PDA

View Full Version : Fender Super 112



ellisvertellis
10 juli 2009, 12:01
Kan er iemand mij iets vertellen over de "Fender Super 112" versterker? Die van mij staat te koop en nu hij bijna de deur uit is begin ik mij af te vragen waarom ik deze versterker zelden of nooit elders tegenkom. Ik weet dat hij uit de Rivera-periode komt, en dat er bijgevolg een aangepaste speaker en overdrive-kanaal in zit, maar daar eindigt het dan.

Iemand wat meer info? Want ik kan der nix over terugvinden (je belandt altijd op artikels over de Super Champ, maar dat is 'em dus niet).

Mocht je't willen weten, ik heb hem door een Deville vervangen omdat zijn clean kanaal niet luid genoeg ging voor onze band...

http://www.2dehands.be/fender-super-112-lampenversterker-61448947.html?start=21

Agent_Smith
10 juli 2009, 18:52
Ik heb er geen ervaringen mee, maar ik meen vernomen te hebben dat de 'rode-knoppen-Fenders' niet de meest fantastische versterkers zijn. Maar nogmaals: dat kunnen ook hardnekkige vooroordelen zijn.
Wat is trouwens het verschil met een Super 60? Alleen een bredere kast?

budje
10 juli 2009, 19:43
ik heb vorig jaar op een 2x12 gespeeld die er verder bijna hetzelfde uitzag... Ik vond m geweldig! (maar ik hou dan ook van clean)

alleen hij was net voor m'n neus verkocht :crazyhappy: voor 200 euries!

ellisvertellis
13 juli 2009, 15:25
@agent_smith: Er zijn veel meningen over, heb ik ook door, maar je moet hem horen. Hij klinkt beduidend anders in het clean kanaal dan pakweg een Fender Blues Deluxe of bv mijn Deville, maar daarom niet slechter. Zoals budje hieronder zegt: het clean is de troef van deze amp. de klank is niet zo "gekleurd" als mijn Deville en minder mids ook (maar voor hetzelfde geld heeft een Deville gewoon heel veel mids... :makeup:).