PDA

View Full Version : monitor op UX1



mrshadow
10 juli 2009, 11:05
Ik heb een Line 6 UX1.
Nu heeft deze 2 outputs (l/R).
Deze heb ik via een Y-koppeling op mijn versterker aangesloten.
Nu heb ik gedacht om in de plaats hiervan monitoren hierop aan te sluiten.
Maar welke zijn goed voor weinig geld?
En waar moet ik op letten bij een aankoop?

harrie-beton
10 juli 2009, 13:03
als je een redelijke versterker en speakers hebt (hifi) is er geen verschil in kwaliteit tussen goedkopere studio monitoren en je hifi. Als je betere studio monitoren zou kopen dan zou de hifi de deur uit kunnen.

Goede keuzes zijn bv Yamaha, Alesis of de KRK 6 of KRK 8 of de Behringer. Behringer heeft een slechte naam maar ze maken vooral goedkope kopieën van goede spullen. Altijd eerst luisteren voordat je koopt met een paar van je favoriete, goed klinkende cd's.

mrshadow
16 juli 2009, 10:45
de UX1 staat op een apart kamertje waar dat de pc staat.
De enige speaker hier zij de Logitech z-5500.
Dus denk ik dat een set monitors de beste oplossing is...

mrshadow
16 juli 2009, 10:47
amaai ik zie hier juist dat er veel typ fouten zijn....
Ja sorry ...gelukkig is het hier geen MS-word forum :dontgeti:

:rockon:

harrie-beton
16 juli 2009, 11:15
Goedkoop zijn die ms16 van Behringer, 50 euro ofzo en best wel ok. Duurder ben ik fan van de goedkopere KRK 6 maar dat is meteen 200 euro.

mrshadow
16 juli 2009, 11:37
zijn deze voorzien van een plug?

mrshadow
16 juli 2009, 11:40
ik zou per speaker 1 plug willen van balanced 1/4-inch line out.

http://line6.com/podstudioux2/specifications.html

Fenderwim
16 juli 2009, 13:04
als je een redelijke versterker en speakers hebt (hifi) is er geen verschil in kwaliteit tussen goedkopere studio monitoren en je hifi. Als je betere studio monitoren zou kopen dan zou de hifi de deur uit kunnen.

Goede keuzes zijn bv Yamaha, Alesis of de KRK 6 of KRK 8 of de Behringer. Behringer heeft een slechte naam maar ze maken vooral goedkope kopieën van goede spullen. Altijd eerst luisteren voordat je koopt met een paar van je favoriete, goed klinkende cd's.

Ben het met je eerste opmerking niet eens Harrie. Goedkope monitors mogen dan wat tekortkomingen hebben, maar zijn nog steeds een stuk meer geschikt voor mixen dan hifi speaker die totaal niet lineair zijn.
De kans dat je mix op andere systemen slecht gaat klinken is heel groot.

Met je tweede opmerking ben ik wel eens behalve over de Behringer monitors. Ik ben niet anti Behringer en heb er zelf ook een mixer van, maar de monitors zijn verhoudings gewijs de minste. Zie tabel

http://i421.photobucket.com/albums/pp293/Fenderwim/Monitors.gif

De Yamaha's zijn voor homerecorders de beste deal omdat het de eerst zijn qua kosten, die goed zijn, hoewel je dan de trebble op de monitors op -2 db moet zetten.

In mijn eigen gitaar club mixen vele leden op computer speakers, hifi speakers etc vaak hebben ze dan een nare sub bass en in nog meer gevallen te veel hoog.

Als je de kosten beperkt wilt houden kan je ook nog de kleinere Yamaha's nemen, maar die hebben uiteraard wat minder laag.

Groeten

Wim

harrie-beton
16 juli 2009, 19:09
Dank voor je bijdrage Wim. Mijn opmerking ging over de echte goedkopere monitoren zoals de ms16 van Behringer of de goedkope van Alesis (monitor one). Ik gokte dat de topic starter geen 250 euro voor monitoren uit ging geven.

Fenderwim
17 juli 2009, 18:52
Ok Harrie

Duidelijk, dan heb je helemaal gelijk.

Veel mensen begrijpen niet wat monitors zijn, namelijk analyse apperaten en dat als je niet enigzins redelijke koopt, je nooit een goede mix kan maken.

Maarja als je geen geld hebt dan houdt het op.
Kan je beter live gaan spelen en wat geld proberen te verdienen.

Groeten

Wim