PDA

View Full Version : Mijn nieuwe "solid guitar"



driesp
10 juli 2009, 20:15
na twijfel toch maar deze beauty meegenomen, het verschil met m'n epi special is wel enorm moet ik zeggen..

http://img269.imageshack.us/img269/1766/p1030148m.jpg/

http://img27.imageshack.us/img27/820/p1030150.jpg/

http://img16.imageshack.us/img16/9883/p1030151g.jpg/

http://img50.imageshack.us/img50/2410/p1030152.jpg/

http://img27.imageshack.us/img27/6943/p1030153y.jpg/

Nico2
10 juli 2009, 20:32
Wauw wat een beauty!!! Hier ga je veel plezier mee beleven denk ik :D :mmmm:

René`
10 juli 2009, 20:49
Prachtig, die Gibsons!
Ik speel "helaas" niet fijn op Gibsons, maar mooi vind ik ze wel!

Rinze
10 juli 2009, 20:52
Heel erg mooi :crazyhappy: fretwerk ziet er ook erg mooi uit.

macwilliams
10 juli 2009, 21:03
Is zo een echt beter dan de epi special:???: ga weg....:soinnocent::seriousf:


Mooi hoor!

Misery Signals
10 juli 2009, 21:16
Op de voorlaatste foto, is dat een fout aan de binding waar de hals op de body komt...?

MS

driesp
10 juli 2009, 21:41
er is daar een klein blaasje, maarja, ik ga nu ook niet lopen miereneuken daarover, ze is er om te gebruiken

Ukeloeder
10 juli 2009, 22:08
Wow man, schitterende foto's van een prachtige gitaar. En wat een ijskoud geile koffer! Hoeveel eskimo's zouden daarvoor gevild zijn?

Ibanez666
10 juli 2009, 22:22
mooie plank, gefeliciteerd!

EGH
10 juli 2009, 22:58
Ontzettend mooie gitaar. Ga je ongetwijfeld veel plezier aan beleven. Gefeliciteerd! :cheerup:

jutter
10 juli 2009, 23:17
Gefeliciteerd met je aanwinst, mooie gitaar! Klopt het dat de snaren nogal hoog liggen?

driesp
10 juli 2009, 23:28
hij werd zo geleverd vanuit de winkel, misschien kan ik de actie nog een beetje verlagen. Maar ik denk dat ik dan meer last krijg van fretbuzz

levi
11 juli 2009, 00:19
WOW nice!!! ik ben meestal ene beetje bevooroordeeld over sg's.
Maar op deze zou iedereen wel willen spelen!!!

joskedentweede
11 juli 2009, 00:26
Gefeliciteerd! :crazyhappy: echt een beauty.
Dit was ooit mijn droomgitaar, tot ik er eentje in mijn handen had, ik ben blijkbaar niet gebouwd voor Gibsons :makeup:

Braindead
11 juli 2009, 00:30
Hey man, erg mooie gitaar. Wel grappig dat je er bij zegt dat het een solid gitaar is.
Was dat bewust ivm de boormanie bij Gibson of zomaar....? :)

RobertoL
11 juli 2009, 09:42
Gefeliciteerd! :crazyhappy: echt een beauty.
Dit was ooit mijn droomgitaar, tot ik er eentje in mijn handen had, ik ben blijkbaar niet gebouwd voor Gibsons :makeup:
Dat had ik ook, maar dan met een Les Paul.

Mooie gitaar in ieder geval, Dries.

budje
11 juli 2009, 09:44
Zekers een mooie gitaar, gefeliciteerd! Ben wel benieuwd waar de twijfel over ging...

driesp
11 juli 2009, 20:17
wel.. 't is een lang verhaal, eerst ging ik mezelf een goedkoper sg type aanschaffen, maar de overwegingen gingen dan meer uit naar een duurder model, de special faded, of de special, maar door de lage prijs van de std. dan toch maar die genomen.

Mr.Fingers
11 juli 2009, 20:45
Wij willen natuurlijk een foto zien van de overgelukkige eigenaar ;)

Da's nog een gibson die ik naast de ES335 als rabiate Fender-Fan nog wel zou willen :makeup:

soup
11 juli 2009, 21:15
hij werd zo geleverd vanuit de winkel, misschien kan ik de actie nog een beetje verlagen. Maar ik denk dat ik dan meer last krijg van fretbuzz

Ik heb een epiphone G400 en ook een Gibson SG.

Ik heb geprobeerd de actie te verlagen, deels gelukt maar ik heb wel een beetje last van fretbuzz. Wat niet het geval is op mijn epiphone :dontgeti:, ik speel meestal in C en op mijn epiphone heb ik daar absoluut geen last van.

