PDA

View Full Version : HNHSD: Nieuwe Chevrolet voor Zeppo.



zeppo
10 juli 2009, 11:43
Ik was helemaal niet op zoek naar een nieuwe versterker, maar toen ik een paar weken geleden op Ebay in Oostenrijk een 2x12 Peavey Wiggy cab zag staan voor weinig had ik 'm eigenlijk gekocht voor ik er erg in had. Het feit dat ik op dat moment alleen maar combo's had was niet zo'n bezwaar, want ik zou 'm natuurlijk ook gewoon kunnen gebruiken als extension cab voor een van mijn combo's.

Tot vorige week speelde de andere gitarist in de band er met zijn Blackhearts over, en dat klonk gewoon erg goed.

Een week geleden zag ik toevallig een losse Wiggy top voor een zeer schappelijke prijs (imho) aangeboden worden op MP en dat was natuurlijk een mooie gelegenheid om de set compleet te maken.

Gisteravond het geheel aan de tand gevoeld tijdens de repetitie, en ben meer dan tevreden met deze nieuwe aanwinst.

Het is zoals bekend een solidstate versterker, en veel gitaristen zullen hun neus er dientengevolge voor ophalen, maar dat zou ik onterecht vinden aangezien het zeker geen slechte versterker is.
Het is een een-kanaals versterker, maar door een schakelbare 'more' functie (eigenlijk een extra gain bij de input) heb je quasi een half kanaal erbij, voor solo's bijvoorbeeld.

De toonregeling (Batt. Oil, Temp.) is effectief, en een 'Boost' zit achter de EQ regeling voor nog een extra gain.

Daarnaast heb ik flink zitten spelen met de 5-band equalizer die alleen beschikt over de summiere aanduiding 'more' en 'less'.
Hiermee kun je nog flink ingrijpen in een breed gedeelte van de middentonen.

Al met al was de avond te kort om er flink mee te gaan stoeien (er moest nl. ook nog gewoon gespeeld worden) maar ik ben blij dat ik het gekocht heb.

En ja, dan natuurlijk nog de looks ... in de praktijk zal waarschijnlijk blijken dat het een blikvanger is, helemaal wanneer bij ingeschakelde 'more' de richtingaanwijzers gaan knipperen. Zijn we niet allemaal grote kinderen met leuk speelgoed hier? :seriousf:

Pics!


http://www.xs4all.nl/~verhaag/gear/images/wiggy2a.jpg

http://www.xs4all.nl/~verhaag/gear/images/wiggy3a.jpg

http://www.xs4all.nl/~verhaag/gear/images/wiggy4a.jpg

http://www.xs4all.nl/~verhaag/gear/images/wiggy5a.jpg

Mr. Dynamite
10 juli 2009, 11:46
Whoaa nice dude :mmmm:

hahaha geniaal zo'n dashboard :crazyhappy:

hole
10 juli 2009, 11:49
Wat ongelofelijk gaaf!!! Nog nooit van gehoord ook, maar een blikvanger inderdaad!!!

Gefeliciteerd hoor, ik ben jaloers!

macwilliams
10 juli 2009, 12:12
Moest ineens aan Bert Visscher denken met sjonnie camaro.

Gäæf man :)

Rutger
10 juli 2009, 12:16
Ja echt helemaal te gek die looks, zo zou iedere versterker gebouwd moeten worden! :crazyhappy:

caliban
10 juli 2009, 12:19
Grappig amp, ik herinner me nog dat ik ze vroeger altijd op de site van Peavey zag staan en me afvroeg wie ze ooit zou kopen, maar het ziet er best wel cool uit. Wat betaal je hieraan?

zeppo
10 juli 2009, 12:30
Grappig amp, ik herinner me nog dat ik ze vroeger altijd op de site van Peavey zag staan en me afvroeg wie ze ooit zou kopen, maar het ziet er best wel cool uit. Wat betaal je hieraan?

De top stond met een vraagprijs van 200 op mp ...

EGH
10 juli 2009, 12:49
Gaaf ding man! :ok:

caliban
10 juli 2009, 13:38
De top stond met een vraagprijs van 200 op mp ...

Valt mee..

ACSlater
10 juli 2009, 14:46
Ziet er extreem cool uit. Het was dee signature van Dweezil Zappa en nu van Dweezil Zeppo?

Rinze
10 juli 2009, 15:08
Zo, 200 euro is wel erg goedkoop in verhouding tot de nieuwprijs destijds. Nou leek die mij ook niet erg reëel voor een transistorbak, maar goed. Geinig ding.

zeppo
10 juli 2009, 15:30
Zo, 200 euro is wel erg goedkoop in verhouding tot de nieuwprijs destijds. Nou leek die mij ook niet erg reëel voor een transistorbak, maar goed. Geinig ding.

De adviesprijs volgens een review van Gitarre & Bass was 1373 Euri voor de head en 762 voor de cab. Niet echt prijzen voor een transistorversterker en al helemaal niet voor Peavey zou je idd zeggen.


Ziet er extreem cool uit. Het was dee signature van Dweezil Zappa en nu van Dweezil Zeppo?

Deze link had ik nog niet gelegd, anders had ik de topictitel wel anders gemaakt :seriousf:

JTB
10 juli 2009, 15:31
gave vormgeving zeg!

caliban
10 juli 2009, 15:46
De adviesprijs volgens een review van Gitarre & Bass was 1373 Euri voor de head en 762 voor de cab. Niet echt prijzen voor een transistorversterker en al helemaal niet voor Peavey zou je idd zeggen.



En klinkt hij navenant?

Liquid_Metal
10 juli 2009, 16:35
Vette shit! Hier ga je zéker mee opvallen op het podium!

Kim Wilson
10 juli 2009, 18:10
Zo, 200 euro is wel erg goedkoop in verhouding tot de nieuwprijs destijds. Nou leek die mij ook niet erg reëel voor een transistorbak, maar goed. Geinig ding.
Ik heb ze ook al eens zien staan hier in Zwolle, bij de Grote Eén. Niet getest, prachtig uiterlijk maar een achterlijk hoge prijs voor een torrenbak met een leuke smoel. 200 eu komt lekker in de richting. Zeker als ie ook nog eens goed klinkt, waar het wel op lijkt.

Gefeli met je nieuwe aanwinst!

JeanPaul du Vinnie
10 juli 2009, 19:55
Héél mooi! Proficiat! Ik zou eigenlijk ook wel eens willen weten hoe hij precies klinkt.