PDA

View Full Version : MUST SEE: Complete cover van Stairway To Heaven (in samenwerking met Amerikaan)



Bazzztard
10 juli 2009, 19:25
Dag gitaarlotgenoten,

Na een half jaar in isolatie te hebben geleefd, presenteer ik jullie graag mijn nieuwste cover: Stairway To Heaven van Led Zeppelin.

Deze heb ik in samenwerking gemaakt met mijn Amerikaanse compagnon Jimmy Gelhaar. Hopelijk vinden jullie, met meest kritische publiek van Nederland, het mooi!

De LINK is: http://www.youtube.com/watch?v=vt12IjkS_OM&fmt=18

Hopelijk hoor ik van jullie!

Groetjes, Bastiaan

budje
10 juli 2009, 19:36
ik ben pas op twe minuutjes, maar: cool initiatief~!!!

Mr.Bluesbreaker
10 juli 2009, 19:48
Te gek gedaan! Ook het idee om met een Amerikaan samen te werken, discipline moet je dan wel van beiden kanten hebben...goed gedaan.

Opbouwende kritiek: de reverbs zijn wat lang en wat 'wet' naar mijn idee, wat opzich dan weer matcht met het origineel. Ik zou persoonlijk de song iets 'droger/moderner' mixen.

Ik ga er voor het gemak even vanuit dat je geen volledige +-16 sporen simultaan kunt opnemen. Dat je drums uit de 'doosjes' is dan ook volledig begrijpelijk, maar ik zou de piezo van de akoestische gitaar niet gebruiken, ik heb er ook 1 in mijn semi-akoestische en het klinkt standalone wat te dun voor zo'n breekbaar intro. Zelfs met een SM 58 goed gezicht en een klein beetje piezo voor de strakheid heb je al snel een vettere sound zonder echt te hoeven investeren.

kenx
10 juli 2009, 19:48
MAN!!!!! Ik heb al jullie filmpjes (bijna) gezien, dit is GENIAAL!!!
Echt prachtig, zoiets heb ik nog nooit tegengekomen. Doe zo verder!:crazyhappy:

new deep
10 juli 2009, 23:07
wow bizar goed man, net echt :)

meul
10 juli 2009, 23:37
ik kan het lied echt niet meer horen maar.. zoow, wat heeft die gozer een mooie stem zeg. ergens op het einde ook prachtig breekbaar. goede productie ook over mijn monitors. en puik gitaarspel.

jutter
11 juli 2009, 00:08
Mijn vriendin en ik zitten hier met verbazing en bewondering naar te kijken...wij nemen ons petje voor jullie af! Enorm knap en hééél goed gedaan!
Staand applaus!!!

Megadeth22
11 juli 2009, 00:21
Prachtig. :ok:

classicrooock
11 juli 2009, 00:49
ben jij bastiaan77??? cool dat je op gitaarnet zit. ik heb vroeger je werk vaak beluisterd :cheerup:


heel mooi gedaan trouwens

Jedeel
11 juli 2009, 01:45
Adembenemend!!!!!

belfrink
11 juli 2009, 15:45
Erg gaaf ! :D

Herman
11 juli 2009, 16:06
Te gek! Ik had ooit ook al jullie versie van hotel california gezien, die vond ik ook echt super!

Ik vraag me af: Hoe ben je met hem in contact gekomen?

samthegreat4
11 juli 2009, 16:45
Zeer tof gedaan, mooie kwaliteit.
Mooie stem heeft die Amerikaan ook, een stem die zich ook super staande houd rond de 7e minuut.
:rockon: Ook jullie cover van Hotel California gekeken, man!
Één van de beste dingen die ik ooit op youtube heb gezien!
Applaus !

Dippides
11 juli 2009, 19:20
Geweldig, jullie verdienen persoonlijke complimenten van Page en Plant!

Bazzztard
11 juli 2009, 19:41
Persoonlijke complimenten van Page en Plant.. Dat zou wat zijn! ;)
Bedankt voor jullie complimenten in ieder geval!

En een aantal van jullie weten Hotel California nog te herinneren. Die was ook erg leuk om te doen (en kostte een stuk minder tijd haha).