Dus als ik mijn gibson precies zo laat afstellen zoals mijn epiphone; dit zou toch perfect mogelijk moeten zijn en met als resultaat geen fretbuzz??


Ik vind de actie iets te hoog staan en ik moet te veel moeite doen om de snaren in te duwen waardoor ik soms een noot mist... :(

vulvasonic
12 juli 2009, 01:58
Schitterend!
Gefeliciteerd ermee! :cheerup:


Tsja, ondanks het feit dat ik er nooit een heb aangeschaft, blijft het toch mijn eerste grote gitaarliefde. En dat heeft, met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vooral te maken met de gigantische poster van Angus Young, die ik als puber (nog vóór ik gitaar leerde spelen) aan de muur had hangen. Het gekke is dat de SG op die poster bruin leek, waarover een hele subtiele donker paars-achtige gloed waar te nemen was (waarschijnlijk ten gevolge van de podiumverlichting).

Maar wist ik veel?!?!??!
Nee dus. Ik wist nog helemaal NIKS op dat gebied. Dus toen ik gitaar ging spelen en in de nabij gelegen muziekzaak, een prachtige donkerbruine SG zag hangen (inclusief de mysterieuze paarse gloed!!!) voor maar 399 gulden, heb ik zonder te aarzelen de gitaar van mijn dromen gekocht!

Dat ik niet veel later ontdekte dat Angus op Gibsons speelde en niet op, uit multiplex vervaardigde Maya's met een geschroefde hals, mocht de pret niet drukken.
:seriousf:



Enfin, ik ben weer eens mijn verhaaltje kwijt en heb daarmee zowat iedereen op dit forum, die de moeite heeft genomen dit verhaal daadwerkelijk te lezen, beroofd van een kostbaar stukje vrije tijd.
Mijn excuses daarvoor. :chicken:

geert1976
12 juli 2009, 02:03
Schitterend!
Gefeliciteerd ermee! :cheerup:


Tsja, ondanks het feit dat ik er nooit een heb aangeschaft, blijft het toch mijn eerste grote gitaarliefde. En dat heeft, met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vooral te maken met de gigantische poster van Angus Young, die ik als puber (nog vóór ik gitaar leerde spelen) aan de muur had hangen. Het gekke is dat de SG op die poster bruin leek, waarover een hele subtiele donker paars-achtige gloed waar te nemen was (waarschijnlijk ten gevolge van de podiumverlichting).

Maar wist ik veel?!?!??!
Nee dus. Ik wist nog helemaal NIKS op dat gebied. Dus toen ik gitaar ging spelen en in de nabij gelegen muziekzaak, een prachtige donkerbruine SG zag hangen (inclusief de mysterieuze paarse gloed!!!) voor maar 399 gulden, heb ik zonder te aarzelen de gitaar van mijn dromen gekocht!

Dat ik niet veel later ontdekte dat Angus op Gibsons speelde en niet op, uit multiplex vervaardigde Maya's met een geschroefde hals, mocht de pret niet drukken.
:seriousf:



Enfin, ik ben weer eens mijn verhaaltje kwijt en heb daarmee zowat iedereen op dit forum, die de moeite heeft genomen dit verhaal daadwerkelijk te lezen, beroofd van een kostbaar stukje vrije tijd.
Mijn excuses daarvoor. :chicken:

nee hoor, excuses niet nodig, mijn liefde voor de SG is ontstaan door George Kooymans van de Earring, die speelde in de 70's met zowel een SG als een Les Paul

pannekoek
12 juli 2009, 09:43
ah een sg! mijn liefde voor sg's word ook steeds groter. omdat ze net wat scherper/helderder, (noem het hoe je wilt) zijn dan les pauls. een mooie aanwinst!

buster
12 juli 2009, 11:18
wow :mmmm: prachtige SG !!!

Shibby
12 juli 2009, 18:29
Schitterende gitaar! SG's sowieso :lovelove:

driesp
13 juli 2009, 22:43
nog even een vraagje, de gitaar is perfect geintoneert, en het zadeltje van de hoogste e snaar is dus helemaal richting headstock gedraaid, waardoor de snaar tegen de achterkant van de brug komt, moet ik mijn tailpiece omhoog schroeven? omdit te verhelpen moet ik ze redelijk hoog schroeven, wat volgens mij ook niet de bedoeling is. Of kan dit geen kwaad,

Midwolda
13 juli 2009, 23:14
Heb ik net zo op m'n The Paul. Tailpiece zet ik altijd helemaal tegen de body aan, vind ik er gewoon beter uitzien. De hoge e-snaar maakt dan een kleine knik op de achterkant van de brug. Ik vermoed dat-ie daar dan meer gevoelig is voor breken, maar ik heb er nog geen last van gehad.

driesp
13 juli 2009, 23:28
hoe hoog staat de actie dan zowat op een sg?

