul en ook nooit gehad, wel heb ik ze gister vergeleken met fretbereik. Uitzonderlijke verschillen zijn het niet, maar ik heb toch het idee dat de extra contour bij de prs voor meer bereik zorgt.

De aan de voorkant afgeschuinde cutaway van de PRS zorgt idd voor iets meer comfort.

Gefeliciteerd trouwens, je SE is erg mooi, veel mooier dan de flat top SE's.

undertaker321
12 juli 2009, 00:04
:chicken:waar staat SE eigenlijk voor.

is dat hetzelfde als het verschil tussen een mexicaanse fender en een amerikaanse? of is het gewoon een ander model ?

Rinze
12 juli 2009, 00:06
:chicken:waar staat SE eigenlijk voor.

is dat hetzelfde als het verschil tussen een mexicaanse fender en een amerikaanse? of is het gewoon een ander model ?

Volgens mij staat het voor Student Edition, weet het niet helemaal zeker. De SE-lijn wordt in Korea geproduceerd.

TS: erg mooie gitaar.

Divine
12 juli 2009, 02:05
Thanks iedereen!

Ja klopt, de reden dat deze een bescheiden gewelfde top heeft is ook een reden geweest waarom ik voor deze ben gegaan boven de andere SE's.

svdijk
12 juli 2009, 11:49
Hey Divine, ik heb precies dezelfde, geweldige gitaren!!
Ik heb alleen de bedrading wat veranderd, zodat ik met iedere pot de volume van elke pickup afzonderlijk kan veranderen, net als bij een Les Paul.
De voorste is voor het brugelement, de andere voor 't halselement.
De toonpot gebruik ik toch nooit!

JohnLord
12 juli 2009, 13:30
:chicken:waar staat SE eigenlijk voor.

is dat hetzelfde als het verschil tussen een mexicaanse fender en een amerikaanse? of is het gewoon een ander model ?

Student Edition inderdaad. Kwaliteitsverschil met de USA PRS'en is wel wat groter imo dan bij de USA/MEX/JAP Fenders. Prijsverschil ook trouwens. De PRS SE is gewoon waar voor je geld.

Wiellem
12 juli 2009, 13:39
Vette gitaar gefeliciteerd!

Divine
12 juli 2009, 18:51
Thanks!

svdijk, tof gedaan, ik zelf gebruik de tone knob eigenlijk ook nooit. Ik zit er zelf aan te denken om push pull potmeters erin te stoppen, zodat ik de humbuckers kan splitten.

undertaker321
13 juli 2009, 00:51
Student Edition inderdaad. Kwaliteitsverschil met de USA PRS'en is wel wat groter imo dan bij de USA/MEX/JAP Fenders. Prijsverschil ook trouwens. De PRS SE is gewoon waar voor je geld.

oke thx voor de info, ik had echt geen idee, en ik vind het altijd fijn als mensen gewoon een antwoord geven in plaats van GOOGLE of GEBRUIK DE ZOEKFUNCTIE. dan heb ik echt zoiets van wat bezielt je dan om op een forum te gaan zitten (niet letterlijk hè)

Divine
21 juli 2009, 01:08
Even terugkomend.

Ik heb de gitaar nu langer dan een week en hij bevalt me steeds beter.

Over de sound/pickups, ze bevallen me nog steeds:

Voor Blues: goed
Voor Jazz: goed (vooral met de tone knob iets teruggedraaid)
Voor Rock: goed
Voor Metal: zonder overdrive pedaaltje (bijvoorbeeld een tubescreamer) matig; met een pedaal, goed.

De elementen zijn medium tot low output naar mijn idee. Met behulp van een goed boost pedaaltje is de high gain sound goed te doen en het high gain lead geluid zelfs (naar mijn mening) near perfect.

Alle pickup standen klinken lekker, maar vooral de 'middenstand' heeft een unieke sound.

Qua speelbaarheid bevalt de gitaar me ook goed, goed afgewerkt voor de prijs. Het enige wat me echt stoort aan de gitaar zijn de tuners. Deze zijn niet echt stabiel te noemen. Hebben jullie tips voor goede tuners die bij deze gitaar passen?

Misschien leuk:
http://www.youtube.com/watch?v=qu4H8VnJJ5I (bridge en neck sounds)

Riky
21 juli 2009, 14:00
Wow zeer gave gitaar hoor! Mooi strak!!

Nils47
21 juli 2009, 16:46
@Divine

Heb je nog niet zoiets van, ooooo als ik er maar 1 kras op maak?

Elke gitaar ziet er na slijtage vet uit, maar een PRS vind ik niet.

En hij ziet er nu nog zo smooth uit :ok:

Divine
21 juli 2009, 18:06
Riky en Nils47, bedankt!

@Nils47, ja vind ik ook. Bij een PRS staat het niet als er beschadiging optreedt. Bij deze zou ik het niet zo heel erg vinden, omdat het niet zo een heel dure gitaar is. Als het een PRS USA zou zijn zou ik er wel een aantal nachten van wakker liggen. ;)

Om terug te komen op mijn eerdere post. Heeft iemand aanbevelingen voor goede tuners die bij deze gitaar past?