Ik heb Jimmy leren kennen, omdat hij ooit een comment plaatste op een video van mij op YouTube. Toevallig bekeek ik zijn account en nadat ik zowat van mijn stoel viel van de kwaliteit van zijn muziek en hij voorstelde om samen een cover te maken (van Hotel California), is het balletje begin 2008 wat beginnen te rollen. Sindsdien doen we muziekprojectjes samen, waaronder nu dus Stairway To Heaven!

Groeten, Bastiaan

Wire
11 juli 2009, 19:56
Wow, te gek!

Ace 1.15.19
11 juli 2009, 20:41
Wow, dit is echt super gaaf! Fantastisch gedaan, ik weet niet wat ik er verder nog over kan zeggen. Ik ga nu jullie andere video's kijken.

JvD.
12 juli 2009, 01:33
weer briljant en weer die afgezaagde tekstjes in het begin. zal wel iets voor amerikanen zijn =P

Ike57
12 juli 2009, 08:58
Schitterend Bastiaan !
Ik ben diep onder de indruk :makeup:

bagheera
12 juli 2009, 12:36
zeer mooi gedaan,
gaan jullie elkaar nu eens ontmoeten of houden jullie het over e mail contact.

trouwens zeer mooi gedaan is niet groots genoeg voor wat jullie gedaan hebben.
Hier moet zo veel werk in gezeten hebben.

De allergrootste complimenten !!!!!!!!!!!!

Tony L
12 juli 2009, 13:16
Super man, echt heel gaaf!! Die stem van hem is ook helemaal geweldig!

savale
13 juli 2009, 09:51
Gaaf! Mag je trots op zijn. Lekker gemixt ook.

chantilly
13 juli 2009, 17:16
wow echt heel erg vet :ok:

Bazzztard
13 juli 2009, 18:36
Ik ben van plan om Jimmy volgend jaar zomer te ontmoeten. Als het financieel en qua werk mogelijk is tenminste.

Mijn excuses voor de afgezaagde tekstjes haha.. Ik weet dat jij ze de vorige keer ook niet leuk vond, maar na langdurig overleg hebben we ze er toch maar ingehouden! ;)

Nogmaals dank voor alle reacties!

Riky
13 juli 2009, 19:31
zeker weten een must see!!! Enige minpuntje dat ik heb ik ook de reverb. Klinkt te ver weg. Hoe het liever ook wat "droger." Maar dat is smaak!

Verder echt geweldig! Die gozer heeft een prima stem. Helemaal aan het eind!

Perfecte cover echt alles klopt gewoon. Geen foutje nootjes. Heel knap gedaan!

Ook een dikke pluim voor het op afstand maken van dit nummer en voor de hoeveelheid tijd die er in zit!

LesPas89
13 juli 2009, 19:43
Perfect. Een muzikale ode aan Jimmy Page en z'n mannen.

Tim..
13 juli 2009, 22:07
Geweldig gedaan!:rockon:

Bl44t44p
14 juli 2009, 00:33
Bij de eerste teksten en de description dacht ik "bleeeegh" maar bij de eerste zangnoot was dat meteen weg... WOW! Wat kan die gast zingen, en ook dikke complimenten voor je gitaarspel! En wat een waanzinnige productie zeg, props!!! :)

Divine
14 juli 2009, 00:59
Awesome! Top gedaan heren.

deefke666
14 juli 2009, 06:08
dit is echt geweldig mooi....
heb ook hotel california geluisterd, echt super knap gedaan
mijn complimenten

grtz d

Ace 1.15.19
14 juli 2009, 17:15
Ik vind trouwens de achternaam van Jimmy echt geniaal. :p

peter_heijnen
14 juli 2009, 18:02
Te gek gedaan Basatiaan, ben al benieuwd wat de volgende hit wordt! :)

EGH
17 juli 2009, 12:54
Jezus, geweldige cover man! Erg goeie zanger die Amerikaan, en de gitaarsolo was ook erg goed Bastiaan! Ik ben erg onder de indruk :strat:

a darker shade of grey
17 juli 2009, 17:14
Ik ben pas bij de derde minuut met kijken en ik voel nu al de neiging om te reageren. Dit is echt ongelooflijk. De kwaliteit is echt geweldig, jullie zijn allebei fantastische muzikanten! Echt ontzettend goed gedaan, en dat is nog zwak uitgedrukt maar de juiste woorden schieten me gewoon niet te binnen.

