PDA

View Full Version : Okko Diablo Overdrive



jutter
10 juli 2009, 23:12
Op YouTube zijn er veel clips te vinden en ik vind hem erg goed klinken. Wie heeft hem en hoe bevalt hij?
Ben erg benieuwd!

groovieguitarguus
15 januari 2010, 12:15
Ik ben ook heel benieuwd??? Zijn er mensen???

Er is zelfs een uitvoering met 2 'drive' levels.
Bovendien zijn de 'looks' erg goed!

http://www.stompbox.de/images/products_diablos.gif

Nielsje
15 januari 2010, 12:19
Ja, er zijn mensen met een Diablo hier hoor :)
Twee, volgens mij ;)

Ik heb de gewone versie, en hij bevalt erg goed!
Zoek maar binnen het forum, er zijn al wat dingen over geschreven. Zal binnenkort de mijne uitgebreid beschrijven.

beess
15 januari 2010, 18:44
Ik heb de dual. Gaat prachtig met mijn lonestar, iets minder met mijn AC30-cloon, waar hij de mids te veel boost naar mijn smaak. De knoppen zijn niet zo intuïtief te bedienen, maar je kan er een heel breed bereik aan klanken uit halen. Ik gebruik hem voor clean met een randje, zoals je ook hoort op de vele youtube-filmpjes van Greg. De boost is een leuk extraatje dat ik niet zo vaak gebruik door het verschil in volume.

Aca Ilic
15 januari 2010, 19:12
Ik heb de dual. Gaat prachtig met mijn lonestar, iets minder met mijn AC30-cloon, waar hij de mids te veel boost naar mijn smaak. De knoppen zijn niet zo intuïtief te bedienen, maar je kan er een heel breed bereik aan klanken uit halen. Ik gebruik hem voor clean met een randje, zoals je ook hoort op de vele youtube-filmpjes van Greg. De boost is een leuk extraatje dat ik niet zo vaak gebruik door het verschil in volume.

klopt bees,

precies zoals ik hem ervaren had. Het is lang aan de knoppen draaien totdat je goed geluid vindt ( maar dat is ook smaakkwestie, iemand anders heeft natuurlijk andere ervaringen mee), en boost heb ik amper gebruikt i.v.m te hoge volume verschil. Ik prikte veel te veel door de band mix dat ik iedere keer opmerkingen kreeg van geluidstechnicus dat mijn volume verschillen in de solo geluid erg groot zijn. Verder heb ik hem alleen als milde drive gebruikt ( zoals bees schreef idd randje..), voor kort. Ik heb hem maar 2 maanden gehad

E-J
15 januari 2010, 20:56
Ik heb de normale versie inmiddels een tijdje, nog naar volle tevredenheid. Smaken verschillen dus, veel aan de knoppen te draaien om mijn geluid te vinden hoef ik niet. Hij schijnt iets beter te werken met versterkers die niet zoveel mid hebben, maar hij heeft ook geen echte problemen met de Peavey's, Marshalls en Oranges waarmee ik hem gebruik(te). Ik gebruik hem voor alles eigenlijk, cleanboost, randje oversturing (persoonlijk vind ie hem hier het beste in) en een dikke volle distortion... typisch zo'n pedaal waar je van moet houden, ik vind het ding zelf te gek maar ik ken zat mensen die hem maar zo-zo vinden. Ik vind hem vooral goed omdat hij klinkt als een goede buizenversterker en hij reageert goed op je spel en het gebruik van je volumeknop...

Nielsje
15 januari 2010, 21:10
Tja, ik gebruik hem dus juist weer voor iets steviger werk.
Gebruik zelf een DLS (binnenkort op 18V) juist voor het lekkere-randjes werk.

Dosmanos
16 januari 2010, 02:24
Heb ook de Gain + versie. Hoge kwaliteit. Ik gebruik hem om een Marshall die al redelijk overstuurt nog wat verder te duwen. Hij volgt in mijn pedalboard de Carl Martin Hot drive 'n boost MK3 op, waar ik toch ook jaren plezier van heb gehad. De Okko is in mijn oren veelzijdiger en kleurt minder.

stikel
16 januari 2010, 02:48
Hey Jutter,

Volgens mij heb jij er zelf ook eentje. Bij Greg klinken ze fantastisch. Filmjes zijn ook van uitstekende kwaliteit trouwens (voor YOUTUBE begrippen dan)

Groet Jan

jutter
16 januari 2010, 09:59
Hey Jutter,

Volgens mij heb jij er zelf ook eentje. Bij Greg klinken ze fantastisch. Filmjes zijn ook van uitstekende kwaliteit trouwens (voor YOUTUBE begrippen dan)

Groet Jan

Hey Jan, ik had er ééntje. Slechts een paar weken gehad. Ik het begin prachtig maar vind de overdrive van mijn Koch TwinTone een stuk mooier en veelzijdiger. Hier haal ik duidelijk meer de sound uit die ik prefereer.

Jan Buurman
17 januari 2010, 19:53
Voor de liefhebbers: Okko Diablo te koop (http://cgi.ebay.nl/OKKO-DIABLO-GAIN-Boutique-Overdrive-Distortion-EDEL_W0QQitemZ150406115048QQcmdZViewItemQQptZAllge meines_Musikinstrumente_Zubeh%C3%B6r?hash=item2304 e72ee8).

In de gaten houden...

Orbis
18 januari 2010, 00:11
Ik was in die veilig geïnteresseerd, tot hij opeens van €10,50 naar €152 schoot... en met nog 6 dagen te gaan zal de verkoper geen slechte zaken doen.

jurgend
18 januari 2010, 11:21
check anders ook eens de Rodenberg GAS828. Ook in duitsland gemaakt en naar mijn smaak veel veelzijdiger en gemakkelijker in te stellen dan de OKKO. Ik heb de OKKO gehad maar hem weg gedaan voor den Rodenberg GAS828.
Die kerel maat trouwens ook super versterkers die belachelijk duur zijn... .

Damster
22 januari 2010, 18:57
Waar is de Diablo te koop eigenlijk?

jutter
22 januari 2010, 19:03
Waar is de Diablo te koop eigenlijk?

Gregor Hilden heeft ze. Google maar even om zijn adres.

Damster
22 januari 2010, 22:56
Gregor Hilden heeft ze. Google maar even om zijn adres.

dank je,
zijn wel aardig aan de prijzige kant zeg

jutter
22 januari 2010, 23:06
dank je,
zijn wel aardig aan de prijzige kant zeg

Mha, 200 euro voor een pedaal valt wel mee. Die van mij had ik binnen een paar weken weer verkocht.