PDA

View Full Version : Is dit een fatsoenlijke gitaar?



Claudjahbab
10 juli 2009, 20:03
Is dit een fatsoenlijke gitaar?
http://www.mpart.de/Akustikgitarren/Akustikgitarre-Johnson-Dreadnought-massive-Decke-JD-22::123.html

Het is volgensmij een replica van een Sigma.
Ik heb er al op gespeeld, er kwam een vol maar toch gericht geluid uit, ik wist meteen dat ik deze zou pakken. Maar is dit een goede?

xxx

Eko
10 juli 2009, 20:41
Massief hout gebruikt en zo te zien netjes gelakt. Goed voor vele jaren speelplezier zou ik zo zeggen.

Claudjahbab
10 juli 2009, 21:03
Bedankt, heeft misschien iemand ervaring met deze gitaar?

Plant
10 juli 2009, 21:24
@Claudjahbab

Een replica van een Sigma? Sigma is zelf toch al een replica van Martin :???:

Een massieve sparrehouten top, als ik het volgens de details mag geloven ook massieve zijkanten / achterkant van Mahonie... voor dat geld? ... toe maar! :dontgeti:

Claudjahbab
10 juli 2009, 21:37
Hahaha, en replica van een replica, lolz.
Dus het is een goede? Het geluid was echt top!
Maar mijn vader wilt hem dus geven voor mijn verjaardag die dus op 20 oktober is -_-. Dus het wordt: of zelf betalen, of tot 20 oktober wachten :S

LaurentB
10 juli 2009, 22:54
Maar let op: het exemplaar dat jij geprobeerd hebt klonk blijkbaar goed. Dat wil niet zeggen dat als je een andere bestelt van hetzelfde model, dat die even goed klinkt. Bij akoestische gitaren kan daar een opmerkelijk verschil tussen zitten.

Dus tegen de tijd dat je er een wilt gaan kopen: test opnieuw het exemplaar dat je op het oog hebt als het even kan.

dadgad
11 juli 2009, 00:34
Hallo,

Sigmas zijn/waren vrij exacte Martin kopieen - deze is iets
eigenzinniger van vorm, eigen kop ontwerp en afwijkende
roset.

Johnson gitaren krijgen met name in de Engelse
gitaarbladen regelmatig goede reviews, en aangezien deze
in elk geval een massief bovenblad heeft is het voor de
genoemde prijs een goede keuze.

Greetz,

Han.