En trouwens, die stem van Jimmy doet me denken aan Geddy Lee van Rush, zelfde soort vocals. Erg goeie stem inderdaad.

Petje af, ik ga zometeen ook ff jullie andere filmpjes kijken, ben zwaar benieuwd!

edit: niks petje af, diepe buiging, hele hele diepe buiging.

RS-Rik
19 juli 2009, 19:03
eindelijk eens wat youtube minuten die niet mijn leven verspillen

Thundermane
19 juli 2009, 21:43
Wow, die Amerikaanse gast kan echt wel goed zingen, en heeft ook een mooie stem!
Perfecte uitvoering!

Stratman70
24 juli 2009, 00:47
Werkelijk prachtig! Ook jullie Hotel California was al zo geweldig.

Ik sluit me wel aan bij Mr. Bluesbreaker over de reverb. Had van mij ook iets droger mogen klinken.

Sjappoo!!!!!!!

marc_o
24 juli 2009, 11:51
Te gek gedaan en bovendien goed gespeeld!
:ok:

Luke-wannabe
24 juli 2009, 12:35
SUPER vet. 2 puntjes van kritiek van mijn kant.
Drums kunnen echt niet :-P Een drummer met zo'n eigen sound en feel word geen recht aangedaan met een drumcomputertje. En de solo vind ik niet zo vet. Goed gespeeld, dat wel, maar je sound vind ik gewoon niet lekker. Dat moet wat puurder klinken, imo.

Voor de rest niets dan props!!!

spanky_franky
24 juli 2009, 15:15
Waanzinnig. Vakmanschap. Alleen al voor het geduld en het doorzettingsvermogen maak ik bij dezen een diepe buiging.

Vanaf 7:25 kreeg ik zowat kippevel, zo goed.

Reverb-kritiek die wordt gegeven kan ik me ergens voorstellen, maar het is mij niet direct opgevallen.

Vreemde gedachte dat je Jimmy nooit hebt ontmoet...maar ook bijzonder.

nielsnielsniels
25 juli 2009, 11:21
Cijfer : een 10++++

prachtig gespeeld

Cockie
26 juli 2009, 18:55
Super. :blast:

DTmaster
27 juli 2009, 00:51
gewoon goed die drums, geen probleem je moet het toch maar met ze 2en kunnen :)

SUPER!!!

Bazzztard
1 augustus 2009, 17:06
Dank allen voor de mooie reacties!!

Over de reverb, daar kan ik mee invoelen. Door mijn ene set speakers klinkt ie wat te veel inderdaad, maar door de ander juist weer lekker. Ik zal er in de toekomst nog meer opletten.

Over de drums... Als we de mogelijkheid hadden, gebruikten we een echt drumstel, maar we hebben zo onze beperkingen met z'n tweeëen!

Nogmaals, supertop dat jullie de maanden werk zo waarderen!

Comfortably Daniel
5 augustus 2009, 09:05
Damn...Dit zit toch wel erg goed in elkaar! :ok:

Mooi werk :strat:

Don Capo
5 augustus 2009, 14:43
Zeker, erg netjes!

Mukkez
5 augustus 2009, 22:04
Heerlijk! Eerlijk waar.

Net Stairway 2x aandachtig beluisterd, nu bezig met Hotel California.

Prachtig hoeveel gevoel en hoe gedetailleerd jullie dit spelen.





Sjappoo!!!!!!!

soup
6 augustus 2009, 08:26
'Jammer' van de 60k views, ik had er eigenlijk al +1 miljoen verwacht.

Want het is gewoon erg goed.

Bazzztard
6 augustus 2009, 09:14
Ach ja... Het aantal views maakt mij niet zoveel uit. Voor mij is het belangrijker dat mensen het mooi vinden om te beluisteren.

60K kijkers is net zo min voor te stellen als 3 miljoen.. en bij beide verdien je er net zo weinig aan! ;)

Maiden Michiel
6 augustus 2009, 21:39
Extreem goed gedaan dit! Mooie stem inderdaad!

Thumbs up! Enige minpuntje vind ik de distortion, met name in de solo.
Iets te gruizig ofzo.

Serenity
16 augustus 2009, 10:23
Wow dude, nice gedaan!!!
Netjes gemonteerd, perfect gespeelt, mooie stem.. :D
Btw, de bass is dezelfde als m'n broers (de look dan) wat voor eentje is het?

