PDA

View Full Version : Phasers met blend / mix knop



iWishmaster
10 juli 2009, 11:36
Ik ben al een tijdje op zoek naar een phaser, maar aangezien de mix knoppen van mijn amps FX-loop niet zo denderend fijn werken is dat lastig. Ik vond bijv. de MXR Phase 90 goed klinken, maar hij knalt zo hard over mijn gitaargeluid heen dat er weinig van over blijft. Ik moet nog een keer uitgebreid testen met phasers voor de amp en in de fxloop, want daar weet ik eigenlijk ook niet zoveel van. Wat voor een verschillen brengt dit allemaal teweeg?

Vandaar mijn vraag: zijn er phasers met een mix/blend knop zodat ik mijn gitaargeluid erbij kan mengen, zodat ik van een subtiele swoosh, naar zweverige phase kan naar wens? Of, is een Phase 90 (oid) te modden met zo'n knop? Ik houd niet van complexe doosjes met switches etc, maar ik wil wel zoveel mogelijk controle over mijn geluid.

Herman
10 juli 2009, 11:41
Ik weet niet of je die mod zomaar bij elk pedaaltje kan laten doen, maar je zou Bernardduur van dit forum eens kunnen mailen. Die bouwt sowieso voor bassisten vrij vaak iets met een blend knop. Misschien kan hij iets voor je betekenen?

Swan
10 juli 2009, 12:01
en anders de Ibanez PM7 bijv, of een Boss...

iWishmaster
10 juli 2009, 12:02
Ik weet niet of je die mod zomaar bij elk pedaaltje kan laten doen, maar je zou Bernardduur van dit forum eens kunnen mailen. Die bouwt sowieso voor bassisten vrij vaak iets met een blend knop. Misschien kan hij iets voor je betekenen?

Ik doel met mod toch eerder op een oplossing die ik zelf kan modden. Ik kan zelf natuurlijk ook wat verzinnen, maar voordat ik de soldeerbout erbij pak wilde ik eerst even wat rondvragen, vandaar.

iWishmaster
12 juli 2009, 14:44
Niemand die phasers kent met een mixknop? Die MXR's met depth-knop, wat doet die eigenlijk?

Swan
12 juli 2009, 15:05
ehh ik postte er eerder al 2, die depth knoppen zijn eigelijk je mix knoppen.

JER00N
12 juli 2009, 15:42
Je kan bij een Phase 90 vrij eenvoudig een depth-knop toevoegen waarmee je de hoeveelheid phase kan regelen. T'is niks meer dan een weerstand vervangen door een potmeter. Bij m'n zelfbouw Phase90 heb ik dat ook gedaan en het werkt goed.

http://tonepad.com/project.asp?id=7

De rode 1M-weerstand in het schema kan je vervangen door een lineaire 1M-potmeter.

iWishmaster
13 juli 2009, 00:28
Ah kijk, daar kan ik wat mee, thx!! Dat wordt weer knutselen dus. Even kijken of ik het ding ga samenstellen uit onderdelen, een BYOC oid koop of een bestaande tweedehands koop en verbouw.

Sinner
13 juli 2009, 10:10
Je kunt ook de retro-sonic phaser proberen. Volgens mij is dat eigenlijk een phase 90 met een blend knop en een level knop en hij is ook nog TB

iWishmaster
13 juli 2009, 10:36
Klinkt ook goed, ik kan hem in NL zo gauw even niet, maar aangezien hij in de VS ~170$ kost zal hij hier ook niet goedkoop zijn neem ik aan?

MXR Phase modden zal niet zo'n wonder zijn om te doen, maar voor dat geld kan ik ook een BYOC kopen. Ik zal het eens in overweging nemen en nog wat phasers testen bij feedback oid. Misschien kan ik ook wel met zo'n Marshall Regenerator uit de voeten :).

JER00N
13 juli 2009, 12:58
Als je toch zelf wil bouwen kan je beter de losse onderdelen halen bijv. Newtone en bij iemand een printje laten etsen, dan dat je zo'n BYOC-ding koopt. Meestal ben je dan een stuk goedkoper uit.

Mephistocles
13 juli 2009, 13:42
En euh, misschien een idee... een splitter, en na je phaser de twee signalen mixen?

Sinner
13 juli 2009, 14:18
Klinkt ook goed, ik kan hem in NL zo gauw even niet, maar aangezien hij in de VS ~170$ kost zal hij hier ook niet goedkoop zijn neem ik aan?


169€ bij GTRGear in NL!

http://www.gtrgear.com/Retro-Sonic/Phaser-NL.htm

de phaser ken ik niet maar de winkel is ok (zie ISP decimator thread)

HaroldA
13 juli 2009, 14:18
Waar staat de phaser in je keten? Ik heb vind phasers voor je drive het soepelste (en beste) klinken. Na je drive(s) geeft hij een veel extremer effect.

iWishmaster
13 juli 2009, 14:32
Waar staat de phaser in je keten? Ik heb vind phasers voor je drive het soepelste (en beste) klinken. Na je drive(s) geeft hij een veel extremer effect.

Ja klopt ... Ik vind hem bij cleans in de loops het mooiste, bij distortion voor de amp :chicken:. Daar moet ik ook nog een 'gulden middeweg' op vinden, ik hoopte dat dat met zo'n depthknob te doen zou zijn.

HaroldA
13 juli 2009, 14:34
Ja klopt ... Ik vind hem bij cleans in de loops het mooiste, bij distortion voor de amp :chicken:. Daar moet ik ook nog een 'gulden middeweg' op vinden, ik hoopte dat dat met zo'n depthknob te doen zou zijn.

Ik heb op mijn phase90 clone ook de depth mod uitgevoerd, maar ik heb 'm altijd helemaal open staan! ;)

Ik ga overigens vandaag of morgen aan mijn Ross phaser beginnen!