PDA

View Full Version : Gitarist uit Amsterdam zoekt bassist en/of drummer



Malesc
10 juli 2009, 16:49
Mijn bandje is een tijdje geleden ter ziele gegaan (2 leden vertrokken naar het buitenland) en daarom ben ik nu weer op zoek naar mensen om mee te spelen. Ik zoek muzikanten die open minded zijn/ niet te veel in hokjes denken/ niet alleen maar een bepaalde band willen nadoen. Het lijkt me leuk om meerdere stijlen te combineren, zolang het geheel uiteindelijk wel min of meer als rock klinkt. Zelf luister ik vooral naar progrock en (-)metal, bijvoorbeeld King Crimson, Rush, Pink Floyd, Iron Maiden, Metallica, Yes en Threshold.

Mijn ‘plannen’ totnogtoe: minstens 1x per week oefenen, een paar covers spelen en daar een eigen draai aan geven, nummers schrijven (daar wil ik zelf ook aan meedoen), uiteindelijk optreden. Ik heb nog niet helemaal bedacht of ik met een tweede gitarist wil werken of met ander type instrumentalist, en ik wil best met een zanger(es) werken, maar dan niet met eentje die nooit z’n kop houdt en alle aandacht naar zich toe trekt.

Oh ja, ik ben zelf 26; ik zoek dus geen pubers of bejaarden :)

Malesc
7 augustus 2009, 13:36
Nog steeds op zoek :-)

elendaeril
8 augustus 2009, 03:07
:( Dordrecht is zonder rijbewijs en auto te ver weg helaas... Ik ken de dagtochten naar Vanadís waar ik in gezeten heb... Elke week naar Rock Supplies... Het idee is wel mijn straatje... Keep me posted though :)

Malesc
8 augustus 2009, 08:59
Hm, volgens mij is Dordrecht-Amsterdam met de trein wel te doen... Volgens 9292 is het maar een kwartiertje naar Amsterdam CS! Mocht je echt interesse hebben, dan valt er misschien wel een mouw aan te passen.

elendaeril
9 augustus 2009, 00:32
Als het in een gehuurde oefenruimte is wordt het al gauw lastig... Financieel zit ik momenteel enorm laag zodat treinreis én oefenruimte-kosten al een flinke rip uit het lijf gaan kosten... En uiteraard is ook van belang welke dag in de week het is...

Michael AE
9 augustus 2009, 05:13
Ah joh, niet zeuren. In Amerika reizen mensen drie uur per dag alleen om op het werk te komen. Als het klikt, klikt het. Daar moet je 500 kilometer voor willen reizen als je Rock-'n-roll bent. :rockon:

Geld moet dan geen probleem zijn. Dan eet je maar wat minder. Keith at aangekoekte maden in zijn begintijd...

elendaeril
9 augustus 2009, 05:24
Tja, dat verklaart waarom hij er zo belabberd uitziet vandaag de dag... :P

Malesc
9 augustus 2009, 09:21
Natuurlijk wil ik het niet op mijn geweten hebben dat je er als Keith Richards uit gaat zien ;-), maar serieus, het is aan jou. Ik vind oefenruimtes niet duur, maar als je geen geld hebt, dan heb je geen geld.

RalfB
13 augustus 2009, 13:58
Hoi, ik speel gitaar.... of denk ik nu al te veel in hokjes? :p

Het lijkt me leuk om een beginnende band in amsterdam te versterken. De bands en de plannentotnogtoe die je noemt sluiten redelijk aan bij wat ik zoek.

Ik ben geen beginner, maar ook zeker nog geen ervaren virtuoos.

Email me ff als je interesse heb.

Malesc
14 augustus 2009, 17:38
Update: ik ga de komende dagen twee drummers uitproberen, dus nu ben ik vooral nog op zoek naar een bassist. Dat is de eerste stap, ik ga later pas kijken of er nog een gitarist, toetsenist, zanger of wat dan ook nodig is.

Malesc
12 september 2009, 12:56
Update 2: heb inmiddels een goeie drummer gevonden, maar de juiste bassist ontbreekt nog. Baskoningen van Amsterdam, meldt u! :rockon: