PDA

View Full Version : Boss me-70



Sweepee
9 juli 2009, 22:38
Hallo,

Ik heb al een tijdje een BOSS ME-70 effecten pedaal aangekocht.

Ik gebruik hem niet zo heel vaak. Ik speel zelf nog maar gitaar sinds eind december vorig jaar (akoestisch en elektrisch).

Nu lukt het mij niet om een bepaalde sound te bekomen die ik wil. Dan heb ik het vooral over de distortion. Ik kan het niet zo goed uitleggen. Ik wil bijvoorbeeld distortion zoals bij bij een bepaald liedje, maar het lukt mij niet om het ding ingesteld te krijgen dat het er op lijkt. Dit kan toch niet aan de pedaal zelf liggen? Normaal zou je toch "alles" kunnen instellen met de pedaal die ik heb. Of kan het ook aan mijn versterker liggen? Want ik heb maar een goedkope Yamaha versterker (15W ofzo) die standaard bij de elektrische gitaar zat. Op de versterker zet ik distortion gewoon af.

Dank voor enige hulp.

Groeten,
Sweepee

snaarplukker
10 juli 2009, 00:07
Ik ben bang dat de versterker niet aan jouw verlangen kan voldoen.;)

iWishmaster
10 juli 2009, 08:49
Tja, dat is een bekend probleem, had ik ook met mijn Line 6. Ik was zwaar verontwaardigd dat deze zogenaamde revolutionaire modelling versterker die alles zou moeten kunnen eigenlijk totaal niet lijkt op wat het moet lijken en eigenlijk ook nog gewoon kut klinkt ...

In jouw geval ligt dat ook voor een groot deel aan je versterker, maar verwacht niet dat je "alle" sounds kunt maken; waarschijnlijk zijn er enkele tientallen van de miljoenen die wel goed klinken.

Sweepee
10 juli 2009, 21:02
OK, bedankt voor de reacties. Ik had zo wel een vermoeden hoor :). Het leek mij al straf dat je "alles" zou kunnen met één apparaat, maar ik heb zeker geen spijt van de aankoop.

Hangt er ook niet veel af van de elementen op elektrische gitaren?

Sweepee
10 juli 2009, 21:04
Over jullie opmerking over de versterker: ik zie mij op termijn nog wel een versterker aanschaffen, maar haal je met een goede hoofdtelefoon ook geen betere geluidskwaliteit?

Rongear
25 augustus 2009, 16:43
de ME-70 heeft voorversterkermoddeling en speakersimulatie, dus zou je met de koptelefoon op hele goede geluiden moeten kunnen krijgen. Ik sluit bij het maken van mijn geluiden met de GT 10, z'n grote broer, altijd de GT 10 aan via een mengtafeltje, klein behringer dingetje, en dan twee goedkope powered studiomonitoren. Of ik zet een koptelefoon op. Rechtstreeks met de koptelefoon in de GT 10 kan mij op een of ander manier niet echt bekoren. Verder is het namaken van geluiden een hele kunst en vaak het gevolg van uren experimenteren. Wat dat betreft verlang ik idd nog wel eens terug naar de losse pedaaltjes. Maar het feit dat ik voor elke patch verschillende delays, chorus en reverbs heb is voor mij nog altijd doorslaggevend. De geluiden die je echter maakt op deze manier klinken weer voor geen meter als je ze op je combo aansluit. Zucht.... Je zult een keuze moeten maken, of je speelt via amp moddeling / speaker simulation en maakt daar een aantal patches voor. Of je speelt via je combo en maakt daar andere patches voor. Zelf gebruik ik inmiddels mijn gitaarversterker niet meer en krijg het stereogeluid op mijn in-ear....

ThaBluesBreaker
27 augustus 2009, 00:47
Ik vraag me dus af, hoe 'goed' is die distortion van zo'n multi effect ding als de me zeventig en vijftig? Hoe verhoud zich dat bijvoorbeeld tegen een los pedaaltje.

Ik zeg: Boss BD-2 of een ander Boss Distortion pedaal?