PDA

View Full Version : Gitaar Guus Meeuwis



vederlicht
10 juli 2009, 22:07
Hallo liefhebbers,
Laatst zag ik een special over Guus Meeuwis op de T.V. Zijn acoustische gitaar viel mij op. Nogal weelderig versierd, dat wel, maar mooi geluid!
Wie weet toevallig (of niet) wat voor gitaar hij heeft?
groet,
Vederlicht

Claudjahbab
10 juli 2009, 22:12
Het lijkt mij dat hij die gitaar heeft laten bouwen ;)

xxx

vederlicht
10 juli 2009, 22:21
Waarom denk je dat ????
Vederlicht

--=HANS=--
10 juli 2009, 22:51
Als je deze bedoelt: http://www.youtube.com/watch?v=i9MsqSEICGQ

Dit is een Gibson.

zoon van Piet
10 juli 2009, 22:57
ikmvraag me af of je guus' gitaar hoort - mij is dat nauwelijks gelukt in drie stadionconcerten.. enm als ik m hoorde, klonk ie beroerd. Hij maakte daarbij gebruik van onhoorbare yamaha ( meen ik) en washburn gitaren.. meestal zie je hem met een gitaar, maar je hoort zn gitarist..

vederlicht
10 juli 2009, 23:05
z.v. Piet,
Dat lijkt me interessant! Zit ie te playbacken terwijl zijn maatje de partij speelt!? Ben benieuwd of anderen op dit forum dezelfde observatie hebben...
Hans, jij denkt aan een Gibson. Weet je nog iets van type/nr.?
Vederlicht

--=HANS=--
10 juli 2009, 23:13
Kan het niet precies zeggen, model lijkt me een j-200 en de top heeft een fraaie sunburst.

zoon van Piet
10 juli 2009, 23:25
O dat filmpje lijkt me dat ie een mooie Gibson krijgt, inderdaad...
en daar klinkt zijn gitaar al lang voordat ie hem om heeft.. en dat geludi verandert niet als hij mee begint te 'spelen'..

Maar ik zei niet dat ie playbackt!!!! ik zeg gewoon dat de geluidstechneut m niet uitstuurt of nauwelijks uitstuurt. hetzelfde geldt voor de gitaar van JW Roy die altijd meedoet in het stadion.. die hoor je alleen in sommige nummers..

Git Aar
11 juli 2009, 11:44
Dacht hetzelfde. Zie ook geen snoer of microfoon.

budje
11 juli 2009, 11:47
Elvis deed dit ook al hoor. Waarschijnlijk stukje gebrekkige houding bij Guus, je achter een gitaar verstoppen gebeurd al tig jaar.

Camouflage!

Git Aar
11 juli 2009, 12:06
je achter een gitaar verstoppen gebeurd al tig jaar.

Camouflage!

Hij zou gewoon door moeten spelen, al geloof ik dat de meute het toch niet doorheeft.

zoon van Piet
11 juli 2009, 12:11
Elvis deed dit ook al hoor. Waarschijnlijk stukje gebrekkige houding bij Guus, je achter een gitaar verstoppen gebeurd al tig jaar.

Camouflage!

nouja, zeg.. ten eerste ziet het er natuurlijk cool uit, man met gitaar. daar weten wij toch alles van?
en ten tweede zingt het lekkerder als je gewoon mee kunt spelen, dat vinden heel veel znagers. dus is het helemaal niet fout..
geen snoer of mic.. een zender is nauwelijks zichtbaar..

YB
11 juli 2009, 12:49
Hij kwam een keer in ons dorpje spelen met ocobar(van hollandsport) en toen speelde die duidelijk versterkt. Dus blijkbaar valt t mee

blindfaith85
11 juli 2009, 18:23
Als jullei goed kijken kan je ding aan de kant kan zien waar de plug loop en kast je aan zijn band aan de achterkant. het is moeilijk te zien
kijk aan het begin rond de 00.10/00.15 met nam ebij donkere achterkanten zie je het beter