WICKED
16 augustus 2009, 14:08
GENIAAL

in een maand 70.000 views, hoe vet is dat!

hendrix2
16 augustus 2009, 14:17
GENIAAL

in een maand 70.000 views, hoe vet is dat!

Ik denk dat hun Hotel California uitvoering na 1 dag al 300.000 views had ;) en nu al boven het 1.000.000

Blijft van hoog niveau in ieder geval! Erg mooi weer!

boybrouwer
16 augustus 2009, 15:22
super gedaan!

Wiellem
16 augustus 2009, 21:22
Vet man, goed gedaan.

Was al het werk zeker waard :)

Bazzztard
17 augustus 2009, 09:04
Dank allen!

Mijn bas is een Maruszczyk Elwood 4p. Een Poolse handgebouwde basgitaar. Prachtig ding!

En over de views.. Hotel California zat nog niet na één dag op 300.000 haha.. Maar inmiddels zit ie wel boven de 3.000.000. Voor wat het waard is! ;)

Mr. Dynamite
17 augustus 2009, 12:49
Wow dit is echt gaaf zeg :crazyhappy:
echt heel vet gedaan :ok:

artnaz
13 september 2009, 13:47
Goddamn! :o

Mja, alles is al gezegd eigenlijk. It won't get much better than this! :ok:

Om toch wat kritiek te leveren wat in het niets valt vergeleken met alle goede dingen: De reverb vind ik nog wel passen, maar bij de solo vind ik het lelijk. Ik vind je solo sound dan ook niet zo mooi.

EDIT: Ja, bij Hotel California vind ik de reverb ook te, net als de eerdere reacties. Het stuk wel weer super gedaan hoor! Stairway To Heaven vind ik wel NOG beter though.

Zjef
13 september 2009, 22:25
Stairway to heaven is ronduit schitterend. Maar Hotel california heeft me zojuist van mijn stoel geblazen. Diep respect, kerels!

Tho
13 september 2009, 22:48
Gaaf man! Ik weet nog wel dat je een aantal jaar geleden iets soortgelijks postte. Erg gaaf!

JelmerOnGuitar
14 september 2009, 15:14
Te gek man! Super gespeeld, mooi gemixed, tof!!

covermark
14 september 2009, 23:39
Een van de winige filmpjes op Yoytube die ik helemaal afkijk. En met plezier !

Klinkt geweldig.

Complimenten overigens ook voo het beeldmateriaal. Heel sfeervol van kleur en montage. Zit waarschijnlijk ook zomaar 2 a 3 weken werk in.

Henri H
15 september 2009, 11:09
Heb ook beide filpjes even bekeken: Erg goed gedaan.
Ik sluit me bij onderstaand, en de galm-kritiek aan, maar kan me voorstellen dat het lastig is om de juiste mix te maken.
"Moet" de gitaarsolo niet op een Les Paul gespeeld worden (met een wat vettere sound)?
Jimmy heeft een mooi stemgeluid.

SUPER vet. 2 puntjes van kritiek van mijn kant.
Drums kunnen echt niet :-P Een drummer met zo'n eigen sound en feel word geen recht aangedaan met een drumcomputertje. En de solo vind ik niet zo vet. Goed gespeeld, dat wel, maar je sound vind ik gewoon niet lekker. Dat moet wat puurder klinken, imo.

Voor de rest niets dan props!!!

Bazzztard
17 september 2009, 11:50
Bedankt voor de berichten mensen!

De originele solo is meen ik op een Gibson gespeeld (live speelde Page het sowieso op een Gibson). Helaas is mijn gitaarcollectie nog niet zo uitgebreid dat ik er één voor handen heb. Hopelijk is dat later anders. Datzelfde geldt eigenlijk voor het drumstel.

Over de mix en de gitaarsound. Daar kan ik mij in vinden. Hij klinkt per systeem anders, maar op sommige is er inderdaad teveel galm. Daar hopen we in volgende opnames meer rekening mee te houden al blijft het heel lastig allemaal.

De tips zijn dan ook niet meer dan welkom! Bedankt!

hielos
20 september 2009, 16:26
Super gedaan, gaaf initiatief!

Ga zo door!!