PDA

View Full Version : Negers de betere bassisten???



Shay
28 maart 2003, 00:46
Is iets wat mij opviel .. behalve dat ze een grotere "headstock" hebben kunnen ze volgens mij ook beter bassen dan blanke en lichte mensen .. ik had deze discussie met de bassist van mijn band .. wat vinden jullie ervan??

Negers hebben wel een bepaalde soul en groove die ze in nummers kunnen zetten wat anderen niet makkelijk lukt...

wat zeggen jullie?

p.s. met alle respect voor iedere bassist :wink:

BB
28 maart 2003, 08:32
Dat hangt gewoon van de stijl af denk ik. Soul en alles wat daar bij hoort is zowat afkomstig van de zwarten, waarschijnlijk dat ze er dan ook beter kunnen op bassen. De zangers zijn meestal ook zwart en die hebben zo'n typische stem. Niet dat blanken dat niet kunnen. Daarentegen heb ik nog niet veel goede zwarte metal, emo of grunge bassisten gezien. 't Is niet omdat je vlug kan slappen en poppen dat je een goede bassist bent.

dikkie dik
28 maart 2003, 09:00
een echt goede bassist kan alles, soul,funk,metal,punk, enzovoort. :smile: I don't believe shit dat over het algemeen negers beter zijn dan blanken. was jaco een neger???? :razz:

Venomer
28 maart 2003, 09:41
Je komt denk ik uit bij de vraag "Cultuur of Natuur". Dat wil zeggen, hebben bepaalde mensen van nature meer aanleg, of worden ze anders opgevoed en komen ze in hun cultuur meer in aanraking met in dit geval muziek. Ik denk dat het laatste wel eens waar zou kunnen zijn.

Bates15
28 maart 2003, 10:03
onzin, gewoon een andere stijl van opvoeding, achtergrond, muzikale interesse van ouders en vrienden, mentaliteit enz enz.... Laatst was er een of andere medicijn die niet goed zou werken bij negroide personen..... Haha, wat een onzin.

Maar somige zijn idd erg goed.

iwan
28 maart 2003, 11:58
ff offtopic: een nieuw AIDS-medicijn werkt statistisch gezien niet bij Europeanen en schijnt wel aan te slaan bij Aziatische en Afrikaanse mensen. Er zijn dus wel degelijk een paar (heel kleine) fysiologische verschillen tussen verschillende mensen. Al moet je daar IMHO geen oorlog om beginnen en al helemaal geen waardeoordeel aan geven.

Ontopic: swing moet je voelen. Maat moet je voelen. muziek moet je voelen. Afhankelijk van je voorkeur ben je beter in de ene soort muziek dan de andere. Waar je het best in bent, hangt er onder meer vanaf wat je van jongs af aan hoort. Cultuur dus.
Zo moet ik niet meer proberen de Braziliaanse samba te dansen in een stringbikini....

Wouter J
28 maart 2003, 12:33
Wat blanke funkers betreft.

Les Claypool, Mark King, Rocco Prestia en Flea zijn blank maar kunnen een groove neerzetten niet meer normaal.

En wat donkere Rockers betreft. Muzz Skillings en Doug Wimbish (Beide bij Living Colour) bewijzen dat je huidkleur er niet toe doet als je lekker wilt metallen.

dikkie dik
28 maart 2003, 12:55
en ook geen vooroordelen over russen hebben he. kijk maar naar soad.

basbeest
28 maart 2003, 13:28
Ik ben wel van mening dat donkere mensen over het algemeen meer swingen en grooven zit nou eenmaal in de genen. Dat sluit niet uit dat er ook blanke jongens zijn die kunnen grooven

bassopotmus
28 maart 2003, 15:04
Blanken kunnen het leren, het is echt niet huidskleur gebonden, wel cultuur gebonden.
Als je er mee word groot gebracht bv.

hoofd
28 maart 2003, 17:22
Ik ben ook van mening dat negers beter kunnen swingen en grooven, een soort van aangeboren muzikaliteit lijkt het wel. Je zou kunnen zeggen dat het komt door de opvoeding, kan ook niet zo zijn. Russen en andere Oost-Europeanen zijn zo bijvoorbeeld erg literair begaafd. Er zijn wel degelijk rasciale verschillen tussen de mensen, maar als je dat erkent ben je een rascist.

skabouter
28 maart 2003, 17:29
SOAD is armeens !! :smile:

ik denk niet dat ras iets uit zou maken. ik denk dat het wel uitmaakt hoe vroeg je begint.als je heej vroeg begint word je uiteindelijk erg goed.

voorbeeld. die chinese kleine slangenmeisjes die alles kunnen waar een normaal mens zichzelf mee zou breken. die worden vanaf hun 2e jaar al gedrild !

maar dan zegt iedereen dat die chinesen gewoon goed zijn in gym/en van die circusacts. maar dat komt dus volgens mij omdat het zo vroeg begint, niet vanwege het ras.

als je hetzelfde met een hollands meisje zou doen, dan zou ze het ook kunnen.

denk dat het met bassen ook zo is. er zijn zoveel goede bassisten, in ieder ras.

J.V.S.
28 maart 2003, 20:12
Op 2003-03-28 15:04, schreef bassopotmus:
Blanken kunnen het leren, het is echt niet huidskleur gebonden, wel cultuur gebonden.
Als je er mee word groot gebracht bv.


hier ben ik mee eens, tis de culturele achtergrond, en hoe muzikaal je vrienden / gezin is ... als iedereen rond je heen naar jazz of soul luistert, ga je niet zo snel punk gaan spelen, huidskleur of genen heeft er niet echt niets met te maken denk ik !!

JvS

bathmutz
28 maart 2003, 20:29
hmmz, ik weet wel dat las je in een dansclub in amerika bent je vrij hard kan lachen: europese mensen hebben een ritmegevoel amerikanen niet. echt niet. maar ja niet iedereen over een kam scheren natuurlijk want er zijn uitzonderingen (marcus bijv.) :smile:

BathMutZ