PDA

View Full Version : Fender Super 112



ellisvertellis
10 juli 2009, 12:01
Kan er iemand mij iets vertellen over de "Fender Super 112" versterker? Die van mij staat te koop en nu hij bijna de deur uit is begin ik mij af te vragen waarom ik deze versterker zelden of nooit elders tegenkom. Ik weet dat hij uit de Rivera-periode komt, en dat er bijgevolg een aangepaste speaker en overdrive-kanaal in zit, maar daar eindigt het dan.

Iemand wat meer info? Want ik kan der nix over terugvinden (je belandt altijd op artikels over de Super Champ, maar dat is 'em dus niet).

Mocht je't willen weten, ik heb hem door een Deville vervangen omdat zijn clean kanaal niet luid genoeg ging voor onze band...

http://www.2dehands.be/fender-super-112-lampenversterker-61448947.html?start=21

Agent_Smith
10 juli 2009, 18:52
Ik heb er geen ervaringen mee, maar ik meen vernomen te hebben dat de 'rode-knoppen-Fenders' niet de meest fantastische versterkers zijn. Maar nogmaals: dat kunnen ook hardnekkige vooroordelen zijn.
Wat is trouwens het verschil met een Super 60? Alleen een bredere kast?

budje
10 juli 2009, 19:43
ik heb vorig jaar op een 2x12 gespeeld die er verder bijna hetzelfde uitzag... Ik vond m geweldig! (maar ik hou dan ook van clean)

alleen hij was net voor m'n neus verkocht :crazyhappy: voor 200 euries!

ellisvertellis
13 juli 2009, 15:25
@agent_smith: Er zijn veel meningen over, heb ik ook door, maar je moet hem horen. Hij klinkt beduidend anders in het clean kanaal dan pakweg een Fender Blues Deluxe of bv mijn Deville, maar daarom niet slechter. Zoals budje hieronder zegt: het clean is de troef van deze amp. de klank is niet zo "gekleurd" als mijn Deville en minder mids ook (maar voor hetzelfde geld heeft een Deville gewoon heel veel mids... :makeup:).
Of hij veel verschilt van een Super 60 (dat bedoelde ik ook trouwens ipv een "Super Champ") kan ik echt niet zeggen. Ik heb er nog nooit op gespeeld. Hij ziet er bijna hetzelfde uit en ook 60 watt. Is de Super 60 trouwens een "Rivera-amp"?


@budje: Da's niet veel geld! Ik hoop er wel meer voor te krijgen, heb er ook wel meer voor betaald. En zoals ik al zei: de clean is idd zijn troef.

Pepe
13 juli 2009, 16:21
Riviera heeft niks te maken met de red knob series of elke ander serie behalve de II.
De red knob klinken very eighties, als een goede transistor zou ik haast zeggen, het tegenovergestelde van warm en organisch. Dat klinkt erger dan dat het is, het heeft zijn plek en past een stuk beter bij een Zendrive dan een blackface, die richting.

Sommige amps van die serie zijn niet te tillen wat in die tijd ook niet erg was want iedereen wilde als roadie mee (moet je nou eens mee aankomen..)

ellisvertellis
13 juli 2009, 21:02
Ik ben nog wat meer te weten gekomen (op een ander forum :sssh:) over de Fender Super reeks en blijkbaar is de Super 112 de opvolger van de Super 60. Zo Smith, nu weet je't.

Blijkbaar heb je 4 modellen in de Fender Super reeks: de Super 60, Super 112, Super 210 en de Super Champ 12.

Voor meer leesplezier over de Super reeks en Rivera:

http://www.tdpri.com/forum/amp-central-station/125141-played-fender-super-60-yesterday.html
(hoop dat ik hier niet tegen schenen stamp...)

Grtz!

eggen_h
14 juli 2009, 13:13
die 'refin' die dat onderwerp geopend heeft op dat forum speelt trouwens ook te gek:strat:

ellisvertellis
14 juli 2009, 13:54
Inderdaad, lekker smooth!

Wel een vreemde sig, echt amerikaans :)