PDA

View Full Version : een pedaal voor een zanger :s ????



Ronald
27 maart 2003, 22:28
huh :s bestaat da ook al ?


http://www.digitech.com/products/vocal300.htm


of is da toch voor een gitaar? lijtk me wel logischer, want zo ver als ik weet bestaat geen pedaal voor zang maar ja waarom heet ie dan vocal ?? :s

sash
27 maart 2003, 22:40
Er zijn wel degelijk effecten voor zangers, alleen zoiets heb ik ook nog nooit gezien.

hoofd
27 maart 2003, 23:00
Wow, COOL!!!!! Tot nu toe altijd me stem gewoon over gitaarpedaaltjes gegooid, maar dit is wel een errug tof ding. Zijn er meer van dit soort bakken op de markt, en heeft er iemand ervaring mee? Want het ziet er wel ubervet uit!

Kjiratsiekoedel
27 maart 2003, 23:13
Het is aardig standaard om een beetje reverb over de zang te gooien.

timlawson
28 maart 2003, 21:28
Hm vind ik toch wat minder persoonlijk, het kan aan mij liggen maar ik vind het tenzij je echo of reverb gebruikt toch enigzins valsspelen om je stemgeluid aan te passen of ruiger te maken.

hoofd
28 maart 2003, 23:32
Dat kan je ook over gitaar spelen zeggen. Met een beetje distortion klinkt iets al gauw lekker. Is dat dan ook een soort van vals spelen?

Ronald
29 maart 2003, 17:40
Op 2003-03-28 21:28, schreef timlawson:
Hm vind ik toch wat minder persoonlijk, het kan aan mij liggen maar ik vind het tenzij je echo of reverb gebruikt toch enigzins valsspelen om je stemgeluid aan te passen of ruiger te maken.


wa denk je dat er bij britney spears en van zulke zangeressen of meidengroepen of andere top40 shit word gedaan bij de studio opnames , ja live hoeft het nie bij britney want dan playbackt ze :s

Ic3gl0vE
29 maart 2003, 21:29
Dat digitech ding ziet eruit als zo'n RP300 maar dan voor stem... lijkt me niet dat dat het geluid van een goede microfoon verbetert! reverb, compressor en misschien nog een beetje delay zijn trouwens vrij standaard om over een stem te gooien hoor, dan klinkt het wat minder 'droog'

Neophyte
30 maart 2003, 17:32
met ingebouwd stemapparaat? :razz:

op zich kun je hier wel heeeeeeele stoere dingen mee denk ik. Ik zie ze trouwens vrij vaak tweedehands te koop staan...

Soulpower
30 maart 2003, 20:27
Hmm.. Volgens mij gebruikt de zanger van System of a Down ook effecten voor zijn stem. Op PinkPop 2002, tijdens een nummer, toen hij ging schreeuwen, toen gebruikte hij volgens mij een effect, het klonk heeeeeeel anders dan een normaal geschreeuw. Maar het klonk wel veeeeel vetter !!

Ronald
30 maart 2003, 22:45
zei ie toevallig DIE!!!! :smile: da komt in heel soad numemrs voor en da doet ie gewoon zelf hoor zonder effect

Sj03rd
31 maart 2003, 17:20
??

Ik maak zelf weinig mee dat zangers GEEN effecten gebruiken, er zit altijd wel galm op of delay hoor.
Maar dat regelt de geluidsman uiteraard met 19" apparatuur.

Ronald
31 maart 2003, 20:40
ja da gebruikt ie ook wel , maar ik bedoel geen extra effect , er zijn toch ook zat zangers die kunnen grunten en das toch ook zonder effect