Riky
13 juli 2009, 23:36
nou ik heb een tijd geleden (ja echt waar vulv) op de gitaar van angus young gespeeld. Of ja.. het was een witte sg die van hem geweest is.

Daar stond de actie ook erg vlak en laag. Niet echt mijn ding en die had ook er veel last van fretbuzz...

Heb hem niet versterkt gehoord, dus weet niet hij het dan ook had.
Ik hoor het wel eens vaker dat sg er last van hebben.

@TS Prachtige gitaar!! En een hele mooie koffer. Klank van een sg staat me ook altijd wel aan! Echt eigen karakter.

Speelt wel ff heel anders vind ik, maar prima giaartjes:D

veel plezier er mee!

stratie
14 juli 2009, 09:57
sjeuzus, GAAAAAAAAAAAASSSSSS hngd dude...erg mooie plank. Veel pelzier ermee!!:rockon:

Ezyduck
14 juli 2009, 10:01
Skitterend ! Hele mooie gitaar. Veel plezier er mee!

driesp
31 juli 2009, 07:59
heb 'r nog een vraagje over,
ik begin er nu op te letten dat de hoge e snaar wel erg stil is, is dit bij jullie ook zo? bij m'n goedkope epi klonk hij mooi door echter, of ligt dit aan de ( slechtere ) fabriekssnaren?

en oja, ik overweeg om de snaren over m'n tailpiece te wrappen bij m'n volgende snaarwissel, zo kan ik de tailpiece tegen de body schroeven, scheelt dit veel ivm sustain?

mvg, Dries!

soup
31 juli 2009, 11:05
heb 'r nog een vraagje over,
ik begin er nu op te letten dat de hoge e snaar wel erg stil is, is dit bij jullie ook zo? bij m'n goedkope epi klonk hij mooi door echter, of ligt dit aan de ( slechtere ) fabriekssnaren?

en oja, ik overweeg om de snaren over m'n tailpiece te wrappen bij m'n volgende snaarwissel, zo kan ik de tailpiece tegen de body schroeven, scheelt dit veel ivm sustain?

mvg, Dries!
1. Geen idee, bij mij is het oke.

en

2. Bedoel je dit?

http://www.guitar-stuff.net/images/gibson-custom-bullseye-aged.jpg

driesp
1 augustus 2009, 00:46
inderdaad!

Sinner1980
1 augustus 2009, 18:00
Wow, brute gitaar man...zo één komt er bij mij ook nog wel eens bij,
Gibson rules, met een ijzeren vuist...:rockon:

Dimitri92
2 augustus 2009, 15:45
heb m'n snaren op m'n les paul ook zo gedaan, wrap over, niet echt veel meer sustain maar t speelt soepeler, bends gaan makkelijker voor m'n gevoel. Pracht gitaar! veel plezier ermee ;)

mikeyaxeman
2 augustus 2009, 21:21
Congratz! mooie gitaar, heb precies dezelfde :hippie:

Dweezman
2 augustus 2009, 21:43
zo-den-knetters! Mooi exemplaar.

alexandra
2 augustus 2009, 23:10
Wat een beauty! Veel plezier ermee zeg, maar dat gaat vast lukken ;)

HaroldA
3 augustus 2009, 00:32
Gefeliciteerd! :cheerup:

Ik was nooit zo van de SG's tot ik mijn Silverburst tegen kwam. Ik ben bang dat m'n Gibson LP Std lang niet zo vaak meer betast gaat worden! :seriousf:


ik overweeg om de snaren over m'n tailpiece te wrappen bij m'n volgende snaarwissel, zo kan ik de tailpiece tegen de body schroeven, scheelt dit veel ivm sustain?

Heb ik ook gedaan bij mijn beide Gibsons (SG & LP) en ik merkte geen verschil in sustain. Bends schijnen iets soepeler te gaan, maar je moet wel verder benden om dezelfde toonhoogte te halen. Oftewel: het is gewoon een kwestie van smaak/voorkeur...

soup
3 augustus 2009, 09:42
Enige wat ik er van weet waar het voor goed is, is dat je harder kunt spelen.

Dat doet Zakk Wylde alleszins.