Rinze
21 juli 2009, 19:58
Om terug te komen op mijn eerdere post. Heeft iemand aanbevelingen voor goede tuners die bij deze gitaar past?

Weet je zeker dat het aan je tuners ligt? Vaak ligt het aan de topkam, de sleuven zijn dan te krap waardoor de snaren na opdrukken blijven hangen. Ik vraag het omdat ik ook een SE heb met een setje .011 erop en die is zo stemvast als wat met de originele mechanieken. Als de topkam niet goed is dan kun je je tuners wel vervangen maar zul je daar geen ruk mee opschieten.

Divine
21 juli 2009, 21:07
Weet je zeker dat het aan je tuners ligt? Vaak ligt het aan de topkam, de sleuven zijn dan te krap waardoor de snaren na opdrukken blijven hangen. Ik vraag het omdat ik ook een SE heb met een setje .011 erop en die is zo stemvast als wat met de originele mechanieken. Als de topkam niet goed is dan kun je je tuners wel vervangen maar zul je daar geen ruk mee opschieten.

Hmm, bedoel je met blijven hangen dat hij dan naast de 'spacing' voor de snaar in de nut komt te liggen? Volgensmij heb ik hier geen last van, want ik bend bijna altijd. Hij ontstemt niet héél snel, maar toch wel sneller dan mijn andere gitaren.

JohnLord
21 juli 2009, 23:18
Nee, sleufjes zijn dan gewoon niet ruim genoeg.

Rinze
22 juli 2009, 00:24
Nee, sleufjes zijn dan gewoon niet ruim genoeg.

Dat bedoelde ik inderdaad.

!!!!dennis!!!!
22 juli 2009, 08:12
hele vette gitaar!

alleen de plek waar de sqitch is geplaatst is een beetje apart.. maar voor de rest!!! congrats !!!

Divine
22 juli 2009, 13:31
Dat bedoelde ik inderdaad.

Thanks. Ik ben alleen een leek op dit gebied, hoe kan ik waarnemen dat ze inderdaad te krap zijn? (Ik wil er binnenkort overigens 11-49 snaren op gaan zetten)

Divine
22 juli 2009, 13:34
hele vette gitaar!

alleen de plek waar de sqitch is geplaatst is een beetje apart.. maar voor de rest!!! congrats !!!

Thanks!

Locatie van de switch is PRS style.

Rinze
22 juli 2009, 14:12
Thanks. Ik ben alleen een leek op dit gebied, hoe kan ik waarnemen dat ze inderdaad te krap zijn? (Ik wil er binnenkort overigens 11-49 snaren op gaan zetten)

Test: draai de snaren een aantal slagen losser en als je ze dan weer omhoog stemt goed luisteren of je bij de topkam squeakgeluiden hoort. Dat is een indicatie. Goed kijken is ook een idee, als de sleuven erg krap om de snaar heen lijken te zitten dan zou er ook best eens wat gevijld mogen worden. Het is een kwestie van checken en uitproberen, maar ik begrijp uit je verhaal dat je daar geen ervaring mee hebt. Mocht het uitvijlen van de topkam niet helpen dan kun je er nog altijd nieuwe mechanieken opgooien. Eerst de stemmechanieken en dan eventueel nog eens naar de topkam kijken is in mijn ogen een beetje de omgekeerde wereld. Op mijn site staat een handleiding voor het vervangen van en maken van een nieuwe topkam, maar ik weet niet of je dat aandurft. Anders eens met de gitaar bij een bouwer/anderszins ter zake kundige langs gaan voor advies? Waar woon je eigenlijk?

Divine
22 juli 2009, 19:17
Test: draai de snaren een aantal slagen losser en als je ze dan weer omhoog stemt goed luisteren of je bij de topkam squeakgeluiden hoort. Dat is een indicatie. Goed kijken is ook een idee, als de sleuven erg krap om de snaar heen lijken te zitten dan zou er ook best eens wat gevijld mogen worden. Het is een kwestie van checken en uitproberen, maar ik begrijp uit je verhaal dat je daar geen ervaring mee hebt. Mocht het uitvijlen van de topkam niet helpen dan kun je er nog altijd nieuwe mechanieken opgooien. Eerst de stemmechanieken en dan eventueel nog eens naar de topkam kijken is in mijn ogen een beetje de omgekeerde wereld. Op mijn site staat een handleiding voor het vervangen van en maken van een nieuwe topkam, maar ik weet niet of je dat aandurft. Anders eens met de gitaar bij een bouwer/anderszins ter zake kundige langs gaan voor advies? Waar woon je eigenlijk?

Hey Rinze,

Ik zal het even bekijken/uittesten later. Je website had ik gister al bekeken, erg informatief en leuk om te lezen! Dank voor je advies!

Edit: geen squeak geluiden gehoord.